Havazás és fogyasztás!

2013.02.13. 13:39

Amiről írtam korábban is, bekövetkezett, túlfordult a kilométeróra a 700-on, és tegnap tankltam is. Akkor így állt a mutató, a kúton fényképeztem.Úgy látszik nincs miért aggódni esetleges kiürüléstől még ilyenkor se, hiszen nem egészen 36 litert tankoltam. Azt tekintve, hogy kicsi még lehet belefért volna, de nem akartam, hogy a száján folyjon, ill. nem biztos, hogy teljesen jól kinyerhető belőle az összes benzin, én azt mondom, hogy 3 liternyi benzin kb. még lehetett benne, az országúton még kb. 50 km. :)

Nagyon örülök, mert 4,99 lett ez a fogyasztásom, ami így télen, és új gumival, ill. annak próbálgatásával történt, nagyon jó érték. Persze ehhez az kell, hogy 4-5 km-es távok nem sok volt benne, inkább 30-40-50 km ment bele úgy, hogy ezalatt nem hült ki a motor - ez a legfontosabb hiszen bemelegedési fázis alatt nagyon sok nyálat kap. És természetesen már nem csak a fékezés elkerülését tekintve mentem spórolósan, hanem utazáskor is, 100-110 helyett éjszaka haza pl. 70-80 között, ez így amellett, hogy gazdaságos biztonságosabb is. Kicsit unalmas, de van időm, még ideális utazó tempó.
Fékezést meg persze nagy ívbe kerülöm, de óvatosnak kell vele lennem, mert múltkor körforgalom előtt kicsit hirtelenebb találtam rálépni, normál esetbe nem lett volna gond, de ugye nem volt bejáratódva a fékem és hirtelen "bekapott", blokkolást fékeztem valamelyik kerekeimet - szerintem csak a két hátsót, a dobfék képes erre, kicsit csúsztam a körforgalom felé a nedves aszfalton. Az tudom a jobb hátsó szeret befogni néha még ha finoman érek a pedálhoz akkor is észreveszem; kavicson, füvön v. egyéb csúszós úton az áll be leghamarabb. Jellemzően az első fékezések alkalmával csak, azután, hogy az autó kint éjszakázott. Ilyenkor a párás, sós latyakos idő erre a fékezéses dologra nyilván jobban rátesz, mert kicsit berohad, azért csinálhatja.

Mivel esett a hó már tegnap is újra, ezért teszteltem a 4évszakos gumijaimat hegyi szerpentineken, szűz hóban :))) , továbbra is nagyon elégedett vagyok velük, nincs gond, ahol nem nagyobb a hó, mint az autó hasmagassága, ott elmegy. :) Téli közlekedéshez még csak annyit, bár sokan inkább túl óvatosan mennek, ami nem feltétlen baj, ha nem akadályozza a normál haladást, de van egy szűk réteg, aki igen bízik a gumikban, meg az autójában és nyugodtan megy gyorsan, csak azt nem kalkulálják be, hogy a fékút havas/jeges/latyakos úton sokkal hosszabb, tehát nem csak menni kell tudni, hanem megállni is.

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr665864076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.