Kicsit más témában írok. Most már egy ideje drónozok.

2018 év végén kezdtem egy dji telloval (boost combo) azután, hogy a bátyám által "megfertőződtem", mert neki egy sparkja volt.

A tellom működése nem volt problémamentes, szerencsére nem törtem össze, de gariba visszaküldtem, és kb. 2 hónappal később kaptam egy újat, ami jó volt. Hamar váltottam, áprilisban sparkra (fmc), de ismerősöm megvette október körül. Nem adtam volna el, csak annyira jó árat adott érte, hogy megérte nekem.

Ezután a (xiaomi) fimi x8se típust rendeltem meg a xiaomishopról, bevállalva - mivel sokaktól olvastam - hogy nem érkezik meg, akik máshonnan, kínai webshopokról rendelték. Nekem 1 hónapon belül megjött tőlük, korrekt webáruház, korábban is rendeltem már mást, elégedett voltam, ezért volt bizalmam.

Maga a fimi x8 első tapasztalatra kissé csalódásnak tűnt, mivel az élőkép eléggé hajlamos mosódni már a kamera fel-le mozgatására, és a fényképei is rosszabbak, mint a sparké. Félreértés ne essék, nem rosszak, csak a spark élesebb képeket készít. 

Azóta rengeteget repültem, sok pozitív oldalát ismertem meg, ezért plusz akksit is vettem hozzá.

Nagyon szuper gép, megszerettem, kezes bárány, megbízhatóan működik. Ennek ellenére mégis úgy voltam, kellene egy kisebb, "kompakt" gép, de újan a mavic mini annyira nem vonzott. A fimivel úgy vagyok, hogy soha nem szeretném eladni, annyira megszerettem. Tehát emellé kerestem társat.

fiminspark.jpg

Aztán idén nyáron megvettem a bátyám spark fmc szettjét is, tehát újra spark tulaj is lettem. Természetesen ennek is a gyengeségei tűntek fel rögtön a másik után, ezért összefoglalnám a két gépet hogy ítélem meg, pozitív és negatív előjellel: 

Spark:

- akkumulátor üzemidő, durván 10 percet lehet repülni 1 akksival anélkül, hogy "kifacsarom" (Lipo akksik élettartamát jelentősen csökkenti, ha teljesen lemerítik, ezért azt kerülöm!)

- videófelvétel: stabilizálás hiánya sport módban, illetve oldalirányba fordulni nem lehet vele finoman

+ kompakt, kis méret, de erős gép. Könnyen előkapom, a távirányító kábel nélkül, wifi-n is kommunikál a telefonnal

+ fényképfelvételek szebbek

+ akkumulátorok tölthetők a drónban usb-ről, illetve töltőállomáson akár egyszerre gyorsan mindhárom

+ első akadályérzékelő szenzor. Kezdőknek jól jöhet, bár sok értelme nincs, mert csak lassú haladásnál működik, és a pilóta látja az élőképen, mi van előtte és meddig mehet. Az oldalsó szenzorok jobbak lennének, hiszen profi drónosok többször mennek oldalazva mikor felvétel készül.

 Fimi:

- fénykép felvételek minősége kicsivel gyengébb a sparkéhoz képest, a fehéregyensúlyt sem kezeli a legjobban de ettől még nem rossz!

- akksi töltés csak a drónon kívül és a spéci töltőjével. USB-ről való töltés kizárt így pl. szivargyújtóból vagy powerbankról (talán ez miatt is volt bennem az érzés, mégiscsak kell spark újra, bár ezt máig nem használtam ki)

- élőkép mosódások, megszokható dolog, de egy jó élőképhez szokott usernek először zavaró :) 

+ 3 tengelyes gimbal, videófelvételeken akármilyen gyorsan is repülök, nem dűlöngél, gyönyörűen stabilizál, ezt csak akkor tanultam meg értékelni, hogy újra spark tulaj lettem, és az emiatt videózásra nem igazán alkalmas.

+ nagy méret vs kicsi: mindegyik lehet előny és hátrány is. Fimire talán a méretéből, hangjából adódóan kevésbé "mennek" a szárnyasok. Persze ez elkerülhetetlen, de a sparknál állandóan megjelentek a fecskerajok. Erre ritkábban jön bármiféle szárnyas, de attól még persze félek tőlük vele is, mert előfordul, csak nyugodtabb vagyok.

+ akkumulátor üzemidő. 25 percet simán tudok vele repülni anélkül, hogy "kifacsarnám". Ez pont 2,5x annyi, mint a sparknál azonos akkumulátor-kíméletesség mellett. 

Röviden összefoglalva: mindegyik jó valamiért, ami az egyikből hiányzik, a másikba megvan. Spark kicsi, kompakt, jobb képminőség jellemzi, de az üzemidőt kevesellem. Fimi nagy, jobban rá kell "készülni" a drónozásra (összecsukható, távirányító stickek, kábel) de talán a nagysága miatt is biztonságosabbnak és megbízhatóbbnak érzem, a 3 tengelyes stabilizálás pedig eszméletlen jó és az akksi miatt sem kell aggódni, mert 25 percet nyugodtan repülhet.

