Év vége közeledvén...

2017.12.12. 14:59

Ez az évem is meglehetősen kevés blog-posztolással telt. Továbbra is az az ok, hogy a járműveim ilyen megbízhatóak, eseménymentesen szolgálnak.

kymco-muszerfal.jpg

A mai nap belefordult a Kymcomba 15.000 km is. Nagyon jó választás volt ez a kismotor, igaz, ez már a második Vitalitym, aki követett az tudja, volt korábban is. Pár szót azért írok most róla. A megbízhatósága példás. Valószínűleg sosem fogom eladni, annyira szeretem a kellemes lágy, halk hangját, olyan szépen jár kétütemű létére, hogy az valami hihetetlen. Egy kétütemű Trabant viszont összevissza pöfög, össze sem lehet hasonlítani vele. Hibái nem nagyon voltak, az üzemanyag-szintjelzője nem jó, de meg tudnám csinálni, mert egyszer már javítottam, csak nincs kedvem nekiállni, nem biztos, hogy jó marad, cserélni kéne. Ezenkívül olyan baja volt csak, amiről nem tehet: Anno nagypapás használattól keletkezett lerakódás nagyobb gázhúzásra a gyertya elektródák közé ékelődve le akarta fullasztani a motort. Ilyen nemrégiben is előfordult velem, noha azóta nem használtam olyan papásan, meg volt hajtva, de mégis. Előfordulnak véletlenek. A lényeg hogy szépen megy. Pöcc-röff hidegen ha nem áll régebb óta mint 1 hét akkor első rúgásra beindul, vagy pöccre az önindítóval. Ha 0 Celsius van vagy hidegebb, akkor viszont már kicsit nehezebben, s még hidegen fulladozgat is míg nem melegedett be, de ilyen hidegben jobb nem használni. Ez nem a motor hibája, hiszen karburátoros és nem lett külön a téli időjáráshoz állítva, de nem is fogom. Minden kismotoromnál azt vettem egyébként észre, ha többet áll mint kb. 1 hét, akkor utánna már nem indulnak pöccre. Noha vannak akik nem javasolják a Spuri Adalékot kétüteműbe, pazarlásnak tartják de én jótékony hatását vettem észre: javítja az égést, a száraz, olajat nem köpködő kipufogó meg környezetbarátabb üzemet is jelent. Emellett kicsit úgy érzem jobban "összetartja" a benzint, hosszabb távon konzerválja. Kíváncsi is leszek majd, ha pár hétig nem használom a mocim, mennyire fog könnyen elindulni. És még egy apróság: imádom a 2T olajom, motorom által elégetésekor keletkezett illatát, de szerintem az emberek is örömmel szippantanak bele az üzemmeleg motornál láthatatlan, de annál jobb illatú kipufogógázba. :) 

Felüdülés ez az okádék büdös diesel autók után a városban. Amit egyébként továbbra sem értek miért használnak annyian, drágább szerkezet, több hibalehetőség és sokan nem is autóznak annyit, ami "egészséges" lenne egy dízel autónak. Főleg így télen nagyon káros, mikor nem tud bemelegedni, nem tud tisztulni, inkább koszolódik a motor égéstere, olaja, kipufogója. Az akkumulátorból is nagyobb áramra van szüksége az indítómotornak egy diesel motor indításához, mint egy benzineséhez amit a rövid városi üzem alatt nem biztos, hogy vissza tud tölteni a generátor. Ilyen hidegben, mikor lassabbak a kémiai folyamatok, ami nem kedvező, mert hidegindításkor kevesebb áramot tudunk "kivenni" az akksinkból, és ugyanígy a visszatöltéskor is kevésbé veszi fel a töltést, mint melegebb időkben. Ezért télen jönnek elő az akksiproblémák, noha az akkumulátor alapvetően jobban szereti a hűvöset, mint a meleget! 

akksim-zap.jpg

Itt jutok el arra a pontra amikor ismételten nem értem a világot. De ha arra gondolok mennyire gyakori az emberi irigység, vagy a gazdasági haszon elsődlegessége, akkor azért kapisgálom a dolgokat. A manapság kapható akkumulátorok szinte kivétel nélkül gondozásmentesek, de szerintem valójában nem azok. Az enyém kb. 5 éves most és érzem, hogy hidegen már nem olyan mint régen. Fel is bontottam a zárt rendszer ellenére először csak egyik cellát és látva, hogy kevés volt benne a folyadékszint, szépen az összes többit is. A 6 cellából gyakorlatilag 1-nek volt jó a szintje, s azt is tekintettem mérvadónak a többit is arra a szintre töltöttem fel. Úgyhogy szerintem jót tettem. Nem merem állítani, hogy az összes akksi kiszárad idővel, de én megbizonyosodtam arról hogy ami nekem volt azt igenis szükséges ioncserélt vízzel pótolni, mert fogy belőle. Lehet, hogy ez nem olyan gyors, mint a régebbi akksiknál, de erre se esküszöm meg. A suzukimba még kupakos akksi volt és abba ellenőriztem rendszeresen, nem nagyon kellett bele töltögetni... 

De annyit most már tudok, hogy a Kymcom akksiját, ami szintén zárt rendszerű gondozásmentes kivitel, és én savaztam fel, s tudom, hogy zárt rendszerének roncsolása nélkül felbontható, azért 3-4 év használat után felbontok, s ellenőrzöm a szintet mert így egy-két évet szerintem lehet vele nyerni...ha nem többet... Mondjuk ugyanezt egy jól lezárt prémium kategóriás Exide akksinál nem biztos, hogy meg tudnám tenni roncsolás nélkül, s az sem biztos, hogy szükséges lenne annál, mert a technológia fejlettsége miatt lehet, hogy annál szinte 0 párolgás van. De az én akksimnál egész biztosan volt.

Meglepően hosszú bejegyzés született. Szerintem már nem írok idén, úgyhogy Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek.

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr9813481287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása