Nem tudom miért, az utóbbi időben Fonyód a kedvenc helyemmé vált.

Miközben leírtam ezt a mondatot, lehet mégis rájöttem az okára.

Noha gyerekkoromban mindig Fenyvesen strandoltunk, voltunk azokban az időkben - lévén apu a Tungsramban dolgozott - a fonyódi Tungsram üdülőben, kétszer biztosan, de lehet háromszor is. Jó volt, kellemes, és mégis utólag tett rám most ennyi idős fejjel mélyebb benyomást. Hiányoznak azok az idők, hiszen gyerek voltam, és nem volt még ilyen kocka a világ, nem a virtuális világban éltünk, mint ma nagyon sokan. Most igazán jólétben élünk úgy érzem, de mégsem vagyunk olyan boldogok, mert kicsit olyan, mintha semmire nem jutna elég idő...

fonyodhegyen-polskiimg_20210702_155430.jpg

Az üdülő már nem működött, csak a Tungi Étterem egy darabig, majd bezárt, sajnos elbontották az egészet. Nem tudom a történetét, de szépen befellegzett mindennek, s az újgazdagoknak építettek nyaralót. Erről láthatsz egy drónfelvételt a poszt alján, ami idén novemberben készült. Sajnálom nagyon, mert a helynek annyira retrós varázsa volt, de ha azon az utcán végigmegyünk még most is az van; több tucat régi, csodálatos épülettel, aminek egy része sajnos pusztulóban van. Mégis valamiért érdekes, vonzó ez a hely, szeretek ide járni. Maga a hegy is egy csoda, a városi strand nekem szintén tetszik a nyugalmával, misztikus, fürdés a hegy mellett, aminek a tetején a kis kápolna - és amiért megszerethettem az az, hogy nincs olyan nyomor, tömeg, mint a többi strandon. Itt nincs az autórengeteg, mivel parkolóhely is alig :) én magam is robogóval járok ide, ha strandolni jövök. A strand sziklás, szóval amiatt sem biztos, hogy kedvelik, én ebben is a jót látom: nem felkavart homokos, hanem szép tiszta. Az utóbbi időben a nyugalomra vágyom, és ez itt elérhető. Más világ. Fent a hegyen is szeretek kicsit elgondolkodni, magamba fordulni. A kispolszkival is meglátogattam a helyet, és akkor készült is róla kép nyáron :)

2011november-tungietterem_helyen.jpg

Egy szó mint száz, nekem varázslatos a hely, Fonyód a kedvenc: a nyugalom, a nosztalgia, nem szeretem az autós tömeghelyeket, csak azt sajnálom, hogy ilyen modern, szerintem nem ide való épületet húztak fel egy igazi történelmi csoda helyére. 

Kymco Vitality gumicsere

2021.11.21. 09:35

Ez az én városban rohangálósnak ideális, szuper megbízható 50-es robogóm megfutotta a 25ezer km-t. Hibája eddig csak az üzemanyagszintjelző volt, de nem sikerült megfelelőt kapnom bele és sok értelme sincs, mert elég gyenge megoldás, ez kivételesen nem az örökkévalóságnak készült :) úgyhogy továbbra is a km számlálót figyelem, egy tankolással 140 km-t szoktam max elmenni, annyit biztos bír. Illetve 24ezer km után elszakadt a kilométeróra spirál, amit gyorsan orvosoltam is; 3500 ft körül szereztem bele másikat. 

kymco-gumicsere1637315736149.jpg

Régóta terveztem, hogy 25-ezernél lecserélem a gumikat. Mikor vettem kb. 7 éve, akkor is szarok voltak, ezek mostanra már majdnem 17 éves gyári, kínai gumik, újkorukban sem lehettek jók, a hátsó már kopott is ezalatt. De nagyon lassan kopott. A tapadással volt probléma, hogy minimális döntésnél is ki akart menni alólam. Nem sikerült olyan gumikat vennem sehol, amit szerettem volna (BRIDGESTONE ML50), mindenhonnan rendelésem után az a válasz fogadott, hogy nem tudják beszerezni. Ezután két alternatíva maradt, ami árban elfogadható. A Continental Contitwist és a Mitas Touring Force. A Continental gumija "prémium" gyártóként már ránézésre is rettenetesen gagyi, amit alátámasztanak; az alacsony ára, a vizes felhasználói tapasztalatok, hiszen ilyen mintázattal hogyan tudná elvezetni a vizet? Ezért választottam a Mitas-t, annak legalább valamivel értelmesebb a mintázata, árban drágább, de jókat hallani róla. Régen volt ez a tuti gumi márka, mert olcsó is volt, és jó, most már árban is kezd a komolyabb márkákhoz felnőni. 50 km után már mondhatni bejárattam, szépen sikerült is ledönteni a motort oldalsztender karistolásig, úgyhogy jelentem: jó lesz. 

kymco-gumicsereimg_20211119_160701.jpg

Meg kellett már lépni ezt a gumicserét, a gyári nagyon gáz volt. Tudatában voltam mindig ennek, így nem történt baj. Furcsa is most, hogy bízhatok a gumiban kanyarodáskor, és nem kell lassan, függőlegesen motoroznom mint a cövek. 

Kispolákot vettem!

2021.05.13. 09:10

Attól tartok sajnos elértem azt a kort, hogy a régi dolgokat egyre inkább visszasírom, még ha nem is feltétlenül volt jó...

Normális esetben ilyenkor már az embernek családja van gyerekeket nevel stb. Hát... 

