Használat módja

2012.02.19. 10:10

Egy elég régi olajos bejegyzésemhez érkezett hozzászólás, melyet nem kommentálnék ott; annyi viszont biztos, hogy olaj és használat módja leginkább ami befolyásolja a tartósságot (egy eleve megbízható, jól megtervezett konstrukciót feltételezve), és egy megfelelőbb olajjal még jobb eredményt lehetett volna elérni, mint amit a kommentelő említett. Bár nem ismerem a típust, de elképzelhető, hogy nála a leírt olajat igényli az autó - hiszen nem épp mai darab -, így ideálisan választott.


Pont, hogy a mai korszerűbb motorok, sokkal precízebb illesztésekkel szinte "igénylik" is a hígabb, és környezeti hatásokkal ellenállóbb olajokat. A hozzászóló írta, hogy ma 100-200ezer km után kuka egy motor, amivel nem feltétlenül értek egyet, csak abban az esetben, ha pl. 15W-XX jelzésű olajat használt 5W/0W-XX helyett, és/vagy nem cserélte idejében / sok rövid távú, városi krúzolás volt. Tehát rövid távú használatok, idióta kihúzatásos boyracer vezetés és karbantartás hiánya ide vezet.

Gondolom, és én is egyre többet hallom, néha tapasztalom, hogy a mai világban mindent élettartamra gyártanak, kevésbé szempont a tartósság. Azért még hiszek abban, hogy vannak gyártók akiknél fontos a tartósság, és ezáltal akarnak versenyelőnyre szert tenni, nem pedig a minél olcsóbb kevésbé tartós kialakításban, ami ideig-óráig lehet előnyös, de hosszú távon szerintem nem kifizetődő. Jó példa erre a Volkswagen, ami kb. a 3-as Golf-ig, azt még beleértve tartós kocsikat gyártott, magáénak tud most is sok autóbuzit, de jó ideje nem azt nyújtja tartósság terén, ami volt... Pedig sokan még ebben hisznek, és ezért választják... No comment :)
Persze vannak, akiknek nem szempont a tartósság, 100-200ezer km-t terveznek egy új kocsival, és arra még jó választás lehet.
De tényleg nagyon nem mindegy a használat módja, sok-e a rövid táv, vagy hosszabb utakat megy az autó. Rövid távnál ezért a megfelelő olajválasztásnak is sokkal inkább kitüntetett szerepe van.

Itt egy hasznos cikk, amivel teljes mértékben egyetértek:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2012/02/16/hogyan_inditsunk_kemeny_minuszban/

A végére még pár légből kapott gondolatom:

Szerintem nehéz helyzetben vannak, akiknek utcán áll az autójuk. A parkolók többsége amúgy is tele van olajfolyással. Ezzel arra akarok kilyukadni, hogy akinek utcán éjszakázik az autója, sokkal nehezebben vagy inkább nem is veszi észre az olajfolyást idejében, míg aki garázsban tartja, az igen. A motorolaj szintet könnyedén tudjuk ellenőrizni, ami ajánlott is, de a váltóolaj is csordogálhat, aminek szintjét nem szokták ellenőrizni... És hát így könnyen tönkremehet egy váltó aminek javítása a motor után a legdrágább... Mi a megoldás? Nem tudom.. talán többször alánézni az autónak, néha folyásmentes helyen parkolni egy darabig és utána megfigyelni száraz maradt-e továbbra is lent..

Mostanában jobban foglalkoztat egyébként a korrózió témája. A Swift látszólag nem egy rohadós autó, de alattomos, mert az alja elkezdi. Ilyenkor télen ez a sós latyakos izé... biztos nem tesz jót... kívülről... ezért fontos, ha jó a karosszéria (lakatolás után) is legyen jó alvázvédelem rajta... valamint ami megfordult a fejemben, szerintem fontos dolog: télen mindenképpen gumiszőnyeg legyen a kocsiban, ami megfogja a nedvességet. Ez csak azért jutott eszembe mert láttam egy régi swiftes videót, és az ürgének tele volt a kocsija hóval. Pedig csak be kell ülni, a két lábat nem betenni, hanem még kint a levegőben összeütni őket, és alig visz be az ember havat. Na már most, ha valaki sós latyakot bevisz az autójába , és gumiszőnyeg sincs, vagy lyukas, átereszt, onnantól kezdve (szerintem) a szöveten áthatolva a sós nedvesség elkezdi "enni" a padlólemezt is.
Hát ezért fontos, amiket leírtam! Nem tudom, hogy ez-e az oka, de rá is tud tenni, hogy az autó alja "belülről" kezd el rohadni, és kiér lent lyukat csinálva.

Az biztos, hogy én hyper fejjel gondolkozom a tartósságot tekintve is, és olyan dolgok megfordulnak a fejemben, amik átlag felhasználónál nem :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr505864031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása