Corolla. Nem tudtam eladni.

2018.11.21. 10:09

 Próbaképpen, bő fél évig hirdettem a Corollát. Vittem le az árat lassan, de elértem azt a szintet, ami alatt nem akarom eladni, az jelenleg az 1M ft lett volna újszerű téligumi szettel, de nyáriak nélkül.

Aki ismer, illetve olvas itt, az tudja, hogy régóta egy tulajdonban lévő, tisztességesen karbantartott tökéletes műszaki állapotú autóról van szó, ami eladhatatlan így, hogy alkalmanként egy jelentéktelen hibakód tárolódik el benne hosszútávú használatkor.

Ez az a hibakód, ami lassan már 6 év, és az utolsó 80.000 megtett km óta előjön. Amit tudni kell róla, hogy P1345 hibakód tárolódik el, és azóta egyértelműen kiderült már, hogy a VVT kerékben (ez csak szívóoldali változó vezérléses) ha már meleg a motor annyira, hogy az olaj is üzem-meleg állapotban van (ami azt jelenti, hogy ekkor a leghígabb), és a forgalmi körülmények miatt többször oda-vissza kell módosítania a vezérlést, - amiből a vezető persze semmit nem vesz észre - akkor jellemzően alacsonyabb fordulatszámon  a vezérlőegység által elvárt értékhez képest valamelyest kevesebb a VVT kerékben kialakuló vezérlőnyomás a jelenlegi 5W-30-as olajjal, ami azt eredményezi, hogy kissé késik a vezérlés váltás, de mint írtam, ebből nem venni észre semmit, illetve semmi nem károsodik. Egyszerűen a VVT kerék "elengedi" kissé ezt a hígabb olajat, ezért lassabban fordítja el a VVT kereket az olajnyomás a rugó ellenében.

vvti.jpg

Erre a kis bibire két megoldás létezik, de én egyiket se preferálom, így inkább elnézem, hogy néha előjön ez a hibalámpa hosszabb utakkor, és néhány indítás erejéig még világít, noha a hiba akkor már nem áll fenn, de így jelzi, hogy hiba tárolódott el - hiszen ha annyi időre világítana, ameddig a hiba tart, észre se vennénk.

Egyik megoldás a VVT kerék cseréje. Ezt azért nem preferálom, mert én nem állnék neki célszerszámok hiányában, másra meg nem bíznám ezt a jó láncos vezérlés megbontását. Úgy vagyok vele, hogy amit gyárilag összeraktak, annál jobban utólag nem lehet, és félnék tőle, hogy hibát visznek bele a rendszerbe. Pl. egy rosszul meghúzott csavar, vagy a motorolajba hulló, összeszereléskor kinyomódó tömítőpaszta stb. Nem kívánom ezeket. Továbbá sokba kerülne ez a javítás ahhoz, hogy egy észrevehetetlen problémát kijavítsunk vele.

Másik megoldás a sűrűbb olaj használata. 5W-40 vagy 10W-40 olajat kellene használnom, amit egyébként szoktak is ilyen idős autóknál, különböző okokból. Valaki, mert úgy van vele, hogy idősebb autóba sűrűbb olaj való - amivel nem értek egyet. Más azért, mert fogyassza neki az olajat és ezzel próbálja mérsékelni. Van olyan is, aki az olcsóbb ára miatt választja ezeket az olajfajtákat. Illetve természetesen ezen lehetőségek együttes kombinációi is fennállhatnak.

Na már most, mivel én műszaki gondolkodású ember vagyok, sűrűbb olajat azért nem fogok bele tenni, mert az lassabban ér el a kenési helyekre, hosszú távon jobban kopik vele a motor. Jobban igénybe veszi az indítómotort, akkumulátort is. Kevésbé áramlik, kevésbé tisztít. Több vele az üzemanyag fogyasztás. Az olajon nem fogok spórolni. Tehát maradok az 5W-30-as olajnál.

Nagyjából ezeket elmondtam az érdeklődőknek is, akinek előre elmondtam facebook-on, az idővel már el se jött megnézni, nem érdekelte. Akik személyesen jöttek megnézni abból meg 1 komoly érdeklődő volt csak, de érthető módon ő is az olyan autót keresi, ahol nem tud semmiről. Az nem számít, hogy egy másik autó esetleg ugyanilyen lenne, csak abba 10W-40es olaj miatt még hibajelzés sincs.

Tehát ha annyira fontos lenne számomra, hogy eladjam az autót, akkor beletenném a 10W-40-es olajat, és senkinek nem szólnék semmit. Levettem a hirdetést, mert nem látom értelmét így hirdetgetni. Ha nem szeretném az autót, akkor tényleg 10W-40es olajat tennék bele és csak azt az érdekemet nézném, hogy el tudjam adni. De mint írtam nincs ilyen kényszer rajtam. Úgyhogy használom tovább megelégedéssel, gyári ajánlású olajjal. Ez az egyik legjobb autó a világon, tehát továbbra is sokat spórol nekem, hogy megbízható, tartós. Vigasztalom magam ezzel, hiszen egy új autó az csak pénzkidobás lenne ehhez képest, annyira meg nem fontos nekem az újdonság és a kényelem, hogy egy új autóba tegyem a hátsóm. Ez a motor örök élet, aminek csak a karosszéria korróziója szabhat határt idővel.

Bár nem hirdetem az autót tovább, de ha valakit komolyan érdekel egy ilyen jó állapotú autó, vegye fel velem a kapcsolatot, hátha spontán úgy döntök, hogy eladom. De úgy érzem inkább csak ismerősnek lehet, egyrészt ők nyilván hisznek nekem, s nem félnek, másrészt meg nekem is jó, mert esetleg kicsit olcsóbban odaadom nekik, mint másnak. Attól meg nem kell félnem, hogy ez az autó szégyenbe hoz. Tehát ismerősnek is bátran ajánlom. Aki használja, és karbantartja ahogy én tettem; mindig elégedett lesz vele.

Annyit azért tudni kell, hogy én elég extrémen gondját viselem műszakilag; váltóolaj 75W olajcsere télre, a még finomabb kapcsolási érzetért, illetve 75W-90 nyárra, hogy biztos védje forróságban is a váltót. A kulcsot néha kenőspray-vel megfújom, hogy kevéssé kopjon a gyújtáskapcsoló zár, illetve kulcsot szinte mindig megtörlöm, mielőtt a zárba teszem, hogy ne vigyek be vele port. Az indítómotort 210e- km alatt már kétszer levettem, egyrészt kitisztítani a szénportól, másrészt a fogaskerekes belső bolygómű részeket megkenem benne. Ezt kb. 100e km-nél csináltam először, és jól hallható volt, hogy mennyivel szebben indult el az autó, azelőtt sokkal "karcosabban" indítózott. Na ez vagyok én, ilyen apróságokra is figyelek. Ezért én ha veszek, csak új autót fogok venni, de előbb valaki értelmes embert kell találnom erre az autóra anélkül, hogy hirdetést adnék fel rá. Mint írtam valószínű ismerősi körből kerülhet csak ki ilyen ember, vagy aki itt megtalál :)  Ha meg rámkorhad, azt se bánom. Büszkeséggel tölt el, hogy mennyire jó autó ez. 

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr6214384632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.