Megvan az első fogyasztási eredményem :) 264-nél tankoltam tele, ma 464-nél begurultam, mert már üreset mutatott. 5 literes a tankja, 4,14 liter ment bele! Tehát azért még volt benne üres jelzés ellenére is 30km-re biztosan elegendő nafta.

Ez azt jelenti, hogy 100km-re nem éri el a 2,1-litert az agilitym fogyasztása. Folytatom, hogy ez pedig azt jelenti, hogy 200km-re nem kér annyit a robogóm, mint az autó 100km-en a legkisebb fogyasztási eredményemmel (4,8 l / 100 km cikk róla: ITT ) ami egyébként csak ideális körülmények között és óvatosan tartható, az átlagfogyasztás autóval 6-6,5 liter körül lehet vegyes használatnál.

Nagyon tetszik a dolog. Az agility órája szerintem sebességben is kevesebbet csal, mint az aeroxé. De majd erre is fényt derítek. Feltételezem a számlálója is.

Az aerox mutatója csalt (10km/h-át) számlálója szintén: 114 megtett km-t számolt 100 valós megtettnél. Gyári kipufogóval volt a legkevesebb a fogyasztása, 2,6 körül. Ha hozzáveszem, hogy csalt az óra, akkor 3-at evett.
Ha azt is hozzáveszem, hogy olaj kell a kétüteműnek, 3,5 liternyi üzemanyag költsége van neki (olajköltség üzemanyag egységbe számolva-remélem érthető) járok, ez mérvadó lehet az agility fogyasztásához, ami olaj költséget beépítve az üzemanyagfogyasztásba egységként, ezzel együtt sem haladja meg a 2,5 liternyi fogyasztást 100km-en.

Ráadásul 1000km-enkénti olajcserét vettem, nem 2000-et. Szóval még ennél is olcsóbb lenne. Úgy döntöttem 2ezrenként cserélem az olajat előírás szerűen, viszont 1000-nél leengedem, hagyom leülni, hogy fém kopadék ne legyen benne - mivel ennek valódi olajszűrője nincs, és visszatöltöm a tiszta olajat további 1000km-re. (esetleg a kevés hiányzót ami az alján maradt olaj a kopadékkal azt kipótolom, max 1 deci)

Szóval nagyon durván számolva az aeroxhoz képest 1 liternyi üzemanyagköltséget biztosan megspórolok 100km-en. De ez még csak az első fogyasztási adat. Bejáratós még, tehát lehet kevesebb is, később, ill. nyáron. Sajnos sokat kellett járatni alapjáraton míg bemelegszik, mint írtam ez a kis probléma van vele, hogy egyből nem lehet elindulni, kell 5 perc. Stratégiám hogy ilyen nagy hidegbe addig az 5 percig letakarom és csak nagyon kis rést hagyok a hűtőventilátornak levegőt szívni. Utána leveszem a takarást és elindulok. Egyébként a motor frankó, 1 hét után is pöccre indul :)

400km-nél kivettem a varió fojtását, nem bírtam kivárni az 1000km-t. A képen látható csapból kellett leesztergálni - szintbe hozni - a kiálló részt, így a szíjtárcsa a teljes csapon tud csúszni, lehetővé téve hogy a szíj a legnagyobb átmérőre kimenjen. Így a végsebessége 65-re nőtt azonos max fordulatszám mellett. Ha nincs erős szél vagy emelkedő, ezt a sebességet nyugodtan lehet vele tartani, mert nem magas a fordulatszám itt sem, a CDI korlátozza. 1000km után lehet azt is kiiktatom, egyelőre jobb a békesség. Most így is tökéletes már, nem tervezem, hogy kiveszem, de ha ki is mindenképpen 1000km után.
Tartós utazó sebessége érzéssel kb 10km/h-val marad alul a gyári kipufogós aeroxhoz képest jelenleg így a CDI fojtással még benne. Valamint érezni, hogy nem húz annyira mint egy azonos kétütemű, de nem is virgonckodni vettem, s tudtam előre hogy kb mire számíthatok. Arra még kíváncsi leszek, így varió fojtás nélkül mennyivel ehet kevesebbet (hiszen hosszú távon ezt kb úgy kell elképzelni, mintha az 5 sebességes autót csak 3-4nél feljebb sose kapcsolnánk) Most már minden fokozatot kihasznál a gép, ergo még kevesebb fogyasztást várok :)

Nagyon elégedett vagyok vele, és ez így is marad ha nem lesz semmi probléma.

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr355863999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pinyti 2010.10.29. 21:10:26

"ez pedig azt jelenti, hogy 100km-en nem eszik annyit a robogóm, mint az autó 200km-en a legkisebb fogyasztási eredményemmel" - Ezt szerintem fordítva gondoltad (200km-en a motor nem eszik annyit sem, mint az autó 100km-en), amúgy fasza lehet a gép!!!

gaborjozsef 2010.10.29. 22:10:01

igazad van, így akartam, javítom :) azért duva ez. Ha azt vesszük hogy az autóval olyan 6liter körüli átlaggal lehet eljárni, akkor ez csak harmadannyit fogyaszt :D

pinyti 2010.10.29. 22:10:04

Így van! Jó gépek ezek, városban nagyon jó alternatíva annak, aki többnyire egyedül jár, és van is hova raknia. Nekem sajna ebből egyik sem teljesül maradéktalanul, így marad az autó...

gaborjozsef 2010.10.30. 10:10:20

Ja. Azért van mikor hiányzik az autó: legalább télen jól be lehet fűteni, nyáron meg lehűteni. Nameg nem ázol el benne.
süti beállítások módosítása