Mivel most már eleget írtam, majd egy következő bejegyzésben számolok be a távolságtesztes tapasztalataimról, képernyőfelvételekkel színesítve.

Magyar Telekom aljas lehúzás

2020.02.17. 10:41

 Pár éve bevezette a Vodafone a Tuti tarifát rendkívül kedvezményes percdíjakkal.

Erre a Telekom lépése volt a Domino Most opció, ami nagyon szuper dolog.

Nem gondoltam volna, hogy ilyen sokáig életképes lesz ez a kedvezmény, mert egyébként a Telekomra nem jellemző ez az önszántából kedvezmény adás, hiszen Telekom, T-mobile, Westel, Westel900-ként sem éppen az ügyfélbarát magatartásáról volt híres, mindig is egy lehúzó aljas banda volt a szememben. Érdekes persze, hogy még mindig náluk vagyok, de minek váltogassak? Pont néztem, tavaly durván egész évben 4000 Ft-ot költöttem telefonálásra, mert itthon vezetékesről úgyis ingyen hívok, meg amúgy mobilon mindig csak a legszükségesebb dolgokat beszélem meg, nem vagyok a csacsogós típus. Szóval megszokásból Telekomos vagyok, meg mert ennyi miatt nincs értelme váltanom. A Domino Most valószínűleg csak azért maradt meg, mert a Vodafone is fenntartja még a Tuti tarifát, és muszáj nekik konkurenciát állítani. Ha ez nem lenne, újra lehetne 100 Ft-os percdíjért beszélni. 

Most, hogy blogbejegyzést írok ennek oka van. 

Jó ideje már a Domino Most-ot ugyan továbbra is díjmentesen lehet használni, de 30 naponta lejár, és csak a Telekom alkalmazásban lehet bekapcsolni. Még ezzel sem lenne probléma, de ugye érződik a dolog, hogy arra hajaznak, hogy elfelejtsd bekapcsolni, és addig drágább percdíjért beszélj!

Mi sem igazolja ezt jobban a tegnapi, meg az utóbbi eseteknél. Már "késve" küldik a tájékoztató sms-t, hogy lejárt a 30 nap.

Példa tegnap reggel:

06:16kor a telekom alkalmazásban jártam, láttam, hogy már nem aktív a Domino Most kedvezményem. Noha SMS-t még nem kaptam róla. Természetesen bekapcsoltam rögtön..

07:36kor jött az SMS, hogy bekapcsolták a szolgáltatást! Tehát jó 1 órát késett! De a következő igazolja legjobban, mekkora egy undorító aljas banda a Telekom:

este, 21:57kor érkezett meg az az SMS, ami arról tájékoztat, hogy a Domino Most opció 30 napos időszaka letelt! (természetesen a szolgáltatás már aktív, hiszen reggel bekapcsoltam, csak ez a tájékoztató sms, hogy lejárt, szándékosan így el van csúsztatva, ez a mocskos csalásuk!!!)

Nem tudom mikor járt le, lehet, hogy már előtte nap, vagy napokkal, de hogy több, mint 15 órás késéssel, tehát 1 napot el tudsz beszélni anélkül, hogy észrevedd milyen drágán beszélsz, ez undorító, mocskos aljas lehúzás! EZ A TELEKOM! 

Szerencsére én alig telefonálok, így nem estem e csapdába, de ez sokaknál gond lehet.

Nem hiszem el, hogy ez véletlen lenne, mikor a bekapcsoló SMS meg tudott érkezni, igaz az is késve, meg egyébként ha feltöltöm az egyenlegem, vagy egyenleglekérdezést kérek az okostelefonomon, rögtön megjön rá a tájékoztató sms, hogy a *102# egyenleglekérdezés megszűnt!

Figyeljen mindenki!

De legjobb lenne, ha a fogyasztóvédelem rájuk szállna, és megbírságolnák, mert ez az etikátlan üzleti magatartás évtizedek óta jellemzi a többször nevet változtatott szolgáltatót! 

Van még egy telekomos számom okostelefonban, arról tudok képernyő mentést is csinálni beteszem ide, hasonló időeltolódások vannak, mint amit fentebb írtam (ezen is 6.16kor aktiváltam reggel a domino mostot)

aktivalas.jpg

MAJD ESTE::::

lejarat.jpg

 

Ui. Még nagyobb köcsög a Telekom, már próbáltam keresni, de a tarifákat sem lehet sehol megnézni, kiderítettem, hogy Domino FIX díjcsomagban vagyok, és arról sehol egy szót nem szólnak, mennyi a hálózaton kívüli percdíjam! Márpedig ezek arra szoktak 100Ftokat lehúzni percenként, ha más mobilt hívsz... Rabló szemét banda... 

Az én kis gépem története.

