Életem Kymcoja! V2.0

2011.09.02. 16:22

Hol is kezdjem... Volt ez a Suzuki, jó autó, keveset fogyaszt, de még így is pazarlásnak, és nyektetésnek érzem a városi meneteket, város-külváros még oké, de a sok kereszteződést nem szeretem, ahol meg kell állni. Hiába, Hypermiler fejjel ez nagyon rossz érzés...ide bizony robogó való, és nem csak a fogyasztás miatt, hanem, mert dinamikusabb városban, és ott rakom le, ahol akarom, ez hihetetlen jó érzés, és szabadság, nincs parkolási gond, lerakom az ajtóba :)

Így szerettem volna egy olcsó robogót, 130ezres értékhatárig, lehetőség szerint 2000 utánit, ami léghűtéses ezáltal is igénytelen, törésmentes (de nem csúszásmentes, hiszen nincs ennyi idős motor szinte, amivel ne estek volna..), km nem lényeg, úgyis tekergetik meg olcsón javítható... Ezeknek megfelelt a Kymco Vitality, és mivel ismerem a márkát, tapasztalatom is volt vele abszolút pozitív, így nyugodtan bele mertem vágni... Hát néha még elbizonytalanodom afelől; szerintem jó áron vettem, igaz, eléggé nehezen eladható a márka, mert annyira még nem ismert nálunk, és keverik a Keeway-el ami azért sokkal szarabb, és kínai, bár ők is jönnek fel. Néztem már több motort is egyébként, mire erre esett a választás, szóval volt elképzelésem, mit mennyiért lehet kapni...

Amit tudni kell a mociról, hogy Ausztriából került ide, és itthon egy 17 éves srác használta. Lefestette feketére, mondván hogy nem tetszett neki a színe, de szerintem - úgyse vallja be - vagy ő, vagy már előtte is, de többször elpereceltek vele, több helyen látszik, a fékkarok, elhajlása, tükrökön, tükörtartó öntvény kormányba rögzülő csapja is törött ..ezzel volt kis melóm is..., oldalán látszik, de az idomok nem töröttek, és a futómű rendben van, semerre nem húz félre manőverezéskor sem (ergo mondható törésmentesnek, ami nekem fontos!), minden működik, akksit kellett csak bele vennem. Amiért megvettem, mert tuti 8ezer km-es volt, ami valós, mert gyári szíj benne volt, szíjtárcsa állapota, minden ezt mutatta, sőt, a hülye varió fojtás is benne volt így szar volt hazajönni, mert 55 volt a vége, és 45-nél tovább nem volt szívem húzni... Meg eleve ez a gondolat kicsit rossz, hogy így használták, de legalább biztos a km állás... A sok pörgés miatt, vehetnénk úgy is, mint egy 16ezret futottat, de még az se lenne sok... Úgyhogy ennyi..

Szóval nem új motor, foglalkoznom kellett vele, de mára összeállt a dolog:

- új akkumulátor (régivel önindító meg se nyekkent) (4ezer)

- légszűrő kimosva, besprayzve

- oldaldekni alatt takarítás, szükséges dolgok kenése

- varió csap váll-fojtás leesztergáltatás (2 Steffl, Agilityét is most hálálom meg ezzel)

- görgők cseréje nehezebbre (túlságosan pörgött 2100, 16x13, 8gramm RMS)

- porlasztó: sokat zabált. Vettem főfúvókát (200) gyári méretet, mert azt hittem amiatt fogyasztott rengeteget, 4,13-at (spritmonitoron követhető vagyok továbbra is, immáron a suzuki mellett ezt is lehet csekkolni), de ma szétszedtem, rá is fért, kívülről nagyon dzsuvás volt, és kiderült, gyári volt benne, viszont bazira el volt állítva a levegő arány, alig kapott, belőttem most, jó, és könnyebben is indul, nem dadog, tökéletes, érzem már a benzin se fogy úgy!!

- tükör és kapcsoló rögzítő tartók javítása (öntvény, letörött csap helyének kifúrása, menet vágás, csavar berakás, kis pasztát a felfekvő felületekre, jobban tapadjon)

- hajtóműolaj cseréje (kevés is volt benne, majd figyelem szivárog-e)

Kb. mindent egybevetve 1 napos munkám volt vele, de 2 nap alatt végeztem el ezeket. Most végre olyan állapotba van a moci, amilyennek szerettem volna. Jó így tudni. A perecelések miatt pár dolog zörög, és nincs a helyén, de hát használt motor. Legalább nem kell úgy féltenem. Magam miatt is jó, hogy itt összeírtam mit csináltam vele, később vissza tudom nézni, megmarad. Végülis viszonylag olcsón lett egy futkosós motorom, amit nem kell úgy sajnálni, ezt akartam...
Ezért szíjat most lehet nem is veszek bele, 70 a vége, szóval malossi szíjjal bőven lehetne több is... A fogyasztás meg most tuti normalizálódik majd, érzem a járásán is, hogy más, végre, optimális keveréket kap, nem dúsat.

Összegzés. Boldog vagyok. Egyúttal kicsit úgy érzem, mintha egy kicsapott kutyát befogadtam volna, Suzukival is így voltam, bár, belegondolva, egyik sem túl vészes, csak én maximalista vagyok, műszaki állapotot tekintve. Az a helyzet, hogy nálunk a szervizelést vagy elhanyagolják, vagy elbarmolják, autónál elhanyagoltság esetén legtöbb esetben nincs szerviz, vagy zugszerviz van igénytelenséggel, motornál meg szintén nincs szerviz, ill. a másik eset, hogy ajh, hiszen ezt otthon is meg lehet csinálni, csak egy robogó, aztán otthon barmolják el... A robogó tényleg egyszerű dolog, de itt is vannak fortélyok, amiket hiába látott valaki, ha még nincs rutinja benne, nem biztos, hogy jól meg fogja tudni csinálni. Nagyjából ennyi, igen jó érzés ez, hogy rendbe hozhattam őket, bár a Suzira is akarok még költeni idővel (fékfolyadék, szíjak cseréje, meg valamikor nagyon távol talán 1 év múlva fagyállót, mert az elvileg volt is, és mértem a szervizben refraktométerrel -45 fokos, szóval az fasza, csak én valami jó márkát akarok, mondjuk Toyotásat! :)) Ja, talán mondanom sem kell, a kép úgyis árulkodik, de ez a motor is bazira kényelmes, még két személynek is! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr825864020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pinyti 2011.09.02. 17:09:06

Na már kész flottával rendelkezel! ;)
Holnap délelőtt ha jó neked, akkor kiugrok az emelőért, aztán dumálhatunk.

gaborjozsef 2011.09.02. 20:09:46

Okés, gyere csak.

pinyti 2011.09.02. 21:09:15

Akkor majd csörgök, de valamikor 10 után.