Bár a robogómmal elégedett vagyok de 5000 km után előjött még egy apró hiba. A kipufogó miatti alkalmankénti tejlesítményvesztésről írtam már, de ha nem hajtja "szét" az ember, akkor nincs azzal gond, illetve ha "kiherélném" a kipufogót vagy lecserélném egy sportra, megoldódna a probléma - de nem akarom, mivel nem versenymotor ez, és csak hosszabb távon jön elő, ha rendesen húzom neki - ez meg ritkán fordul elő.

Na tehát, a benzinszint mutatóm elégeltem meg, hogy összevissza mutogatott, főleg teletankolás után zavart, mikor üresett jelzett, ahogy meg fogyott, néha feljebb kúszott, jó is lenne, mi? :)

szintmero.jpgKiszedtem a szintmérőt a tankból, és tapasztaltam, hogy kontakt probléma van, mivel az érintkezők, amik egy elektronikai panel pályáján futnak(ellenálláspálya? - villamosságból mindig hülye voltam..) a pálca "lógása" miatt nem mindig érik el ezt az ellenálláspályát. Azt hittem a pálca végén seeger gyűrű szerű lefogatás van, de egy sima gyűrű volt, horony nélkül, csak tengely kúpos enyhén, és úgy feszül rá. Leszedtem ezt, hajlítottam az érintkezőkön és próbáltam a gyűrűt deformálni, hogy jobban fogjon a tengelyen, mert ha nincs rajta szorosan a gyűrű, lelazul, és jobban lóg a pálca, és akkor se jelezné vissza a szintet.

A lényeg, hogy könnyedén megcsináltam, elsődlegesen az érintkezőket kellett kicsit hajlítani, hogy odaérjen, amihez kell :) és most jó.

Illetve a porlasztót újra beállítottam gyári előírás szerint, mert szeretnék még 3 liter alá menni fogyasztásban :) A mostani sem rossz egyébként.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr256881615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gaborjozsef 2017.08.19. 11:43:14

Fontos infó, igaz utólag: A teljesítményvesztés nem a kipufogó miatt volt. Kiderült végre, mikor kiszedtem a gyertyát. A szikra helyére kerül néha az elektródához lerakódásdarab, ami miatt gyújtásprobléma okozta a tejesítményvesztést. Megtisztítottam a gyertyát és a megoldás erre a rövid távú, nagypapás közlekedés kerülése. Konkrétan: Nem kell a motort széthajtani, de már hidegen sem árt, ha közepes terhelésen pörög a kétütemű, el tudjon égni, ki tudja köpni a szükségtelen anyagokat. Mióta így használom, nincs ilyen problémám. Melegen meg már nem gáz a nyélgáz sem :)
süti beállítások módosítása