Volt már többféle robogóm, még ugyanilyen vitality, meg agility előzőleg, de a lényeg, hogy eladtam, ami volt és néztem másikat. Nem ragaszkodtam semmihez. Az OLX-en találtam ezt, elmentem megnézni, de elsőre nem hoztam el. Egyébként a motort 2014-ben vásároltam és a hirdetésben rosszul szerepel az évjárata, mert 2005-ös.

vitalityelado.jpg

A motor tényleg kb. mint a mesében: egy pajtában állt, full por- és, fűrészporosan, de hozzáértő szemekkel látható volt, hogy semmi baja, és valóban újszerű állapotú, nem használták, a km valós, csúszásnyom látszódik rajta imitt-amott, talán ez miatt került parkolópályára. Motorja gyönyörűen jár. A fojtás még benne volt, 45km/h volt a végsebesség. Sikerült lealkudni 130e Ft-ra, így aludni sem tudtam, ekkora üzletet kihagyni?, és visszamentem érte. Autóval szerettem volna elhozni, de végül mégis lábon jött, mert autóba eldöntve kifolyt volna a benzin. 40km/h-val utazgatva Alsószölnökről kissé fárasztó volt a hazaút, de szép idő volt, megoldottuk. Sosem felejtem el, még előtte apu azt mondta, hogy 130e Ft-ért nem lehet jó motort venni, amire persze rácáfoltam ezzel, de így az évek múltán is bebizonyosodott, hogy valóban nagyon jó vételt csináltam.

kymco-zalaszabar05.jpg

Itthon aztán "rendbe" raktam, ami a mosást, a fojtáseltávolítást és a karbantartásokat illeti.

10e Km-nél tettem bele új szíjat és talán görgőket is, már nem emlékszem.

20ekmkymco03.jpg

Most 20e km-en vagyunk túl és látom, hogy a Dayco szíj, amitől nem vártam sokat, kivéve is szép állapotú még, kopáshatárt nem érte el, de már nem rakom vissza (18mm új 17,0mm-cserehatár, nekem 17,2-4 között volt kb) A görgőket cseréltem, azok már megérettek rá. És időközben tudtam meg, hogy manapság görgőknek van beszerelési iránya. Sajna anno erről nem tudtam, s nem ennek megfelelően szereltem 10e km-nél, de bajt nem okozott, hiszen annyira nem koptak meg a görgők, hogy a tárcsa falával fémesen érintkezzen az oldaluk. A Dayco szíjat elraktam, mert kár lenne még kidobni, hátha lesz olyan 50-es kymcom, amibe jól jön. Repedezettség sincs rajt.

vitalityszijcsere20ekmimg_20200109_103734.jpg

Amúgy az SH300-on is cseréltem szíjat év végén, azt Mitsuboshira ~18e km-nél, 25mm-es volt a szíj benne, az új elvileg 27,5 a limitet nem találtam de a neten valaki 25,5-nek írta, tehát csereérett volt, de amúgy meg fogak között repedezett is volt. Érdekes a görgőit visszaraktam, szinte 0 kopás látszott rajtuk. A kuplungpofák kopottasak kissé csak. Bár kopottnak számított a szíjam de nem különösebben éreztem változást az új szíjjal menetteljesítményben.

vitalityszijcsere20ekmimg_20200109_103505.jpg

No, visszatérve a Kymcohoz, Malossi szíjat tettem bele korábbi jó tapasztalatok alapján 50-es motorjaimnál. Ez 18mm volt, mint a gyári méret. Dr Pulley görgőket raktam bele gyári súlyban és méretben. Menetteljesítményben javulást nem lehet tapasztalni emiatt, mert egyrészt nem is volt igazán kopott a régi szíj, másrészt az új szíjnak is még be kell kopni, addig kicsit pörgősebben gyorsul, de mégsem jobban. Ennyi a helyzet csupán, de mivel 10ezrenként ajánlott szokott lenni ilyen kismotornál a szíj, ezért cseréltem. Ekkor láttam, hogy pl a 3 pofás kuplung is teljesen újszerű állapotban van. Ez még ennyi km  után is nagyon patika gép, jó gazdája voltam. A féktárcsa, fékbetét is alig kopott, mert tudok ésszel vezetni. A gumik is gyáriak még, bár repedezettek, és a hátsó már kopottas, profilmélységben is csereérett lesz, sok tapadása amúgy sincs, szinte nem is kopik már.

vitalityszijcsere20ekmimg_20200109_103559.jpg

Felmerül a kérdés, 20e km alatt, mi hibásodott meg? Nem sok minden. Az üzemanyagszintjelző, és ennyi! Azt nem vettem újat, mert javítottam, és ideig óráig volt jó, de nem tűnik egy megbízható szerkezetnek, így feleslegesnek láttam újra költeni, ha majd az is ilyen lesz.. 100-130 km-enként tankolok, csak erre figyelek. Azt meg a spritmonitoron is úgyis lelkiismeretesen vezetem. 

Nagyon szeretem ezt a motoromat, noha már nagy szükségem nincs rá, hogy van nagyrobogóm is, de nem tervezem eladni, mert értéke nem sok van, viszont annál amit ér, nekem jóval többet jelent. Városi rövid távokra egyékbként is inkább ezt használom, mint a nagy, vízhűtéses gépet. Ebbe pont az a jó, hogy egyszerű, igénytelen, hihetetlenül olcsón fenntartható.

süti beállítások módosítása