Valaki mondja meg...

2012.03.31. 19:45

... miért van az, hogy mikor kényelmes 100 körüli tempót autózok, és beérek egy kombi megane-t, amit egy nő vezet... egy darabig kísérem 70-el (nem a seggébe megyek, nem szokásom!), majd a hollád-i körforgalom után megelégelem, és előzök. Utána meg azt veszem észre, hogy jön utánam továbbra is, hogy elértem az utazótempóm. Sőt, meg akar előzni. 130-ig elmegyek, gondoltam, ne előzzön már meg, ha 70-el ment előtte. De csak megelőzött így is! Eltűnt a francba, de tényleg, elment az esze? Kurva világ, hogy én ezt nem értem, a ribancnak az fájt, hogy egy suzuki megelőzte?! Volt már hasonló esetem tavaly, mikor egy transit ment konstans 70-el, egészen addig, míg meg nem előztem, ami úgy sikerült csak, hogy már 140-et mentem. Na, az még idegesítőbb volt.
Ezeknek a barmoknak komolyan az fáj, hogy egy suzuki normálisan megelőzi őket, mert ők zsömléskednek, és, mert kihasználja a lehetőségeket, és megy 90-100-at?!

Nyugodtan tessék kommentelni!

Kicsit más téma, de továbbra is Suzuki.

A fogyasztásomnak annyi. Ha nem lesz 6 liter felett, akkor boldog leszek. Persze még így is toronymagasan vezetem spritmonitoron a régiswift-kategóriát, ha ez a 6 literes átlagfogyasztás 600km-re vetítve becsúszik.

Egyfelől sok város/rövidebb táv is volt most benne. Másfelől a műszaki/környezetvédelmi méréshez egyhelyben járatás is rátesz. Illetve korábban is írtam már, Hypermilerkedésem a tudatos vezetésben mutatkozik meg, nem a csiga tempóban, már ritkán megyek 70-80-al országúton, inkább maximálisan kihasználom a megengedettet, türelmetlen vagyok zsömléskedni, és akkora különbségek nem hiszem, hogy lennének a lassabb menethez képest, ha a fékezéseket továbbra is ugyanúgy kerülöm, mint Hypermiler Gábor Jóska :D Az autó élettartama szempontjából a mostani vezetésem is abszolút ideális, kíméletes (hiszen a 3000 fordulatot sem éri a mutató utazóban sem), sőt, csak hogy egy példát említsek, mivel az utakat hamarabb teszem meg így 100 körül, mint 70-80-al, az autó keveseb időt van használva, így a kormány-holtjáték is lassabban növekszik, mint lassabb tempónál. :) Na ez már nagyon nem mindennapi gondolkodás tudom, de ilyenekkel is kalkulálok :) Szóval megéri normálisan autózni, ahogy csinálom, ideálisnak érzem, nem is olyan hypermilerségnek, inkább egy olyan vezetési stílusnak ami tudatosságot követ és az lenne a tuti, ha minél többen tudatosan mennének. Ettől még nem zavarnak a lassan menők, hiszen könnyedén megelőzöm őket. (kivéve a fent említett és hasonló példáktól)

Azért hiányzik már a régi swift klub, de tudom, hogy olvasnak, és ha visszavárnak tudathatnák velem, én harag nélkül kommunikálok bárkivel :) Gondolom, hogy kíváncsiak, így közlöm, hogy a 0W-40 olajjal eddigi 4300 km alatt fél liter utántöltést igényelt az autó, hogy maxon álljon az olajszint. Szóval nem vészes, de úgy láttam be, hogy ebbe (kora, futása miatt, ha új lenne 0W- is mehetne) az autóba az 5W-40 is tökéletes választás, így legközelebb valószínűleg az megy bele, lehetőleg fullsynt. Szép füstöket dob 1 hét állás után beinduláskor. Van persze, mikor 0 füst van, vagy nagyon kevés, ebből arra következtetek, hogy az összes szelepszárszimmering nem ereszt át, mert mikor 0 füst van, akkor valószínűleg úgy áll le a motor, hogy a jó szimmeringek szelepei vannak nyitva, és a rosszabb szimmeringek szelepei zárva vannak, így nem tud bejutni az olaj az égéstérbe.

Azóta volt egy vízbefolyási gyári hibám (gyakorlatilag 10 éve ilyen, nem tudom, miért nem csinálta meg előző gazdája...észre nem lehet, hogy nem vette a vizet...), amit kisebb megbontással megoldottam. Egyedi gyári hibáról és nem típushibáról van szó, tekintettel erre, ennek javítását, és képeket nem publikálom, mivel maga a régi swift, különösen a 16V változat jól sikerült konstrukció, nem méltó arra, hogy egy egyedi hiba miatt esetleg megbélyegezzék, hiszen a neten sok szar-katyvasz kering, a hülyeségek, félreértések melegágya, a bolhából elefánt gyára.
Ilyen szempontból talán jobb, hogy nem fórumozok, mert akkor a probléma felmerülésekor azt bizos jeleztem volna a többieknek, s adtak volna ötleteket, de a végére járva már nem lehetett volna, hogy a fórumtársaknak ne mutassam meg, végülis mi okozta ezt. Mindennek ellenére azért bevallom valamennyire hiányzik, hogy márkatársakkal kapcsolatot tartsak. 1 dolog vigasztal; rengeteg régi swiftes van, és a többségük nincs fent, akkor nekem is meg kell tudni lennem.

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr265864036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása