Közlekedés

2011.10.21. 19:21

Ma a szemem láttára, kb. 50 m-rel előttem a zebrán ütött el majdnem egy narancssárgás újfajta szvifttyével egy ostoba nő egy gyalogost, világos nappal. A Hevesi úton haladtunk, a Balatoni út irányába. Két sávos lesz az út, jobbra kanyarodó sáv a Rózsa útra.. Egy autó ebbe volt, és megállt a zebra előtt. De ez az ostoba nő a belső sávba nyugodtan elhaladt mellette, nem tudom, hol volt, mikor a kreszt oktatták neki, én tudomásom szerint minden esetbe meg kell állni zebra előtt, ha a mellettem lévő sávba is áll az autó, pont az ilyen balesetek elkerülése miatt.

Úgyhogy gyönyörű látvány volt, ahogy a gyalogos szinte elugrott előle az utolsó pillanatba, ő meg elrántotta jobbra a kormányt, nem mellesleg majdnem a mellette jobbra, a gyalogosnak elsőbbséget adó, rózsa utcára kanyarodni szándékozó autónak ütközve. Utána még egy pár mp-ig sokkos állapotba állt ott a nőci a zebra után, gratuláltam neki, azt páran elmentünk mellette, mire magához tért és beállt a forgalomba.
Én megértem, hogy emberek vagyunk, hibázhatunk, figyelmetlenek vagyunk, de ez mégse az a figyelmetlenség kategória szerintem, ez már ostobaság, tudatlanság.

Más kérdés a gyalogos felelőssége, ő ebben egyáltalán nem hibás, hiszen neki van elsőbbsége, de én azért gyalogosként sem lépnék le a zebrára úgy, hogy nem látok ki, jön-e másik sávba autó - függetlenül attól, hogy tudom, hogy az elsőbbség engem illet. De ez mondom, abszolút nem róható fel neki, egy gyalogosnak nem kell tudnia semmit, jogosítvány, érettségi, semmi se kell, de aki közlekedésből vizsgázott, szerintem nem követhetne el ilyen súlyos hibát. Ami még zavaró, hogy itt vidéken az emberek legalább 70%-ka nem ismeri a jobbkéz szabályt. Tiszta káosz.

Egyébként, csak hogy továbbra is nagyszájúskodjak, annyit mondanék a város közlekedésére, hogy nagyon tetsznek a körforgalmak, amiket építenek, csak 1 baj van az összessel, ami rohadtul idegesítő: minden kijáratába zebrát építenek. Ott pedig bizony a gyalogosnak lenne elsőbbsége! Én utálom a zebrákat, ezt felvállalom, de nem veszélyeztetek rajta senkit. Viszont mikor gyalogos csúcsforgalom van, ez képes megbénítani az amúgy nagyon hasznos körforgalmakat. Baromira nincs jól, hogy rögtön az összes létező körforgalom kijáratában ott a zebra!!!!

Zebra témához, ami még zavar, hogy éjszaka, bizonyos helyeken nagyon rossz, hogy nincs kivilágítva a gyalogátkelőhely, és bizonyos helyeken akinek nincs helyismerete, az utolsó pillanatba veheti észre, mert pl. tábláját is kitakarja valahol a fa.

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr255864021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása