Meglett: Honda SH300 !

2019.09.11. 10:07

Időközben megbántam már, hogy eladtam a Majestyt, mert a piacon körülnézve nem találtam még egy hasonlóan jó állapotú motort abban az árkategóriában. Igaz, hogy +100e Ft-al drágábban adtam el, mint vettem, de ez köszönhető volt a gyönyörű esztétikai állapotának, valamint a kitűnő műszaki állapotnak is, hiszen azt a 100e Ft-ot kb rá is költöttem, mert pl. az a 43e Ft-os gyári szíj is iszonyatosan hiányzott neki, tökéletes motor lett belőle. Plusz ugye munkám is volt benne meg az átírási költségek, úgyhogy nyerni nyilván nem nyertem rajta, de nem buktam így sokat, hiszen motoroztam is vele párezer km-t - ha ezt vesszük nem jártam azért rosszul.
hondash-img_20190908_172717.jpg
De lépjünk túl rajta, pár tapasztalatomat megosztom, mire ide a Hondához jutottam, ennél jóval több volt, amit néztem/érdeklődtem de most lássuk csak az érdekesebbeket:

Bajnok Motor Kéthely: Érdekelt egy motor ami náluk volt (Carnaby 300). Telefonon egyeztettem mert mégiscsak kb 50-kmre van tőlem ne potyára menjek ha esetleg nincsen már meg. Megvolt. Körbe néztem. Éreztem meleg a motor be volt indítva mielőtt érkeztem. Tipikus import motor volt, amit én észre veszek bizonyos jelekből hiába van kiglancolva. Mindegy azért kipróbáltam volna mert ha tetszik elvinném. Csakhogy 5 e ftot kértek volna érte ami csak megvétel esetén jár vissza. Ezzel úgymond bele kényszerítve a vásárlásba. De hülye nem vagyok ez nem szalonképes manapság szerintem így ott hagytam.
Nemrég 2 kereskedésben próbáltam motorokat egyik se volt ekkora szarrágó mint ezek a Bajnokék. Felháborító hogy azért elkértek volna 5 ezret hogy a kiglancolt, szilikonozott, rendszám, műszaki vizsga, forgalmi engedély, biztosítás nélküli import motorjukkal saját felelősségre az előbbiek miatti büntetési tételeket bevállalva forduljak egy rövidke kört egy mellékutcában. Otthagytam őket a f..ba. Remélem ilyenek nem sokáig maradnak fenn. Mert értem én hogy senki nem akarja hogy tesztpilóták keressék meg de én egyrészt nem helyből mentem oda; telefonon érdeklődtem előre, másrészt komoly vételi szándékkal kerestem motort.. Harmadrészt csak egy szaros 270ccm robogóról beszélünk..
_
Egy másik érdekes kereskedés Zalaegerszegen volt a Babos Motor. Egy 500-as Kymco Xcitingot néztem. Annyira nem tetszett, mert a futásához képest az állapota nem volt valami szép, noha az látszott, hogy valóban keveset futhatott...de a kulcsos dolgokat (pl ülés felnyitása) az eladó -aki elvileg a góré volt egyszemélyben- sem tudta, már nem keltett pozitív benyomást. Rákérdeztem injektoros-e, mert szerintem ezek a régiek nem voltak azok, de ő azt mondta igen. Aztán később csak sikerült felnyitni az ülést és benézni oda is, és látszott, hogy karburátoros. Nem mintha komolyan válaszolna rá, de mintha nem tudnék róla, rákérdeztem, hogy mit gondol a fogyasztásáról, mert én úgy hallottam ezek sokat fogyasztanak (5-6 liter nyugis tempóba, a majesty 3,6-hoz képest sok sztem!!). És erre persze nem válaszolt, de onnantól kb hülyének nézett, mert eleresztett vmi szöveget is, minek veszel motort, hát nem az számít hogy érezd magad alatt a gépet stb.? Otthagytam a fenébe, abszolút nem volt szimpatikus, hogy engem hülyének néz, mert számít a fogyasztás! Sajnos a technikai különbségek miatt egyáltalán nem várható az, hogy egy magasabb fogyasztású motor jobban is megy...
_
