Sava Adapto!

2012.12.12. 18:35

Hát fenn vannak az új gumik! Ki is próbáltam hóban, persze, húztam kéziféket is néhol, de azért sajnáltam, inkább csak kísérletezésképpen csináltam, hogy viselkedik az autó, hiszen ezt még sosem csapattam.
A gumi azt kell mondjam várakozásnak megfelelően teljesített. Én eleve sejtettem a mintázatából, hogy nem lehet ez olyan rossz hóban. És tényleg. Most még sok helyre el merek vele menni, hiszen elég mély a mintázat. Majd ha már 4 mm alatt lesz, akkor télen elkezdhetek féni. Így most oké. Tapasztalat még annyi vele, hogy GPS-el is mérve autó szerinti 70 km/h nincs meg 65 a valóságba. Ez 155/70-es gumival, a régi 165/70-es volt, azzal már 70 az 65 körül volt. 2-3 km/h különbség van, a 155-össel többet mutat az autó órája, hiszen kisebb kerék. Lehet jobb lett volna 165-öset venni, mert igaz, hogy szélesebb, de kicsivel magasabb a fala. Elhanyagolható, de ilyenkor az jár a fejembe, hogy kevésbé csillapítja az úthibákat, a swift amúgy is eléggé rázós. :) Gumiválasztáskor arra is gondoltam; a tél miatt ideálisabb a keskenyebb gumi, plusz még olcsóbb is, mint a szélesebb. :) - De mivel nagyobb a 165ös, több anyag van benne, lassabban kopna el. Na, már mindegy, ezek tényleg elhanyagolható különbségek, mostantól 155ös gumikon gurulok :)

Igen azt beszélik hogy a régi swiftek nagyon jól elmennek hóba. Ez igaz. Örülök, hogy ilyen kocsim van. Per pillanat semmivel sem tartok jobban a havazástól ezzel a 4évszakos gumival, mintha a Toyotával mennék amin szintén új gumi van, csak az téli.

Csak azt sajnálom, hogy sós/havas volt a nyári gumim, amivel gumishoz mentem. Ilyenkor a felni belső - gumiköpeny alatti felületére is kerül így a sós vízből kevés, az meg rohasztja majd belülről, az új gumi alatt. Nagyon utálom ezt az egész sószórósdit, megnéztem ma az autó alját, tavaly nyáron kapott tőlem alvázvédelmet. A küszöbnél a fényezett felületre is jutott anno alvázvédő, nem szándékosan persze - oldalról az autót jobban megfigyelve az alja kissé fekete. Megtapogattam ezt kézzel, és érezni lehetett, hogy kicsit málik le róla az alvázvédő anyag. Ha egyáltalán jól éreztem. Tehát aki komolyan tervez az autóval, annak nem árt 2-3 évente alvázvédelmet csinálni. Igaz, jó szar, pepecselős egy meló, mindent megtisztítani előre, szükség esetén megcsiszolni/drótkefézni kilakatoltatni és fújni, meg ezt-azt szétszedni, kereket, gólyalábat ki. És akkor még mindig azt mondhatja az ember, hogy nem tudta teljes körűen megcsinálni, mivel mindig lesznek elérhetetlen részek. Ilyen például a hátsó torony rész - vagy hogy hívják, ahova a hátsó lengéscsillapító megy be. A suzukin, toyotán egyaránt láttam ott rozsdát, pedig ugye a toyota nem rozsdás egyáltalán, de felületi rozsda ott annak is van... De nem tudok velük mit kezdeni :(

Én még mindig azt mondom, ha valaki meg tudja oldani a közlekedést télen autó nélkül, ebbe a mocskos, latyakos, sószórt időbe, novembertől áprilisig jobb nem autózni, vagy aki megteheti, egy hulladékot hajtson ebben az időszakban, aminek már úgyis mindegy, elbontásra vár.

Ilyenkor még a napi használatba levő autónál a garázson is elgondolkodom, hogy jó-e, hiszen ott leolvad a hó, és jobban marja a só, jobban érvényesül a langyos vízen keresztül a só korrodáló hatása, mintha kint állna mínuszban. Viszont a motorja szempontjából kímélőbb a kevésbé hideg, plusz fokban történő indítás, mint a szabad ég alatti mínuszokban tehát 1:1. ...

süti beállítások módosítása