Járműves tapasztalataim...

2014.06.04. 11:05

Igen, sajnos még mindig elég kevés időm van írkálni, de ez a bejegyzés alapvetően 3 fő vonalra épül.

Toyota, VW, Aprilia.

Vegyük sorban.

Swiftet eladtam, Corollát megkaptam. Ez egy csodálatos autó, amit még az örök életre terveztek szorgos kezű, értelmes gondolkodású japán mérnökök, akik nem voltak abban érdekeltek, hogy X idő után tönkremenjenek az autónak bizonyos részegységei. Ennek megfelelően a Toyotával abszolút eseménytelen az élet, teszi a dolgát, a kilométerek mennek bele, a karbantartásokat megkapja, és nem kér semmit. Legnagyobb visszatérő esemény, hogy éjszaka megmásszák a macskák, meg a nyest is, a motorteret is szereti a rohadék, de befújtam ragacsos spray-vel így talán elkerüli majd, de a macskanyomok - vagy inkább többségébe nyest nyomok kivétel nélkül felkerülnek minden éjszaka az autóra, ez a legbosszantóbb dolog, amire talán egy garázs lesz a megoldás - mivel ezt az autócsodát muszáj megőrizni az utókornak, hiszen ilyen fantasztikus autókat nem tudom még mennyire gyártanak.toyo.jpg9 éves idén az autó, tegnap elvittem klímatöltésre, (semmi baja a klímának, hűtött rendesen), de gondoltam ennyi idő alatt már veszt elég mennyiséget, ildomos a töltés, és a friss anyag a rendszerbe, egyébként 3-4 évente ajánlott. Cooltech AC500Pro típusú géppel dolgoztak. Na meglepett a dolog, mivel 450 g a feltöltési mennyiség, -+30 g, tehát 420 is megfelelő még bőven. Ebbe 390 volt, ami 30 g veszteség 9 év alatt, vannak típusok, ahol 1 év alatt többet veszít. Tehát klímás kipipálva, újabb meggyőződés, hogy ez egy ISTENI autó. vw.aprilia-garazs.jpgApu meg VW Polot vett... Kimondatlanul is láttam rajta, hogy ő bele van most szerelmesedbe a VW-be, vagy a konszern járműveibe. Gondolom, mivel német autója nem volt még, ez is játszott, hogy szeretne.. Szerencsére a TSI-ről sikerült ledumálni, így 1,4-es szívómotorral vett egy 2,5 éves használtat. Jó áron vette, dögös autó, 63ezer km-rel, ami szomorú, hogy ezekbe 30 ezres csereperiódus van előírva longlife olajjal. Relatíve sokat ment az autó előtte (évi~25ezer km), tehát hosszú távon ment, de akkor sem hiszek én a hosszú periódusban. Úgyhogy 65-ezernél lecseréltem magam az olajat tegnap (jó sötét volt az 5ezres futás ellenére..), és olajszűrőt is vettem gyárit. Húh, jó drága, 3800 ft. Az autó egyékbént kényelmes, aranyos, nekem csak az elektromos gáz nem tetszik, hogy sokkal lasabban reagál, akkor nincs fogyasztásmérő, vízhőfokmutató, és a világítás mindig rajt van. Hibája nincs az autónak, de szkeptikus vagyok a VW-vel mint márkával kapcsolatban, nem tudok benne úgy bízni mint egy Toyota-ban, de majd az idő úgyis választ ad rá, mennyire lesz problémamentes autó. Itt jegyezném meg, hogy a staff is szimpatikusabb a japánautós márkakereskedésben. Na mindegy, majd idővel minden kiderül, használni kell és kész. Apu meg legalább nem lett befolyásolva, mert én Suzukit szerettem volna neki, de ő erősebb volt. Az biztos, hogy én nem vennék VW-t. Egyébként a kocsi jól néz ki.

carb01.jpg

A motor meg mégsem jött be annyira, mint gondoltam. Nem úsztam meg a porlasztó szétszedése nélkül, autós fogyasztása volt, és amellett meg teljesítménybe is gyenge, bár 50-estől csodát nem kell várni... Már több mint 1 munkanapom benne van a szerelgetésbe. Az azért durva, hogy 6 éves motor szívótcsonkja mennyire repedezett volt, azt kicseréltem gyárira, 3500 ft. Széthullott valahol a duda kapcsoló, az is majdnem 3000 ft lesz. Szóval apróságok, de sok munka volt vele. Most talán jó. De eladom, távol-keleti motort szeretnék, újra Kymco-ra vágyom. Néztem is már, csak hulladék a használtpiac, és szinte nincs olyan motor, amivel ne pereceltek volna. Ami még nem is baj, csak elég sokkal komolyat estek, és ingatag a kormány, vagy egyenesen elhúz valamelyik irányba. Hát ilyenekkel találkoztam. Úgyhogy egyelőre kivárok, ezen meg továbbadok, amint tudok, most már látom, hogy bukás nélkül nem tudom eladni (ugye..a munkám megfizethetetlen :))), de ez van, tanulópénz.. Másnak már jó lesz, az is öröm nekem ami másnak öröm. :D 

carb02.jpg

süti beállítások módosítása