Aztán egy szinte új, párezer km-t futott Honda SH300 tulaját hívtam fel, ami hirdetést már régóta figyeltem, csak feltűnt, hogy drágábban árulja mint előzőleg. Talán 100e Ft-ot dobott rá. Rá is kérdeztem, azt mondta azért mert elege van a hülyékből. Szerintem egyébként ő volt egy nagy hülye. Pár percet még normálisan elbeszélgettünk, mert meghallgattam mi a bánata. Ez a barom már lezsírozva eredetvizsgát is csináltatott másnak meg valahova messze levitte a motort és nem vették meg. Na, lényegtelen, én mondtam, hogy nekem ilyen állapotú motor kell, amit felvázolt meg amilyennek látom is. Eddig normálisan elbeszélgettünk. Aztán mondtam, hogy a rendszámot szeretném megkérdezni, hogy utánanézzek a nyilvántartásban, mit látok róla. De mondta, hogy nem adja meg, mert ha érdekel menjek megnézni majd ott meglátom. Hülye! Erre felvázoltam neki, mennyire nem korrekt dolog, mert ugyan egy rendszámmal mit tudnék én kezdeni, de ő azt mondta hogy kiderítem hol van és el akarom lopni. Próbáltam meggyőzni, hogy milyen alaptalan és buta dolog, hogy nem adja meg a rendszámot, erre lerakta a telefont. Erről ennyit. Ostobák még vannak... Vagy csak tényleg valami nem stimmelt a motorral...
_
Néztem egy Majestyt Pécsen, ami keveset futott, sokat állt, de telefonon még előre direkt szóltam, be fog-e indulni, ne menjek potyára, állítólag reggel töltőről levette még indult, de már nem, mikor ott voltam, ráadásul a hegyekbe volt alig találtunk oda navigációval is. Plusz a kevés km-hez képest elég szépen karistolva volt itt-ott, meg az ülés egyik felén óriási hézag a másikon semmi, úgyhogy emiatt is felejtős volt, sajnáltam egy szép délutánom, időm, pénzem elment egy ilyen potya útra!
_
Végül úgy volt, hogy Bp-en megveszek egy 400-as Majestyt, ami nem is fiatal, de csak hétezer km-es, első gazdás, 980-ért hirdette, 900-ba fixen megegyeztünk, hogy ennyi, és nem alkudok. Mert állítólag más is így csinálta, és alkudni akart mikor ott volt a semmire - ezt mondta az eladó, mi igaz belőle nem tudom. Én mondtam neki, nekem jó a 900, ha tényleg hibátlan a motor, ilyen állapotú motort szeretnék. Odaérve tényleg szép állapotú volt a motor, minden nagyon rendben tűnt, kezdtem örülni. Aztán mikor kipróbáltam, csak 50-60-al mentem de láttam a plexije lötyög rendesen. Rögzíteni nem tudtam én ott és ők sem, alkudni nem engedtek, így bolond lettem volna ezen a hosszú úton elhozni hazáig, főleg ha esetleg lerepül. Úgyhogy nagyon szomorú lettem, ismét idő, és rengeteg pénz a levesbe mehet..
hondash-img_20190908_171744.jpg
Nálam volt azért pár motor lista, ami a környéken van, és érdekelhet. Így felhívtam és megnéztem rögtön egy Honda SH300-at Érden. Láttam már egy ideje hirdeti, kiemelve is volt korábban, mégsem vitték el, ez egy jó alap volt az alkura, mert hibája nem volt igazából a motornak, csak a műanyagok kissé fakultak, első fékbetét kopáshatáron de semmi komoly.. Mentem vele, tetszett. Az eladó személye is szimpatikus volt, mindezek is nyomtak a latba, és hogy Mo-i motor, ő a második tulaj volt, úgy néz ki korrekten szervizelve is volt. Mindezek alapján úgy döntöttem elhozom. Elég drágán vettem, mert 980 helyett 940-ért hoztam el, 8 éves motor. De nem volt benne 15e km. Már fullra leszervizeltem azért, fékbetétet is cseréltem, az akksi állítólag még a gyári Yuasa, hihetetlen, ha ennyit kibírt, de még jó. Majd új szíjat veszek bele görgőkkel a jövőben meg ráférne egy új hátsógumi is, de még jó azért ez is. Nagyából ennyi. 
_
Nem bántam meg mert még ha drága is, de csalódás mentes, jó vétel volt. A 400-as majestynél fürgébb, igaz, 120-nál már nem gyorsul úgy, mint az. De a fogyasztása is kevesebb fél literrel. 3 körül eljár ami szuper. Szimpi nagyon a motor, két dolog csak, amiben rosszabb a másiknál: szélvédelem és tárolóhelyek. Viszont más dolgokba meg jobb. Pl. dinamizmus, útfekvés, sokkal "motorosabb" érzés vezetni, kevésbé "robogósak" az élmények. Olyan nincs, ami mindenben tökéletes, de ez a motor is nagyon szuper nekem. Persze ettől még vágynék egy jó Majestyre is.. :D 
süti beállítások módosítása