Sajnos nálam nem normálisan alakult, a remény persze megvan, csak egyre kevesebb.

126pfiatom.jpg

De hogy addig se búsuljak, hát a nyakamba vettem egy problémát :)

Jó ideje szemeztem már gyermekkorom autóival, régi skodákat, ladákat, trabantokat, wartburgokat, daciakat nézegettem hobbi autónak, hátha akad közel és megnézem, ha tetszik megveszem... meg persze robur, nysa, zuk, ifa bármi régi haszonjármű is megdobogtatja a szívem csak azok vásárlása még kevésbé volt reális elképzelés.

Viszont ez mindig csak nézegetés szintjén működött, ugyanis, akik ismernek, tudják jól, hogy túlságosan racionális gondolodású/életvitelű vagyok, így az ilyen horderejű hobbi jellegű dolgok nálam nem igazán férnek bele. Családi oldalról is így van ez, édesapám is mondaná, hogy minek neked az stb...

Nekem többnyire jó járműveim voltak, azokat is racionálisan választottam meg, így nem volt szopás, alapvetően problémamentesek voltak. Na a kispolszki az kicsit más világ :D  Ezt az autót úgy vettem meg, hogy tudtam milyen lehet, még ezt a videót is többször megnéztem előtte: https://www.youtube.com/watch?v=pmot43GtNpw

Akkor mégis miért vettem? Van rá racionális magyarázatcsomag. Fentebb írtam, vágytam már valami ilyen keleti autóra. Valamikor pár éve idős hölgy ismerősünk volt nálunk látogatóba. Kispolszkival jött. És már akkor nagyon megteszett az autó mert szép állpotú volt és említette, hogy pár év múlva eladja és keresni fog.

No, hát így is lett! Igaz bő fél évet csúszott az adásvétel a tervezetthez képest, azt hittem, meggondolta magát de aztán idén február elsején mégis sikerült megvenni. És azért volt racionális döntés, mivel ő a második tulaja volt szinte 30 éven keresztül, végig garázsban tartotta, forgalomból nem volt kivonva szóval nem állt éveket úgy, hogy nem indította volna be... nem mellesleg elég baráti áron adta nekem. Alapvetően jó állapotú volt szerkezetileg nézve, minden más meg javítható. Bár én nem kereskedni akarok vele, de még befektetésnek sem rossz. Már csak tavalyhoz képest is sokat emelkedtek az árak idén: Tavaly még 300e Ft-ért lehetett kapni nagyon korrekt állapotúakat, most 500-600 alatt nincs ilyen. Most 200-300-ért olyat kapsz, ami vagy rohadt, vagy nem működik, vagy lejárt a műszaki stb. ezek kombinációja vegyesen. Kevesebb is a hirdetés.

img_20210325_160034.jpg

Lényeg a lényeg, megvettem, és elkezdtem rendbe tenni amit lehet. Excel táblában vezetem a tevékenységeket, mikor, mit csináltam vele, sőt a km is számon van tartva, mikor, mennyit mentem vele :)

Már eddig is sok dolgot csináltam, a teljesség igénye nélkül néhányat említve az idő igényesebb vagy fontosabbak ezek:

- először kiganézás, takarítás, mosás (sárvédőivek tele voltak benne tapadt sárral) 

- törött ülésrugók cseréje

- motor, váltó olaj cseréje. A centrifugál szűrő szép tiszta volt, ami meglepett egyébként.

- minden forgó-mozgó alkatrész kenése, kézi karos zsírzó beszerzése, függőcsapszegek zsírzása

- tank leszerelése, kimosása, festése, új üzemanyagtömlők, szűrők, gyertyák

- vezérlés csere lánc+lánckerék. Meg volt nyúlva a régi épp néha-néha már belecsaphatott a vezérlés fedelébe, ott volt a nyoma, úgyhogy fontos volt nagyon, éppen időben cseréltem még.

- szelephézagok beállítása (semmi hézag nem volt)  - ezek után már könnyen indult és jobban is ment.

- vásárláskor az autónak sok volt a töltése, de nem sokkal később meg nem működött a töltés visszajelző lámpa, kiégve nem volt az izzó, rámértem az akksira és semmi töltése nem volt, úgyhogy generátor felújításon is túl vagyunk. A töltés is tökéletes 14,4 V maximuma.

- nagyjából most itt tartok. A szelephézagoknak majd újra utánaellenőrzök, illetve most a gyújtás karbantartása jön, mert mintha kicsit megint nehezebben indulna. Fékeket ellenőrzöm majd, fékfolyadékot cserélek, korantal lekezelem az felületeket alvázvédelem stb.

img_20210331_160858.jpg

Aztán mindig lesz mit csinálni, mert ha nagyon akarom a karosszériával is lehet keveset foglalkozni, szakemberhez vinni, de nem vészes. Ugyanígy enyhe olajszivárgások akadnak, szerintem a féltengely kihajtásnál is, a kuplungot kicsit keménynek érzem stb.  De alapvetően jó, használható az autó. Ahogy időm engedi, haladok vele, én bízom benne, hogy amiken túl vagyok azok voltak a komolyabb dolgok és csak ilyen egyszerűek lesznek már :D 

Nagyon jó érzés minden javítgatás után beleülni, és élvezni a munkám gyümölcsét és fiatalodni 30 évet... :) Ez az érzés igazából leírhatatlan. Apró örömnek tűnik, de mégis óriási. Perverzül vágyok rá, hogy beindíthassam és uccu!

 

süti beállítások módosítása