Ég az olaj...
2012.09.28. 21:17
Kár, hogy ezt a szelepszárszimmering tesztet nem csináltam meg vásárláskor. Sőt, hülye voltam, mert külsőre ítéltem, minden annyira szépnek tűnt, így pl. az olajszintet sem ellenőriztem, csak otthon, és a minimumon volt...
Már 1 perc alapjárat után gázpedált megtaposva dob egy ilyen szép kéket a kocsim. Nyáron még 1 perc alatt nem keletkezett látható mennyiség. Most vagy súlyosbodik a dolog, vagy azért van, mert 0W-30 meg 5W-30 akkal pótoltam mostanában az olajat, ami hát kicsit vékonyka lehet neki.
Egyébként kb. 6000 km alatt burogattam bele az 1 litert, szóval annyira nem vészesen fogy. Csak kicsit aggódom, mert mostanába városba, mikor várok/araszolok jobban odafigyelve a tükörbe is észreveszem a kéket.
De ez az olajfogyás nem olyan mértékű, hogy egy jó motort ezért megbontsunk szerintem. Majd akkor lesz levéve a hengerfej, ha mondjuk 3-4 liter is elmegy 15 ezer km alatt.
A kocsi nagyon jól megy, ereje teljében van, és keveset is fogyaszt. A pótolandó olajmennyiség pénzben sem vészes, inkább csak a katalizátort sajnálom, nem tudom mennyire árt neki ez az olajmennyiség. Ha ne adj isten tönkremenne, nem szeretnék drága pénzért újat venni. Sőt, kíváncsi lennék, ki lehet-e belőle valahogy ütni, hogy a lambda szonda ne szóljon bele (mivel ebbe a katalizátor után is van szonda, nem csak előtte..), és a kocsi jól menjen de jól is fogyasszon. Valaki szaki ezzel a témával felvehetné velem a kapcsolatot :) Bár, engem nem zavar a katalizátor, csak legyen mindig jó :) Különösebben nincs kedvem csókos műszakira/mérésre menni!
Szóval a katalizátort sajnálom csak, meg hát kicsit illúzióromboló lehet másoknak is a városba pöffenteni látni a "mi autónk"at. Azért mondom ezt, mert én is láttam már pl. pöffentő WagonR+-t, és rögtön megjegyeztem magamba, hogy ennek az autónak biztos kitaposták a belét és/vagy nem volt olaj se rendszeresen vagy megfelelő minőségűre cserélve - tehát hanyag tulaja van, vagy volt korábban..ez az amit senki nem tudhat, csak az eredményét láthatja. Vagy csak tényleg ebben a típusban nem sikerültek túl tartósra a szelepszárszimmeringek, az is előfordulhat, bár a Suzuki motorjait elég jónak tartják.
Mindezek alapján is fogalmazódott meg bennem erősen, hogy 15ezer km-ig nem várok az olajcserével, olyan 12ezernél, kb. 2ezer km-en belül belerakom a MaxLife olajat, 5W-40-es, ez alapból sűrűbb, mint ami most van benne, de az 5W-40esek között is sűrűbb, mint a korábban általam használt Q8 Excel 5W-40. Meg pont ilyen korosabb motorokhoz ajánlják, így hát kíváncsi leszek, változtat-e valamit a füstölésen, illetve, hogy kevesebb fogy-e majd belőle. Csodát azért nem várok, mert szerintem, az a motor, ami tök mind1 hogy hol (szelepszáraknál, vagy hengerfal mentén), megeszi az 5W-30-at, az a 5W-40-et is megeszi, max lassabban, de kizártnak tartom, hogy elmúljon, vagy drasztikus mértékben csökkenjen. De tényleg nagyon kíváncsi vagyok a MaxLife-ra, és abból majd ha fogy, ugyanezt fogom utánatölteni is, veszek még, nem keverek hozzá mást.
Összességében ez nem akkora dolog, hiszen 100ezer ft-on belül orvosolható a probléma egy hengerfej felújítással. Elég egyértelmű, hogy a szimmeringekkel van a baj. Ha már a henger/dugattyú páros lenne a hunyó, sokkal zsebbenyúlósabb lenne. Szóval örülök, hogy csak ez van, illetve valamennyire nyugtat a tudat, hogy sok régi swift 16V-s kolléga érintett ebben a problémában!