9000 km
2015.10.06. 16:16
Nem jellemző tőlem az ilyen poszt, csak a Dánieltől :) De ma pont így sikerült leállnom, és akkor már a megszokott módon - minden 1000 km-enként - feltöltöttem maximumra 2T olajjal a jószágot.
Így állunk, 9000 km, szép állapotban, kellemes motorhanggal. Problémák nem igazán voltak a megtorpanást leszámítva, ami miatt a kipufogó is szét volt vágva sajnos (és újra összehegesztve - nem látszik rajta külsőleg a megbontás), de a gyertya alacsony hőértéke okozta. Másik gyertya és azóta panaszmentes. Úgyhogy hibátlan, legnagyobb bűne, ha hidegindítás után kell neki egy kis idő míg "magához tér", néha le is fullad ilyenkor. A fogyasztás 3 liter / 100 km körül alakul, ami teljesen jó.
Itt egy tavaszi videó még, amikor alapjáraton ketyeg a kis műszer. Azóta megtanultam azt, hogy oldalsztenderen nem szerencsés járatni így a motort, mint a videón, mert szerintem akkor kerül inkább a levegőszűrőbe üzemanyag-olaj keverék. És ennek következménye, hogy ahol tároltam a motort mindig ejtett egy cseppet a légszűrőház aljánál. Jómúltkor kimostam és nem járattam azóta így, egyelőre nem hagy maga után ilyen olajos cseppet.
ITT EGY VIDEÓ A KORÁBBI VITALITYMRŐL, bár ez egy lestrapáltabb darab volt teljesen ismeretlen előélettel, de a motorja ugyanolyan precízen járt mint a mostanié, azzal teljesen megegyezően. Ezen nem csak alapjáraton hallhatjátok, de alapjáraton az is hallható, hogy a két motor hangja is teljesen egyező.
Elmondhatom, hogy mióta nálam van ugyanazzal a fullszintetikus 2T olajjal jár, aminek egyébként imádom az illatát (ezt persze csak akkor érzem, mikor jár a motor, de nem rajta ülök, vagy megállok és épp úgy fújja a szél a levegőt).
Hát ennyi, szeretem ezt a gépet :) Gazdaságos, és praktikus főleg a városban.