Kicsit eltérően a járműves témától, ez más jellegű lesz. :)

Eltelt már egy ideje, hogy kerestem egy új kávéfőzőt. Tettem ezt azért, mert a régi típusú kávéfőzőmmel nem voltam túlságosan elégedett. Nem akartam kapszulásat, mert a drága kávékapszula miatt többszörösébe kerül az így készült kávé. Mégis emellett döntöttem.

caf4.jpg

Miért? Leginkább azért, mert minden egyes kapszula friss kávét rejt, vákumcsomagolt darab. Ez egy nagy előnynek tűnik ahhoz az őrölt kávéhoz képest, amit megbontunk, és ha zárt dobozban is tartva de 2 héten keresztül nyitogatunk.

caf2.jpg

Ezért lett hát ilyen gépem. Láttam a neten vannak kapszula-újrafelhasználási bemutató videók, ezeket így elsőre fillérbaszásnak tartottam, mert gondoltam minek vesz az ember ilyen gépet, ha maga töltögeti a kapszulát, így elve elvész az az előny, hogy friss kapszulából készülhet a kávé.

caf1.jpg

Mivel lelkes újrahasznosító vagyok, azért felhasználás után csak megbontottam a kapszulát és a zaccot kinyertem belőle, ezt mindig a termőföldbe szórom a kiskertben.

Ekkor mégis eluralkodott rajtam a vágy, hogy csak ki kéne próbálni a házilag töltött kapszulát, nem kéne kapszulákat kidobni, mert ez rengeteg szemetet jelent! Így tettem: nagyon finom, olasz Pellini kávéval töltöttem. És abszolút elégedett voltam az eredménnyel! Ki is matekoltam kíváncsiságból, egy 1000 Ft-os negyedkilós őrölt kávé árával (ráadásul ez nem is az olcsó kategória), tehát mindent felfelé kerekítve is csak 28-30 Ft-ra jön ki 1 db újrahasznosított kávé. Mégsem a fillérbaszás, inkább a környezetvédelem, az újrahasznosítás miatt döntöttem úgy, hogy töltögetni fogok.

Ezzel két legyet ütök egy csapásra, hiszen olcsón kávézok és még környezetbarát is vagyok, mert nem dobom ki a kapszulákat. A kávé minőségével meg így sincs probléma! Sőt, valójában 3 előnye is van, mert a harmadik az, hogy ezzel a módszerrel rengeteg fajta kávét tudok főzni, nem kell korlátoznom magamat a kapható kapszulákra.

Bár ezt a Tchibo Cafissimo gépet úgy vettem, hogy próba, és eladom, csak ha tetszik marad, de meggyőzött nagyon, a lefolyt kávé minőségét nem lehet összehasonlítani a hagyományos régi típusú kávéfőzőkben készültekkel.

caf3.jpg

További ötletek: Ha mindez nem elég, és mindig nagyon friss kávét akarok inni továbbra is olcsón, átállhatok a szemes kávéra, és van itthon daráló, mindig egy keveset darálok le előre, így tényleg nagyon friss kávét ihatok. Ez a legjobb. Alkalmanként persze majd vásárolok kapszulát, egyrészt, hogy támogassam a gyártását, másrészt örökké nyilván nem lehet felhasználni sem ezeket a valójában 1 főzésre szánt kapszulákat :)

caf6.jpg

Update:

Gondoltam, ha léteznek tea kapszulák, akkor kipróbálom a kapszulát teával töltve is. Fantasztikus! Könnyen, gyorsan tudok teát is készíteni vele. Elégedett vagyok a készülékkel, ezután teakészítésre is csak ezt fogom használni :)  caf5.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr9114656987

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gaborjozsef 2020.10.03. 11:10:26

2020.10.03-án eladtam hirtelen felindulásból. Meguntam a kapszula töltögetést. :) nagyon lement amúgy az áruk, már fele áron kapható mint amennyiért az én "időmben" volt.
süti beállítások módosítása