Piaggio Fogyasztás!

2012.04.22. 17:49

Megvan az első vegyes fogyasztási adatom, ami tökéletes a motor menettulajdonságaihoz! Kicsit tartottam a piaggio blokktól, mert azt beszélték fórumokon, ítéletekben, hogy sokat eszik, meg ugye 17,5ös karburátor van rajta gyárilag ami még egyszerűbb tuning hengert is ki tud szolgálni fúvóka cserével.

Jól tettem, hogy belevágtam ebbe a robogóba, mivel a fogyasztás tipikus tévhit. A fórumon, ítéletek írásakor nem egyforma emberek vannak, valakinek az sok, másnak még bőven nem az...

3,12 liter lett a vegyes fogyasztásom. Most még próbálok állítani a karbin, mert kis fulladások néha még vannak teljes gáz rárántásakor, de óvatos vagyok, mert úgy szeretném a teljesítményt visszanyerni, hogy a fogyasztás szinkronban maradjon vele. Sokszor érezni, hogy teljes gázkor ha nem is fullad meg a levegőtől, de gázt kicsit visszaengedve is érezhetően jobban gyorsul a motor. Nyélgázon mintha kicsit fojtva lenne.

A fogyasztások különbözősége fórumokon nyilván a használat módjából adódik, hiszen aki 3 km-es városi araszolásra használja az ilyen robogóját, 5 litert is megetethet vele.

Viszont van egy másik oldal is, hogy tisztán lássunk, ebben a posztban már rávilágítottam a lényegre, hiszen a km óra csalása is sokat számíthat a fogyasztás alakulásában!

Ezt most szeretném folytatni beállva a sorba a piaggioval:

ugyanazok a távolságok:

autó km óra: 50,7 km
aerox km óra: 58,0 km
agility km óra: 48,0 km
nrg km óra: 45,8 km

Mi következik ebből? Az, hogy az NRG km órája mindegyik előbbihez képest számomra olyan irányba csal, hogy a kiszámított fogyasztás magasabb lesz!
Ergo; kiszámítva több az NRG fogyasztása, mint az Aeroxé, de valójában a km óra csalása miatt nem fogyaszt többet. Pl. mikor aeroxal kiszámoltam 2,8-as fogyasztást, az durván piaggioval számolva 3,2 liter lenne abban az esetben, ha valójában a két motor ugyanannyit fogyaszt.

Úgyhogy ennyi a titok nyitja. Részemről boldog vagyok, beigazolódott, amit sejtettem, különben is, ha a moci irreálisan sokat enne, km óra nélkül is észrevenném, hogy hamar fogy a tank, akárcsak a vitality mikor elhoztam, benyakalta a 4 litert simán 100 km-en.

Ja, és 45 perc alatt értem ki Hévízre úgy, hogy falvakba azért próbáltam 50-60 között menni, nem túl gyorshajtani, hiszen ha bemérnek és megállítanak, akkor elég ciki lenne, mivel 40-el mehetnék smkp-val, de egyébként meg mindenki tudja, hogy ezek többre is képesek, és nem is 40-el használják őket, mert megpusztulna az ember unalmában.
Tervek a jövőre: Suzukival is le akarom mérni ezt a távot, mivel Az Autó (ahogy írtam fent a km állásnál) nálam a Toyotát jelenti :D , azzal volt lemérve.

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr175864039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anonymous 2012.04.23. 21:04:30

Chris writes:

Helló!!
Tetszik a blogod!! Sok mindenben hasonlóan gondolkodom Én is! Sőt a járművem is meg egyezik a tieddel!! Suzuki! :)
Meg most gondolkodom egy Derbi atlantison amiben ugyanaz a blokk van mint a Te Piaggiodban!! Lenne pár kérdésem a mocival kocsival is kapcsolatban ha egy emilt írnál meg köszönném!! Az enyém neon2000@freemail.hu!
meg köszönném!! S az eddigi robogókról is!! nekem Volt ciakom meg Scarabeom 100asok!! nah a hajamat meg ették pedig akkor még "ingyen" volt a benzin! És keresek valami jót meg bízhatót kis fogyasztásút szépet és erőset!! Nem kicsik az elvárásaim!! Talán tudnánk beszélni róla!!
Remélem válaszolsz!! Előre is köszi!!
Chris