Hypermilerkedésem.

2012.03.03. 21:38

Legutóbbi fogyasztásom 645 km-re vetítve 4,82 liter. Ha durván számolunk akkor se lehet 5-nél több. Mivel előtte tényleg csurig tankoltam, láttam a benzint a betöltőnyíláson, ma azért még nem. Szóval a lényeg, hogy túl sok értelme nincs 70-80-al zsömléskednem országúton (erős szembe fújó szél kivételével), ugyanis ez a fogyasztás most úgy jött össze, hogy végig falvak/város kivételével óra szerint 100-110 között autóztam. Nyilván nem ennyit fogyaszt ilyen tempónál, de falvakon, kisebb városokon mindig átmegy az ember, ahol nem lehet gyorsabban menni, kisebb a fordulatszám, a légellenállás, és így a fogyasztás is. Mostanában már 5.-et sem rakom városban, hiszen ez 4.be kb. ugyanannyit pörög mint a corolla 5.-ben és kellene hozzá 60 feletti tempó, főleg ha kicsit emelkedik az út. Persze, ha épp úgy megyek hosszú távon 5.-ben maradtam és nem nyektetés, akkor nem fogom visszarakni 4-be. De rövid távon városba nem rakok 5.-et. Már csak azért sem, mert 5-ben kicsit visít a váltóm, a többi fokozatban viszont semmi hangja. Nem tudom, mennyire gáz, korábban fel sem figyeltem rá, csak egy ismerősöm mondta, meg a fórumon olvastam másnál is hasonlót, én teljesen üzemszerűnek éreztem, de tény, hogy a corolla meg más normális autó nem csinálja, és a suzi se, csak 5.-ben. Úgyhogy országúton ezek után haladok normálisan, max. esőben vagy sötétben vadaktól tartva fogom vissza magam.

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr555864033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anonymous 2012.03.05. 07:03:49

csodaszarvas01 writes:

Szia!

Egyik ismerősömnek is ez volt a problémája, visítós hang. Levette a váltót, kicserélte a csapágyat és már meg is szűnt a hang. Azt viszont nem tudom, hogy neki csak 5.be vagy más sebességfokozatba is "búgott". Talán megoldás lehet.

Üdv: Laci

gaborjozsef 2012.03.05. 21:03:31

Ameddig nem okoz problémát vagy súlyosbodna erősebb hanghatás formájában, szerintem kár foglalkozni vele :) Úgyhogy hagyom :D
süti beállítások módosítása