Régen írtam. Az autóval, robogókkal elég eseménytelenül teltek a napok, másról meg ritkán írok itt.

Pontosabban februárban 10 éves korára, 170ezer megtett kilométer után a Corollán feltűnt egy kisebb hólyagcsoport, jelezve hogy rozsdásodik. Sikerült garanciába elfogadtatni a javítást.01_holyag.jpg

Előrebocsátom az itt leírtak a saját szigorú tapasztalatom, nem mondom, hogy az összes szerviz, "szakműhely" ilyen, de én eléggé megjártam.

Tudni kell azt is persze, hogy én nem egy átlagos felhasználó vagyok, hanem egy igényes, odafigyelő gazda. Valamint azt is, hogy nem itt helyben csinálták a javítást, mert itt nincsen Toyota garanciális karosszéria javításra feljogosított szakműhely, az Kaposváron van az Autocolor Kft-nél. Itt Kanizsán csak autószerelő műhely van ami egyébként évek óta jól működik, jó hírű, velük nincs is probléma, ismerem őket. Ők küldték Kaposvárra az autót, esetleg annyi, hogy jobban átnézhették volna mielőtt visszaadják - de ez már inkább a kaposváriak feladata lett volna úgy gondolom, ha már ott javították.

A kanizsaiak szokás szerint rendesek voltak, még csereautót is kaptam, hiszen autó nélkül dolgozni sem tudok menni.

Na, a lényeg, hogy elkészült a corolla, nagyvonalakban átnéztem, mikor visszakaptam.

Első dolog, hogy az első ajtón egy mély, fémig történő belevágás történt, ami Isten tudja, hogy került rá, de normál hétköznapi körülmények között elég esélytelen.

A másik, hogy a bal hátsó ajtón a kilincs lötyög, de rettenetesen, szinte a kezembe maradt. Állítólag csináltak az ajtón színátfújást, és azért kellett a kilincset levenni.

A harmadik a tankajtó, aminek az alsó fele a karosszériától befelé, felső része kifelé, tehát elállt tőle. De ez lehet, hogy korábban is ilyen volt, csak nem tűnt fel, állítólag nem nyúltak hozzá.

Ezen kívül voltak még apróságok:

- kívül belül kitakarítva vittem oda az autót, de a belsejét ...hm..kissé összemocskolták.

- hátsó biztonsági övre rácsukták az üléstámlát.

- akksi pozitív polaritásának borítását nem tették vissza.

- némelyik kerékcsavar túl erősen, de volt ami szerintem gyengén volt meghúzva.

- dísztárcsákat autóban hagyták én pattintottam vissza a helyére őket. Komolyan így kell visszaadni? Az ügyfél rakja össze az autót?

- motortérben tűzfalon lévő borítás le volt csúszva, és szakadozva. Lehet megrágta a nyest ott, de ez sem ilyen volt.

- mindezen túl később vettem észre, hogy a jobb küszöbön is lett egy az ajtón történt vágáshoz hasonló vágás...

- elég erősen karosszériás/fényező műhely szagú lett az autóm, de ez is tényleg kisebb probléma a poszt megírására már elmúlt.

 vagas.jpg

A kaposvári karosszéria műhely vezetőnek írtam egy terjedelmes e-mailt a tapasztalatokkal amire jött egy sablon válasz, hogy majd kanizsai szervizvezető kollégája felveszi velem a kapcsolatot stb. Akinek egyébként még a nevét sem sikerült helyesen leírnia, pedig nincs egy bonyolult neve.. 

De olyanról szó nem volt benne, hogy elnézését kérjük a negatív tapasztalatokért, és az illetékes kollégákkal elbeszélgetnek a munkájuk minőségéről, egyedi esetről van szó (úgysem hinném el, de így kellene...) stb.

Pedig valamiféle ilyen válasz lett volna elvárható, na mindegy...

Ezek után, mire ismét tudtak nekem csereautót biztosítani itthon, (3 héttel a történtek után) újból történt egy javítás - amit elcsesztek azokat kellett volna helyre hozni, bár itt már azt helyben kéz alatt oldották meg.

Kapott új fóliát az autó, amit persze nem sikerült tökéletesen felragasztani, ó ugyan, miért vártam volna el ilyent...

folia.jpg

A kilincset kijavították (vagy cserélték egy bontottra...passz), a tankfedelet megegyengették, és ennyi, de azt mondták, hogy nem is bántották, mivel alatta vágták el a karosszériaelemet. Halkan jegyezem meg, ugye az egész karosszériaelemet kellett volna cserélni, mivel a Toyota úgy írja elő, bár amilyen hanyag munkát végeztek, jobb megoldásnak tartom én is ezt, mert még több kárt okoznak akkor nekem ha az autó nagyobb részét érintik. Persze ez jó üzlet a javítóműhelynek, mert gyorsan megvan, a pénzt meg a többórás elem cserére számolják el a központban. Én magam is leellenőriztem, valóban valahol a rozsdához közel vághatták el a karosszériaelemet, mivel már a sárvédőív felső részén befényképeztem, és látszott belülről is kisebb hólyagok, tehát már ott is dolgozik a rozsda, ami kívülről még nem látszik. Ha új elem lenne ott, nem lenne hólyagos. Na, mindegy.

Tehát a második kör után a létrehozott fő problémák ki leettek javítva a küszöbben történt vágást kiféve. Feltűnt, hogy a gumikra fújtak gumiápolót, és takarították az autó belsejét - ami egyébként tiszta volt, mikor átadtam. Nem kell komoly takarításra gondolni. Nyilván nagy szükség volt rá, ugyanis árulkodó jelek rendesen akadtak, hogy a kocsi belseje elég komoly mértékben össze lett valahogy (?) porozva, átlagos esetben ez több hónap alatt alakul ki.

Az árulkodó jelek:

Műszerfal alatti réseknél:

muszerfalpor.jpg

A-oszlop tövében is kis por, sőt, a mosós emberük a nagy portörlésben bemocskolódott rongyával szépen összekente a kárpitot is az A-oszlopon, igen, ilyen mocskosan kaptam, nem volt korábban ilyen, de ezekért már nem is szóltam, remélem elfelejtjük egymást.

Ah, az a fránya gumiszőnyeg is be lett gumiápolózva, minek? és eléggé szelektíven, pont ott, ahol a lábam van, hogy csúszkáljon, már-már úgy tűnik, mintha szándékosan a bosszantásomra történt volna, nem pedig az igényesség megnyilvánulására!

aoszlop.jpg

Egyébként a bal hátsó ajtó díszlécének felragasztása sem tetszik, nem tudom meddig fogja bírni, de a jobb oldali ami 10 éve van valahogy máshogy néz ki, nincs ekkora hézag és tapintásra jobban "ott van" a helyén... :

diszlec-ragasztott.jpg

És az eredeti ragasztás így néz ki a másik oldalon:

diszlec-eredeti.jpg

Na, ennyit erről!

Rendesen lefáradtam, de jobb kiírni, talán így pár ember osztoz a fájdalmamban. Esetleg eljut illetékesekhez, bár nekem nem célom lejáratni senkit, de akik ilyen munkát végeznek, nem dolgozhatnának a szakmában. Elvégre nem egy keleti elmaradott márkáról van szó, hanem egy nívós Toyota szakműhelyről. De inkább idézőjelben helytállóbb lenne a szakműhely szó... Beletörődtem már, hogy a díszléc szarul van fent, a fóliát sem sikerült tökéletesen felragasztani az ajtóra, és hogy a másik küszöbbe is hagytak nekem egy mély vágást... De ennek nem szabadott volna így történnie! 

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr838583958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása