Kymco Olajcsere

2010.10.21. 22:59

Természetesen aznap, hogy hazakerült a robogó rögtön az volt az első teendőm, hogy lecseréltem az olajat. Az előírás 15W-40 API SG. Én 10W-40-et vettem állítólag hidegben ez ajánlott, ami érthető is. Szerettem volna 5W-40-et, de nem akartam egyből ekkora lépcsőt ugrani, meg most még úgyis sűrűbben kell cseréni míg bejáratós.

Gyárilag 36 hó gari volt rá, csak a tuljdonos nem figyelt rá (hiszen gyakorlatilag nem is használta) hogy félévente szervizbe kelett volna vinni kilométertől függetlenül, ez meg azt jelenti hogy a fél év utáni szerviz kimaradt, tehát ugrott a gari. Remélem nem lesz gondja, bár sok kedvem amúgy se lett volna kötelező szervizre vinni, de a gari miatt megtettem volna.

Q8 Advanced 10W-40-et vettem bele, ez API SL, az API SG-t bőven túlteljesíti. Legközelebb szerintem Excel 5W-40-et veszek, ha akkor is ilyen jó árba lesz a Kuwait Petroleum olaja.

Azt viszont nem értem, hogy robogóba is vannak kifejezetten 4T robogó olajok. Ezek minősítése jóval alatta van a manapság jellemző API SL-nek, amit nem értek miért, hiszen nem kell neki a nedves tengelykapcsolót kenni, mert ez robogó, nem váltós nagymotor. Olajok után rendszeresen kutatva erre a mai napig nem tudtam rájönni. Ha valaki tudja, kérem írja le, de ész érvekkel! Mert jelen felállás szerint a robogóba való 4T olajoknak értelmét nem látom.

Kíváncsi leszek az 5W-40 majd milyen lesz, valamilyen szinten megértem a gyár 15W-40-es ajánlását, mert az emberek kevésbé figyelmesek, és használt motor - de lehet az én újam is, ezt nem tudom - bár mindegyik 40-es, de hajlamosabb lehet kajálni a szintetikust talán. És bár a 15W-40 gyengébb, ásványi olaj, de még mindig jobban jár vele a hanyag tulaj, ha lassan döglik meg a szar olajtól, mint hogy nem ellenőrzi az olaj szintet, és az olaj elfogyásától azonnal meghal a gép :) Legalábbis én így gondolom ezt az ajánlást. Arra viszont tényleg nagyon kíváncsi leszek, fog-e fogyni az 5W-40-ből. De egyelőre még hátravan 700km ezzel a 10W-40-el :) (egyébként majd 2ezrenként kell olajat cserélni)

Arra is kíváncsi leszek mennyi km-t megy el az én Agilitym felújítás nélkül, mert ezt ugye hosszabb távra vettem, főleg hogy nehezebben eladható mint egy aerox :) Az egümotors oldalán lehet olvasni 35ezerről szóló tesztet, ami elég pozitív, de szóbeszéd útján én már hallottam 45ezres gondmentesről is, ha igaz az tényleg szép :) Persze én nem akarom megvárni a motorfelújítást, hálisten eddig csak simsonnál volt rá szükség. Azért a hangja is sokmindent elárulhat az állapotáról. Na meg nálam talán többet is elmegy mint az átlagnál, mert eléggé vigyázok az ilyen dolgaimra, és a karbantartásokat is becsülettel elvégzem. Tehát jó esély van arra, hogy sok km-rel de gondmentesen és eredeti állapotban fogom egyszer áruba bocsátani a motorom, ha egyáltalán tényleg képes leszek rá egyszer! :)

Szerző: gaborjozsef

1 komment

Címkék: kymco agility

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr985863997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

onboom 2010.10.22. 04:10:46

Nice story.
Thanks