2016 évértékelő

2017.01.18. 13:54

A múlt évben meglehetősen csökkentett módba ment át a blogolásom. Összesen 6 bejegyzésem született.

Még 2015 októberben lecsaptam jó áron egy kissé leharcolt állapotú Kymco Agility RS kétütemű ötvenes szörnyetegre. Dolgoztam rajta néhány napot és elég korrekt állapotba került, párezer kilométert tettem is bele, de alapvetően az volt a cél, hogy továbbadjam, ami sikerült is: 2016 tavaszán meghirdettem, hamar elvitték, noha nem született erről blogbejegyzés.

agilityrs.jpg

Akkor tavasz lévén tél végén kirügyezett a Corolla bal hátsó küszöbrészen a fényezés. Arról írtam is, korrekt dolog a Toyotától, hogy garanciában megjavították, csak sajnos a kaposvári javítóműhelyben dolgozók szartak nagy ívben a munka minőségére és az autó megóvására; belül is teljesen beporozva azt, sérüléseket és további hibát okozva - gondolok itt a kilincsre.

01_holyag.jpg

Kapott új nyárigumikat az autó tavasszal, amiket jó áron vettem, mégis nagyon elégedett vagyok velük. Kumho-k akár csak a téliek, bár a télivel egyáltalán nem voltam elégedett, de a nyári Kumho abszolút jó gumi, ha meg még az árát is figyelembe veszem, szerintem a legjobbat választottam. Gyári 195/60-as helyett váltóméretet, 185/65-öt választottam. Ez jóval olcsóbb volt, meg az üzemanyagfogyasztásra is jó hatással van az alapból üzemanyagtakarékos, nagyon alacsony gördülési ellenállású gumi. És vizes úton is hihetetlenül jól tapad. A téli Kumho gumikat is újan vettem kb. 4 évvel ezelőtt, de azzal már újkorában sem voltam elégedett sajnos. 

lengcsill_porvedocsere8.jpg

Aztán ahogy várható volt az első lengéscsillapító porvédő egyik oldalt már kiszakadt, másikon az imádság tartotta. Kicseréltem őket, erről írtam is.

Nyáron buta telefonra váltottam, az okosat eladtam, vettem helyette egy hasonló tudású és árú olcsóbb tabletet: Lenovo Tab3 7 Essential. Jól döntöttem, a Nokia130-as dual simes készülékem két sim kártyát kezel és a készenléti ideje attól függően, mennyit használom minimum 7 nap, de már volt, hogy 14 napot is kibírt egy feltöltéssel. További előny, hogy nem nyomja, nem húzza a zsebemet: könnyű, kis helyen elfér. Szerintem ugyanis a telefon telefonálásra való, nem internetezésre, meg hasonlók. Mióta butatelefont használok egészségesebbé vált az életszemléletem. Sok mai fiatalnak is erre lenne szüksége, az okostelefonokat én megtiltanám bizonyos életkor alatt. Katasztrofális amit látni facebookon, unatkozó tininindzsa teknőcök írogatnak, hogy unalom van, flashelnek meg hasonló, lájkolj, jelölj, kommentelj - Alekosz édes élet nevű csoportban live videókat osztanak meg a semmittevésükről vagy a hülyeségeikről. Hova tartunk?! 

nokia130.jpg

Aztán...

Télen kiégett a két éve vásárolt egyik Osram halogén autós izzóm, amit pár hét után természetesen követett a másik. Kalkulálva kb. 400 órát éghettek, nem sok, de elvileg ennyi a várható élettartamuk is. Ja: jóval előbb kiégtek volna már legalább feleennyi idő alatt, csak én vagyok olyan bunkó köcsög, hogy jó látási viszonyok mellett, pl nyáron verőfényes napsütésben bizony nem kapcsolok tompított fényszórót, hiába villognak az oktató lelkű gépkocsivezetők lakott területen kívül. Ha nem csinál senki súlyos közlekedési kihágást, akkor ezen életek nem fognak múlni, meg szerintem egyébként sem. Nem sötétben vagy csökkent látási viszonyok mellett spórolok a világításon. Teszem ezt azért is, mivel nem szeretnék minden nappal a világítás felkapcsolásakor műszerfalmegvilágítást állítani. Ugyanis ha napsütésben felkapcsolom a tompítottat, akkor az éjszakai vezetéshez igazodva, hogy ne süsse ki a műszerfalvilágítás a szememet, az elsötétül és gyengén világít, nappal nem látni semmit. Én így használom. Egyébként tompítottba nem veszek többet semmiféle extrásat vagy drágát, tökéletesen megteszi az Intersparba kapható Tungsram H7-ese, kb. 700 ft, várhatóan tartós lesz, ja és magyar, nem FOSram. 

osramsilverstar.jpg

Aztán erről nem írtam, de meglett 1 éve, hogy elkezdtem buszt vezetni. Fantasztikus, leírhatatlan érzés, noha a fizetés nem tükrözi a munka komolyságát és a felelősséget. Nyilván ezért is okoz problémát az állandó létszámhiány. Én szerelemből választottam ezt a hivatást és még most is úgy érzem az állandó megpróbáltatások ellenére kiemelkedő lelkesedéssel végzem a munkám. Remélem, hogy ez így is marad és a jövőben megbecsültebb lesz a szakma. 

buszok.jpg

Autós tervek 2017-re? Úgy néz ki a Toyota jobb küszöbjét is utoléri a korrózió. Megjavíttatom és lehet, hogy eladósorba kerül. Nem így akartam, örök életre terveztem vele. De a váratlan rozsda (azt hittem jóval később lesz) és az új lehetőségek miatt elképzelhető, hogy egy új, vagy nagyon fiatal 1-2 éves párezret futott autóba szállok. Alapvetően persze újat szeretnék, kevés felhasználó van, akinek az autójáért én pénzt adnék. A használtautópiac egy óriási aknamező. 2-3 éves kor felett alig akad olyan használtautó, amibe ne tudnék belekötni. Alatta meg felmerül a kérdés, hogy egy jó, szinte új autót amivel látszólag minden rendben, miért akarnak eladni? Hát ezért célzom meg alapvetően az újat. Egy új Hyundai i10-zel szemezgettem, csinos kisautó. De más márkával is szemezgetek pl. Suzuki. Majd idővel kiderül, lesz-e belőle valami. Ha a pénz nem számítana, akkor egy Lexus CT200h gépkocsit vennék! :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr9712135179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása