Egyre inkább így érzem. Az aerox majdnem tökéletes motor volt nagyon szerettem (ettől függetlenül az eladást nem bántam meg), de amiért csak kiváló minősítést kap és nem tökéletest:
- hosszabb távon nagyon kényelmetlen ülés
- hátsó sárvédő rondán néz ki, de igazából nem is véd (mindig összeganézódott a hátam, vizes úton, hiába volt fent a sárvédő)
- a világítása ratyi.

Legnagyobb hiba a vízfelverődés. Ezeken kívül aztán tényleg nem lehet panasz semmire! Max olyan kifogások, hogy gyárilag miért nem tettek rá oldaltámaszt meg speciel nekem több hét után sok rúgdosásra indult, pár napot félretéve viszont még könnyedén. (önindítót sosem használom hidegindításkor) De a fenti 3 a súlyos és megmaradt a fejemben, a kényelmen változtatni nem lehet, se a vízfelverésen, lámpákat viszont szép számmal kapni hozzá, az megoldható.A mostani motoromnak, az agilitynek is lehetne kifogásait keresni pl. 12-es kerék már elég kicsi kategória (az új agilityk, a city már 16-ossal van, aeroxé 13-as), meg igazán szépnek sem nevezhetó, de tekintsünk el az ilyen apróságoktól, mert az aeroxnál is igazából 3 fő problémát hoztam fel, amiből 2 ugye nem orvosolható.
Nos, agilitymnél a teljesítmény az, ami kifogásolható, de ez nem is nevezhető hibának, főleg nem ha megnézzük hogy a kínálatban ugyanez a motor 125-ösként is kapható. Csak én nem mertem bevállalni jogsi nélkül.

Apropó jogsi! Hallom van valami kezdeményezés, hogy 125öst lehessen vezetni B kat. jogsival. Természetesen nem értek vele egyet. Több okból sem. Nem tudom, akarnának-e rá forgalmit, de van egy olyan érzésem hogy sokan ezáltal is szeretnék "legalizálni" a papírok nélkül behozott -ne adj isten lopott- külföldi nagyobb köbcentis motorokat. Ez az egyik része.
Másik meg, bár megérdemelném, hiszen már 50ezren is túl vagyok kétkeréken, gond nélkül tudnék használni ilyet, de mások, akiknek semmi rutinja motoron, annak sok lenne egy 125ös csak úgy a semmiből. Tehát aki ilyet akar, vegyen csak részt az oktatásokon, ahol azért valamit tanul, és vizsgázzon le.
Továbbá, ha mégis megengednék ezt a B-vel 125ccm-et, akkor kibasznának velem, mert eladhatatlan lenne az 50-es 4T robogóm - és másé is - ill. azokkal, akik 125-re (A.korl) letették a jogsit.

Ha már ennyire változtatni akarunk valamin, akkor az én kezdeményezésem az lenne, hogy kismotoron ne büntessenek már sisak nélkül, mérlegeljen mindenki, nem hiszem hogy szükséges ha átmegyek a szomszédba 1-2 km-re, egyébként hosszabb távon úgyis feltenném, mert nincs kedvem darazsat vagy bármit kapni a pofámba. Másik fontosabb kezdeményezésem a személyszállítás, had vihessek büntetlenül azt, akit akarok.

Összességében tehát az egész arról szól, hogy tökéletes robogó nincs, valami - akár apró - kifogásolni való mindig akad. A kymcommal leginkább a teljesítmény zavar, nagyon elszoktam tőle, hogy ennyire ne menjen egy motor. Pl. piros lámpánál kamion elé beállok, zöld, elindulok, elhagytam, de tök ideges voltam mert alig gyorsultam, hálisten ő még ennél is gyengébben, de ha nincs megpakolva nekem cikis helyzet is lehetett volna, hogy előre megyek, és nem tudnak tőlem haladni. (de nem akartam a dízelfüstöt színni mindenki mögött, csak ezért mentem előre)
Kb 65-70-et megy a moci, ami megfelelő, de egy kisebb rövid emelkedő, esetleg kis széllel mint ma is 35-re lelassított. Ez nekem már durva. (de egyébként normális, ezeknek ennyi ereje van) Érezni robogókra jellemzően "nem - vagy inkább később - vált vissza" a motor, ezért a sebességgel arányosan a fordulatszám ugyanúgy csökken kb 35-ig, itt már kb kezd visszaváltani. De nem érdemes könnyebb görgőt adni neki hogy pörögjön, mert ez a gyors megtorpanás azt mutatja, hogy magas fordulaton sincs ereje, hát a kétüteműben pont ez volt a jó, hogy ott annak legalább volt rendesen kraft, ha pörgött, de egy négyütemű ne pörögje már szarrá magát, főleg ha sokat nem is segít rajta. És akkor fogyasztásba is ugyanott lennénk mindkettővel tartósságba, teljesítménybe így pörgősen már a négyütemű kevésbé lenne jobb alternatíva.

Tehát az 50-es Kymco ideális választás annak, aki nem siet sehova, és olcsón akar járni. Sok kínai motorba egyébként ugyanez a blokk van, csak azok minőségbe nem ütik meg ezt a szintet, megbízhatatlanok és hallom már újkorától eszik az olajat. Hát a Kymco nem ilyen! Nekem nincs tapasztalható olaj fogyás! :)
És kényelmes motorom van királyi világítással, 100%-os sárvédővel, sőt, ezek a taiwani mérnökök voltak olyan okosak, hogy nem csak engem védenek a ganétól, hanem a porlasztót - sajna sok olasz motorba nincs "belső" sárvédő nekik, és mehet be a dzsuva!

100% racionális döntés a Kymco! Nehéz lenne árba jobbat találni újat meg egyáltalán nem - most végülis egy új motorom lett, ezért valószínű marad. Attól még persze lehet meghirdetem, mert elég olcsón jutottam hozzá (igaz 250km szállítás, macera..blabla volt vele), és ha felette sikerül eladni, akkor megválok tőle.
Mondom egyedül ezzel a teljesítménnyel nem tudok kibékülni. Aerox szerintem a teljesítményéhez képest elég takarékos volt. Viszont mivel kétütemű, ezért kellett neki 1000km-enként a drágább olaj, a kymcoba meg 2000km-enként van olajcsere, és olcsóbb bele az olaj (ugyanúgy kiváló minőségű).

És itt jön be a racionalitás, mivel kiszámoltam, hogy a jelenlegi üzemanyag és olaj árak mellett a kymcoval minden 100 km-en 480 ft-ot spórlok, ami 10-ezer km-en 48-ezer ft az előző, szintén nem pazarló motoromhoz képest!
A mostani üzemanyag árak mellett felértékelődik ezek miatt a motorom értéke számomra! :) És nagyon környezetkímélő is!Egyébként ma a Kis-Balatonra 35 perc alatt értem ki - 32 km a táv. Jó, a szél segített szerintem. Visszafele már másfele jöttem, nem mértem, és nagyon rossz volt csiga tempó, szembe széllel...

Szumma szummáron, a teljesítményt leszámítva tökéletes motor számomra az agility!

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr885864008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása