Szokták mondani, hogy a Suzukisok a ranglétra legalján helyezkednek el. De ez nem igaz. Ezt csak az tudja, aki közlekedett már biciklivel is. Talán már írtam korábban egy ilyet, aki kerékpáron közlekedik, és higgadtan képes kezelni a szituációkat, az egy nyugodt ember, és ha vezetni is tud, suzukisként is megállja a helyét a közlekedésben. 

Ugyanis kerékpárral mi a helyzet? Csak a saját környékbeli tapasztalataimat tudom elmondani: hiába van csengőm, már messziről csengetek ha nem hallja a közelébe érve is, de csak úgy sem hallották meg már több alkalommal idősek: a kerékpárúton vannak, akik nem hallanak semmit, és nem is néznek. A családi házaktól az autókijáratok nagyon veszélyesek, de a lakók többsége már remélhetőleg tudja, hogy lassan kell kijárni, mert elfogadom, hogy sok helyen ki sem látnak, így nem tudják megadni az elsőbbséget, de ha lassan tolja ki magát, akkor van idő észrevennie a kerékpárosnak, és akkor lemondva az elsőbbségéről, megáll a kerékpáros...
....viszont ahol üzlet, vállalkozás van, és oda betérő ügyfelek pl. diesel szerviz, kisgépszerelő, magnetic ott már kevesen vannak képben! Már volt, hogy úgy száguldott ki valaki a nagy terepjárójával, pedig nem is takarásból jött, mégis én fékeztem egy óriásit... Ja ez pont akkor volt, mikor először jöttem haza az új kerékpárommal... hát ha nem figyelek, hiába van nekem elsőbbségem, most nem lenne ez a biciklim..
Nagyon meglátszik, hogy az ilyen olcsó boltba, mint a magnetic oda sorozatosan mennek hülye emberek. Pedig ezeknek kint van egy IGAZI STOP TÁBLA, az alján kerékpárosokra kiegészítéssel, tehát arra hívja fel a figyelmet, hogy kerékpárosok is járnak, és már nekik is elsőbbséget kell adni. Ennek ellenére már ott is nem egyszer el akartak ütni! Hát ez a kultúra Magyarországon!
Akkor ma, hogy feltúrták a vasúti átjárónál a kerékpárutat, az úton kellett mennem, de az út egyik fele is el volt torlaszolva. Nem az én oldalamon volt, de az autók az előttem lévő autót megvárták, de nem vártak volna még 5 másodpercet rám, úgy jöttek velem szembe, mintha nem lett volna semmi, én meg lehúzódhattam az útról a sárba, ez volt a választásom, minthogy felmásszak valamelyik szélvédőjére... Ilyen kis genyák..
Akkor arról már nem is beszélek, hogy a házaktól kiszaladó kutyák, vagy valaki, aki sétáltatja annak a kutyája támad a kerákpárosra, mert azt el kell ismerni, hogy a kerékpár sok kutyát ingerel...

Ez csak néhány dolog, de elég általánosak, nyilván még millió más szituáció létezik...

Azt mondom aki ezeket jól, idegesség nélkül tudja kezelni az boldog ember. A kerékpározás segít gyakorolni a hülyék elfogadását. Tényleg.

A jövőben nem csak emiatt, hanem azért is fogok többet biciklizni, mert olyan az utak állapota, hogy én nem fogom a drága benzinnel, magas jövedéki adóval támogatni az államot, ha nem muszáj megoldom más módon! Inkább biciklizem, és az üzemanyag árából egy jót kajálok! Ez egészséges is! Persze csak ha nem olyan helyen kerékpározom, ahol az orrom alá dörgölik a füstöt. Erre figyelek, ill tapasztalom is a kevesebb autót. Úgy érzem egyre kevesebbeknek van kedvük ilyen körülmények között autóba ülni, aminek örülök.

Minap pont beszélgettünk a fórumon, durva fejszámolásokat végezve az lett az eredmény, hogy 2012-ben az üzemanyagok adójából államnak volt biztos 650 milliárd bevétele. Ebből 120 milliárd kellene egyszerű átlag európai (nem német) szintű utak fenntartásához. Ezzel szemben egy illetékes elmondása szerint ennek kb. a fele áll rendelkezésre. Tehát egy amúgy sem rózsás állapot fenntartásához elegendő anyagi javaknak csak a felét ítélik oda. Pedig a fórumon is írta egyik kolléga: alapelv kéne legyen, hogy a bevételt "ott kell elkölteni, ahol keletkezik". És akkor még nem beszéltünk a gépjárművek adójáról, a műszaki vizsgáztatásról, miegymás. Rengeteg pénz folyik be innen, és megy el valahova, csak nem az utakra, meg nem arra, hogy akik igazából ezt "kitermelték" azoknak jobb legyen. Így viszont nem tartható fenn hosszú ideig ez a rendszer...

Én ezért is megyek gyalog, kerékpárral, kis fogyasztású autóval, robogóval.

Jelenleg azon a szinten vagyok, hogy a jövőben ha autót vennék egyáltalán nem érdekelne a teljesítménye. Sima szívó benzines ezres motorral is eljárkálnék, csak hogy 4-5 liter körül fogyasszak. Igaz erre némi többlet benzinnel képes lehet 1,2-1,4-es motor is, aminek a teljesítmény-fogyasztás aránya jobb, de annyira nem érdekel. Így spórolok magamnak is, meg a környezetemnek is, kevesebb károsanyag-kibocsátás, és az erőforrásokat is gazdaságosan használom fel.Hiszen gondoljunk csak bele. Mi volt 30 éve? Trabant, Wartburg, Lada, Skoda stb. Ezek sem voltak képesek többre teljesítményben, mint mondjuk egy Suzuki Splash 1,0! Ez utóbbi meg jobban is megy, kevesebbet fogyaszt. :) Tehát ideális. Az utak állapota is rengeteget romlott azóta, ergo nem éri meg gyorsabban menni, mint a megengedett. Csak hát az emberek többet akarnak, néha elszalad velük a ló, és kevesen látják be, hogy a kevesebb néha több! És itt most a kis benzines motor előnyére gondolok. Turbóval, vagy anélkül... részlet kérdés, én egyelőre jobban bízok a szívómotorokban, mert az egyszerűbb és nem tartalmaz egy olyan kényes és drága szerkezetet, mint a turbófeltöltő. Ami egyékbént eleve strapabíróbb motort kíván meg, mint egy ugyanakkora hengerürtartalmú szívómotor. Tehát az is kérdés, erre mennyire gondoltak/gondolnak a gyártók. Mert ha nem nagyon, akkor az a motor élettartamának rovására is megy. És mint tudjuk a válságnak eleve nem tesznek jót a jelenleg forgalomba lévő, nagy futású autók. Az lenne a cél, hogy hamar elromoljon és pörögjön a termelés. Szerencsére másik oldalt ott a környezetvédelem ami nem engedi meg a pár év alatt eldobandó autókat. Nem tudom mi lesz itt, de érdekes!

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr945864077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.