Fogyasztási adatok

2010.06.08. 12:56

Először is, még télen kitaláltam, hogypárezer km-ig nem nullázom le az átlagfogyasztás mérőt. Ennek eredményeképpen
78268 - 82153 km-ig, tehát 3885km-re volt a mérés, átlag 6,2 jött ki! Szerintem nem rossz érték :) Ez város-országút vegyesen, teljesen normális használatban. Ma nulláztam 82153-nál. Hévízre kellett fuvaroznom, odáig okosan menve (nem 60-al- csak városban annyi, egyébként 70-80, időnként 90-100-110, csak óvatosan gyorsítva, kicsit nyomva a pedált) klímával 4,8 lett az átlag!!! :) 1 autót még meg is előztem :D (voltak traktorok, lovaskocsi is, de az nem számít) Aztán Keszthelyre is átmentem, majd vissza Hévíz és haza klímával végig. 4,9 lett. 1 iskolabuszt megelőztem. De hát szinte nem is volt más az úton, alig volt forgalom. :D Szerintem ez az a szint, ahonnan már spórolni tovább biztos nem lehet. Főleg, hogy klímával lett ilyen jó. Elégedett vagyok, na.

Kis megjegyzést tennék a végére. Mivel sokan próbálnak spórolni, alacsony fordulatszámon lehet ezt elérni, érthető. Viszont arra figyelni érdemes, hogy ezen az alacsony fordulaton ne kapjon nagy terhelést a motor, tehát 1800-2000 fordulat alatt véletlenül se adjunk nagy gázt, mert ilyenkor a forgattyústengely-csapágyakat nagyon igénybeveszi. 1200 alatt meg nem érdemes gyorsítani, kis gázzal sem, ilyenkor visszaváltás. Én sem pörgetem, de figyelek arra ha alcsony fordulaton megy a kocsi ne szenvedjen, kis gázzal menjek csak olyankor, ha úgy érzem, visszaváltok.
Szóval okosan kell kezelni a dolgokat, mert ha erre nem figyelünk és csak alacsony fordulaton szenvedtetjük az autót, baj lesz belőle később - amellett hogy spórolni sem igazán lehet már vele.

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr325863985

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása