Tudom, ritkán posztolok, de amikor írok, igyekszem hasznos tartalmakkal jönni. A következőkben kerékpáros tapasztalataimat osztom meg.

csepelem.jpg

Volt nekem kb. 10 éven át egy Schwinn Csepel Budapest típusú 3 sebességes agyváltós nagy férfi kerékpárom. Igazán sokat nem tekertem vele, pedig szerettem mert kényelmes és nagy volt, valamint a 3 sebesség tökéletesen elég, a hátsó fék kontrás amit szintén szerettem. Kihasználatlanság miatt úgy gondoltam, eladom, és kicsit modernizálok kétkerék ügyileg.

szurkehimo.jpg

Elektromos rollert azért nem akartam, mert a nagyoknak is viszonylag kicsik a kerekei és szabályozva nincs, milyen kategória ez, mik az elvárások stb. Az meg nem hiányzott volna, hogy rollerra is biztosítást kössek + bukósisakot vegyek + bukdácsoljak kis kerekkel az úthibákon.

himo1.jpg

Viszont olyat akartam, amit tudok szállítani is, ezért jött az ötlet, összecsukható elektromos kerékpár kell.

himo2.jpg

Olyan nagy választék messze nem volt, mint a "rendes" bicikliknél, és a mindenféle no-name kínai közül ezt a Himo Z20-at néztem ki, majd vettem meg. Nem igazán olvastam róla teszteket, de talán ez a szerencse, mert ott kissé lefitymálták, holott párja nincs ebben a kategóriában, legalábbis ami van ilyen jó és ennyibe kerül. Viszont az alábbi videót megnéztem vásárlás előtt, fel sem tűnt egyébként akkor, hogy ez egy C20, de nagy jelentősége nincs a betűknek, a gyakorlatban is annyi a különbség csak, hogy a videóban lévő még nem csukható össze középen a váznál, az akkumulátor  nyereg felőli végén, mint az enyém. Ezt leszámítva külsőleg és műszaki paraméterekben is teljesen ugyanaz.

Március elején rendeltem meg 264e Huf-ért egy magyar webshopról (kínairól picit olcsóbb lett volna, de nyilván tudjátok, ha gond van, akkor az óriási macera...).

himo3.jpg

Sajnos akadt is egy probléma, mert összeszerelve a biciklit állandóan ledobta a láncot, ugyanis a hajtókarnál lévő (első) lánckerék el volt deformálódva ("nyolcas" volt benne), elképzelhető hogy valahol a gyárba, vagy szállítás közben megsérült. Jeleztem az ügyfélszolgálatnak a problémát, készségesek voltak én meg viszonylag nyugodt, s türelmes.

Abban maradtunk, mivel már csak fehér színű volt raktáron, ha azt el tudják intézni, hogy 1:1-ben cseréljék az én szürkémet, akkor cseréltetem, ha nem, akkor visszakapom az árát. (a fehér párezerrel drágább volt, de nem kellett ráfizetnem) 

No, nem szaporítom tovább a szót, vártam, elfogadták, így igaz, hogy az eredeti rendelés kézhezvételéhez képest 1 hónappal, de végre lett egy jó kerékpárom. A fehérnek nem volt hibája, és ami érdekes a doboza is teljesen más volt (rajta volt a kerékpár rajza, és kisebb doboz volt), és az összeszerelési állapota, például a fehérben már benne volt az első kerék, nem én tettem be  a szürkén nem volt váltóvédő és nem is adtak hozzá, a fehéren rajt alapból a váltóvédő kis bizbasz. Szóval érdekes az egész, mintha nem is egy gyárban készült volna, ezt máig nem értem, és abban is biztos vagyok, hogy az első rossz bringa esetében sem egy újracsomagoltat kaptam, max a külső doboz volt cserélve, a tartalmát tutira nem bontották ki)

himo4.jpg

A lényeg, hogy április elsején megjött a fehér már jó biciklim, összeraktam, és elkezdtem használni. Erről láthattok képeket fent is, lent is, merre jártam, a sorok közé beszúrva :) Most 1400 km fele járhatok a megtett kilométerekkel.

Tapasztalataim:

- Összecsukva szállításkor nagy figyelmet igényel az elhelyezése, rögzítése. Értve ezalatt, hogy az autó csomagtartójában sem jó, ha belenyomódik valamibe elfekve például a kerékagy végén lévő csavar. De a rázkódás miatt is lesznek problémák; a lehajtott kormány beleverődik a vázba, beleér a jobb első villába, szóval az első néhány szállítás alkalmával ezeket észre fogjátok venni, hol, mi kopik meg, mi ér össze és legközelebb ennek megfelelően "csomagoljátok" el. A kvarc kijelzőre is érdemes odafigyelni, én tettem is rá egy plusz védőréteg fóliát, ami ha nem lett volna rajta, múltkor frankón beverődött volna. 

