Spórolási technikák!

2012.01.29. 20:17

Aki jól ismer az tudja, hogy ahol lehet, ott próbálok spórolni. Persze vannak választások, amikor a drágább az olcsóbb, ilyen például egy megfelelőbb viszkozitású és jobb minőségű olaj választásának esete, mellyel már az üzemanyagfogyasztáson önmagában meg lehet spórolni az olcsóbb olajhoz képest fennálló árkülönbséget, a további előnyökről még nem is szólva...

Mivel ez jórészt egy autós-járműves blog, ezért ehhez a témához kapcsolódóan írok.

Ma este a Tv2 napló című műsorában a spórolási technikák voltak egyik riportban, ahol az üzemanyagspórolás lehetősége is felmerült. Természetesen hypermiler fejjel érdeklődve vártam mi lesz, de ezek betudták csak annyival a spórolást, hogy piros lámpánál, leállítjuk az autót.

Nos, én ezt a legnagyobb hülyeségnek tartom, Hypermilerségem ellenére azt mondom, hiába lehet kimutathatóan üzemanyagot spórolni a leállítással, az nem egy komoly mennyiség, és hosszú távon szerintem ugyanott, vagy rosszabbul jár az ember, ha az ilyen 20 másodperces leállítások-újraindítások miatt hamarabb elhasználódik az önindítója, akkumulátora, generátora. Úgyhogy hajrá, sok barom, ha valaki így akar spórolni, vegyen inkább egy START-STOP-os autót, az erre lett kitalálva, de a normál autót ilyennel nyüstölni nem látom értelmét, persze, hosszabb időre már édemes leállítani, én ezt hypermilerként 2 percnek ítélem meg. Ha 2 percet, vagy többet kell állni, akkor azt mondom, érdemes leállítani. Különben meg nem.

Arról a riport persze nem szólt, hogy cseréljenek rendszeresen - szükség esetén korábban - olajat (főleg ilyen start-stop igénybevétel mellett), mert ez a használat nem túl jó az autónak, viszont a rendszeres olajcsere annál inkább, valamint; tartsák előírt nyomáson a guminyomást, kerüljék az indokolatlan hirtelen kigyorsításokat-fékezéseket, egyszóval vezessenek tudatosan. Vagy hidegen nem kell percekig melegíteni a motort, hanem óvatosan, 2500 fordulat fölé nem pörgetve az autót elindulni... Vagy arról sem szóltak; eleve ne legyünk már annyira kényelmesek, hogy a városban is mindenhova autóval megyünk....

Én az utakon komolyan tapasztalom egyébként, hogy egyre több tudatos sofőr van, és kevesebb a sok kabbefaszom ki ha nem én stílusú nyomulós barom. Egyre többen próbálnak spórolni, és tudják, hogy ezt okos vezetéssel el lehet érni. A gyorshajtás meg nem is kifizetődő, hiszen, még ilyen üzemanyagárak mellett is olcsóbb tankolni, mint büntit kifizetni. Sajnos ettől függetlenül még én sem tudok minden sebességkorlátozást betartva vezetni, és amilyen módszerekkel mérnek, nálam is benne lehet a pakliban, ha esetleg bemérnek. Tegnap, és azelőtti nap például többször találkoztam Kanizsán egy fekete renault megane mérőautóval (az érdekes hátuljú, nem sedan - amúgy egyik se szép).. Egyik nap robogóval voltam, azzal eleve nem számít, meg nem is tudok igazán - de nem is akarok vele gyorsan menni, másik nap autóval, azzal meg szépen 50-et mentem, mint a jó gyerek...ezek még tarthatók is valamennyire, de a 20-30-40-es korlátozások már necces téma. És ezek a civil járművek tényleg nagyon jó leplezik magukat... figyelni kell, de ennyire nem lehet, ezért lehetőleg nem sokkal gyorsabban vezetni, mint a megengedett, nna.!

Ez jelenleg a ~430 ft-os benzin ár egyébként nálam azt érte el, hogy mostantól valószínűleg ritkábban fogom teletankolni az autót. Ennek több oka van. Egyik a súlycsökkentés, másik pedig, a várakozás az olcsóbb üzemanyagra, korábban tele volt a tank, ebből a drágából még nem igazán tankoltam. Magamban eljátszódok a gondolattal, ha többség hozzám hasonlóan cselekedett volna, és akkori tele tankot most használja el, és nem tankol eddig, az az üzemanyag-eladásokban bizony komoly visszaesést jelentene ezen időszakra.

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr245864029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anonymous 2012.02.11. 13:02:36

csodaszarvas01 writes:

Szia!

Teljesen egyetértek veled! Mi is így jártunk el, tele a tank, így most nem kell tankolgatni! A blogoddal kapcsolatosan, pedig annyit mondanék, hogy okos dolgokat írsz! Az "olajos" kérdést, pedig tüzetesebben is átfogom olvasni!

Üdv: Laci

gaborjozsef 2012.02.11. 19:02:16

Köszi szépen a pozitív visszajelzést, örülök, hogy van, aki hasonlóan gondolkodik, és felvállaja! :)

anonymous 2012.02.11. 21:02:00

csodaszarvas01 writes:

Szia!

Ahogy ígértem, tüzetesebben is átolvastam a blogot. Hasznos, dolgok sokat tanultam az olajokról (autószerelő papírral rendelkező létemre). Hasznos információkat kaptam, holnap elfogom olvasni a Mazda oldalán a Motorolaj cikket, illetve egy két cikket amiket itt ajánlottál. Szeretném megkérdezni, hogy Te is autószerelő, esetleg gépész lennél? Vagy csak témakedvelő, érdeklődő? Eléggé beleástad magad a témába. Szerintem, elmehetnél Olajdoki szerepet betölteni!;)

Üdv: Laci

gaborjozsef 2012.02.12. 09:02:20

Autószerelő szakmát szereztem én is, de mást csinálok. Emellett mérnöki végzettségem van, igaz nem gépész :)