Figyelmetlenség

2013.03.24. 11:56

Ilyen, mikor valaki figyelmetlensége többeket veszélyeztet súlyosan... Szinte hihetetlen, hogy ilyen egyértelmű szituációkból lehetnek a legkomolyabb balesetek! Aki ennyire figyelmetlen, de muszáj neki sietni, az ne vezessen.

Dödöllém

2013.03.21. 10:26

Ha már Nagykanizsát a dödölle fővárosának szokás mostanában hívni, hiszen évek óta rendeznek dödölle fesztivált - ami végre büszkeséggel tölthet el a várost illetően, hát kézenfekvő volt, hogy én is megtanuljak dödöllét készíteni.

Már tavaly készítettem első dödöllémet, azóta több alkalommal is, csak nem írtam róla. Már elsőre ízletesre sikeredett. Időközben persze tökéletesítettem a technikámon így állandó színvonalat teljesítek. Lehet, hogy be kellene neveznem a főzőversenybe? :)
Csak vadpörköltet nem tudok, pedig így lenne teljes, kedvenc kajám nekem nem a pizza, hanem a vadpörkölt dödöllével. Dödölle fesztiválon is mindig így eszek, nem magában.
Ezt nemrég ettem ebédre, tejföl hiányzik a képről. Finom így önmagában is mert meg van pirítva kicsit, ugyanakkor megvan az a lágy krémes jellege is. Könnyen elkészíthető, olcsó, finom... Ez a kép már 2013. március 30-án készült. 280 gramm dödölle + 1 nagyobb fej hagyma a tányéron. + tejföl

Statisztikák

2013.03.20. 08:09

Robogómmal az elmúlt ~650 km fogyasztási átlaga 3,9 liter. Mit mondjak... Kymco agilityvel biztos 1 literrel kevesebb lenne... Azt tudni kell hozzá, hogy ez elég pontos km számlálóval rendelkezik, nem úgy mint több korábbi motorom (mondjuk az agility is csalt, de az már nagyon keveset, tehát pontosnak mondható vele a 2-3 literes fogyasztás).
Kijelenthetem 4 liter simán megetethető a piaggioval. Én városba mentem de vegyesen 3-4 és 20-30 km-es távokat. Viszont fékezéseket kerülve. Ergo sok ez a fogyasztás és lehetne másnál több, de azt veszem alapul, hogy még swifttel is kb. a duplája lett volna akkor jó. Az meg felbecsülhetetlen ezen a motoron, hogy rendszám nem lévén nem kell félni, ha esetleg az embert levideózzák valami szabálytalanság közben, ill. parkolóhellyel nincsenek gondok, és eleve gyorsabb lehetőség városban, mint autóval.

A "magas" fogyasztás ellenére nem vagyok elégedetlen, mert a vezetési élmény arányban van a fogyasztással, ha azt vesszük, hogy az agilityn nem történt semmi. Érezni hogy egy sokkal stabilabban viselkedő motor van alattam ami kis gázzal is igen szépen megy, míg a 4ütemű 50esnél szinte mindig nyélgázon kellett közlekedni.. Bár eléggé fogyasztás orientált ember vagyok, de ez az a motor, amire azt mondom megéri még ha 4 literrel is járok el. Nyári időbe már szerintem vissza fog térni a 3,5 körüli reálisabb fogyasztásom. Ne feledjük a négyüteműnél hidegindításkor még sokáig fulladozott is kevés dúsítás miatt, míg nem nagyobb fúvókával jobb volt, de tökéletes akkor sem lett, és úgy már 3 litert simán elfogyasztott. Ez az NRG meg nem fullad, inkább nagyon is rádúsít hidegen, mert az elején inkább kicsit dadog, elég buta hangja van, de elindulva fél perc alatt eldolgozza a dús keveréket. Kíváncsi lennék 50-100 km-es távon hozná-e a 3 literes átlagot, szerintem úgy sem. Keszthelyen már voltam vele és nem látszott meg a fogyasztáson. Ezért nem is fogok vele ilyen távokra elindulni, mikor van egy fasza swiftem, ami alig eszik többet ilyen hosszú utakon:

Suzuki. Tudni kell ugye új, elég puha keverékű 4évszakos gumi, nem vártam vele jó fogyasztást, mint ahogy a 5W-40-es olajtól se, abból is kicsit sűrűbbet választottam, idősebb motorokhoz, Valvoline MAxlife-ot. Tegnapi tankolásom eredménye 4,52 átlagfogyasztás, szuper!
De mióta elkezdtem óvatosabb lenni (főleg az éjszakai közlekedések és vadveszély miatt, országúti 70 km/h körül járok sötétben) 1404 km-en 68,17 liter fogyott. 4,86 literes átlagot jelent ez. Lenyűgöző na, mert ez azt jelenti ha pl. elmennék pestre vele és nem sztrádán mennék, garantáltan 5 liter alatt lenne az átlagom. De azt is el tudom képzelni, hogy 4-hez lenne közelebb, mint 5-höz. Mivel sok lakott területen kell átmenni. Büszke vagyok magamra, és a kocsimra is mert szerintem jól teljesítettünk :)
És akkor még itt a kerékpárom is, amiről nem vezetek statisztikát, hiszen kilométerórám sincs, de jó érzés ezzel is tekerni, ha nem dörgölnek az orrom alá füstöt. Jobb kedvű leszek egy ilyen kerekezéstől, és azt mondják oldja a stresszt. (ha éppen nem bosszanatanak fel, ahogy korábban írtam..) Fontosnak tartom ezt a fajta közlekedést is, mivel sokan el vannak kényelmesedve, és nem olcsó a közlekedés, de lehet a jövőben még drágább lesz, így nem érzem létszükségletnek, hogy motoros járműre üljek olyan távokon, amiket ezzel is meg tudok tenni - igaz időjárás függően - de olyan szép időben, ami most van, kifejezetten jó érzés, és több idő is marad a körülöttünk lévő dolgokat jobban megfigyelni. Nagyon frankó választás volt ez a bicikli, nagy kerék, könnyen gördül, 3 sebességes agyváltó pedig fantasztikus, bőven elég! ((Sosem fogom megérteni az emberek többsége miért vesz láncdobálós biciklit, mikor ők is csak 2-3 sebességet használnak a 21-ből vagy többől...(talán a szervizeknek jobb, mert a láncváltós olcsóbb ugyan, de kevesebbet bír). Boltokba alig látni agyváltós biciklit, sok helyen egyáltalán nincs, de ez nem azt jelenti, hogy nem léteznek..))
A kontrás fék is szuper. A teleszkóp nem hiányzik, így jóval olcsóbb volt, és kizártunk hibalehetőségeket! A rugós ülés úgyis kényelmes! :)

Update: 2013.március 24-én, névnapomon sikerült eladni a régi bringámat a meghirdetett 7ezer ft-os áron. :D Most már csak ez az 1 biciklim van, ami a képen látható és szuper számomra! :)