- Abroncsok guminyomását havonta célszerű ellenőrizni, utána fújni.

- Tárcsafékek nem a legjobbak, nyikorognak, fékhatás nem valami nagy, de elég, bowdenesek, utánállítani már kellett, pedig igyekszem keveset fékezni. A hátsó fék "pulzálva" fog, pedig a súrlódó felületekre nem került kenőanyag. Úgyhogy talán a fékeket emelhetném ki, mint gyengeség, de abszolút élhető ezzel is, ezt leszámítva egy tökéletes bicikli. 

- Hosszú távon 30 km felett már töri a valagamat az ülés :)

- Adnak hozzá gyárilag fém és műanyag sárvédőket, én a fémeket raktam fel, mert azok védenek valóban, a műanyag csak dizájnelem... A sárvédő felszerelésről nincs anyag, egyféleképpen lehet igazából feltenni, de a "pálcikák" a kerék mellett amik tartják a sárvédőt nagyon közel van (elől is, hátul is), néha simogatja a kerék, akkor egyengetni kell, de sokat nem lehet, mert akkor a másik oldalról éri... Sárvédő nélkül meg nem fogok menni mert kapott már el az eső, ill. pocsolyák is mindig akadnak. 

- Eco, Mid és High módok vannak a fedélzeti kijelzőn, amit kerékpározáshoz választhatunk. Egy rejtett menüben próbáltam már korlátlan sebességet beállítani, de hiába van úgy állítva, nem megy jobban.

Eco: az csak pedálrásegítést jelent. Tapasztalatom szerint olyan 17-18 km/h-ig segít rá, ha gyorsabban mész, az már a saját erőd, vagy lejt az út. :) 

Mid: csak gázkarral működik a rásegítés, kb max 17km/h-ig gyorsul fel.

High: szintén csak gázkar, de intenzívebben fejti ki az erőt és így max 24-25 km/h-ig gyorsítja.

Azt tudni kell, hogy gázkarral jobban rásegít, mint pedálos módon. Példa: ha nagyon erős emelkedőn megyek, biztos, hogy nem pedálszenzorosként fogom használni, mert nem segít annyit, mintha gázkarral mennék és teljesen húzom neki. Tehát hegymenetnél inkább HIGH-ra állítom, húzom teljesen a gázt és úgy tekerek. Pedálszenzor módban ez sokkal nehezebb lenne.

Eco módra 80 km hatótávot írnak.

Én így a Balatonnál 55 km-t egy nap simán tekertem és a töltöttségi szintből ítélve ez a 80 km reális lehet.

Full elektromosan, tehát gázkarral tapasztalatom szerint, az én használati módommal (tehát nincsenek fékezések, állandó hirtelen elindulások) 20-25 km-t lehet megtenni. 92 kg vagyok, 20 km-t már mentem full elektromosba, még bírta volna az akksi, de tudom, hogy nem jó őket nagyon lemeríteni, így én mindig inkább többször töltök kicsit kevesebbet, ráadásul azt sem mindig 100%-ra, gondolva az akksi élettartamára.

Az utóbbi időben már vannak fogyasztási tapasztalataim is, mert vettem egy fogyasztásmérőt, így tudom mennyit töltöttem.

Ez alapján full elektromos módban 1 kWh árammal 87-92 km-t tudok megtenni vele. Eco módban 141 km-t is legutóbb.

Tehát elektromosan is 1 km költsége kevesebb, mint 1 forint ami nagyon gazdaságos, még egy kis fogyasztású robogóhoz képest is.

himo5.jpg

Elégedett vagyok a biciklivel és jó döntés volt.

Azóta nagyon hullámoznak az árak, de jelenleg a banggoodon lehetne legolcsóbban megvenni, 361 ezer Ft-ért. De ez is nagyon jó ár mert mostanában nem láttam ennyiért.

Ami vicces, hogy van egy magyar nyelvű webshop, csehországi elérhetőséggel, ott Aerium Himo Z250  néven árulják láthatóan ugyanezt a biciklit. Érdekes, hogy ilyet meg lehet csinálni, csak a webshopban más a név, illetve az ára brutál drága, 480-ezer ft, egy vélemény van ott, az is kamu, szerintem az eladó írta magának, a vásárlást ösztönözve :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr8217933347

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása