Alvázvédelem 2.0

2013.05.03. 20:44

Ma lemostam az autó kerékjárati íveit, meg amennyire lehetett az alját, hagytam megszáradni majd 2 év elteltével ma délután egy ismételt alvázvédelmet kapott, de csak a küszöbök, meg a hátsó kerékjáratok. Mivel hallom rendszeresen szórja neki a kavicsokat és benézve látok is ütődéseket sajna. 2 rétegben, köztük fél órát várva csináltam. Most pihen. Majd aknás garázsból is fújok még neki a küszöbök környékére, meg ott, ahol ezen a képen emelve volt. Szintén csak két rétegben, mert lusta voltam annyit pepecselni 2011-ben csináltam úgyis teljes alvázvédelmet. Első kerekeknél nem látom most értelmét, ott úgyis műanyag dobbetét van bent. Így is elég vastagon fújtam ami nem jó, mert lecsöpögött. Jobban jártam volna, ha 3 rétegben csinálom vékonyabban, mint így, de ez van, türelmetlen vagyok. Ennek ellenére úgy érzem kevés ilyen jó gazdája lehet egy autónak. :)

NRG kipufogó

2013.04.30. 20:36

A 4,2 liter / 100 km-es kíméletes használat melletti fogyasztás, valamint az vezetett ehhez a vágáshoz, hogy előfordult már olyan, hogy erősebb gázhúzásra le akart ill tovább tartva a gázt le is fulladt a motor. Első lépésben még nem vágtam fel a kipufogót, hanem a "visszafordító" részre gyanakodtam, hogy esetleg el van tömődve (aerox gyári kipufogónál ez volt a baj, ott ettől megjavult - csak az nem katalizátoros volt, azért lehetett eltömődve, mert nem izzik úgy a katalizátor hiánya miatt), ezt levágtam, de semmi lerakódás nem volt. Ezután levettem a kipufogót, és megrázva is zörgött benne valami. Mivel fogalmam sem volt hol, és mi, ezért lett így felvágva. Aztán láttuk, hogy a katalizátor az, még kicsit kellett vágni/feszíteni hogy kiférjen. És ilyen csonka kipufogóm lett, mint a képen. Mellette a katalizátor. Szemre jónak néz ki, nem egy komoly dolog ebben a 2T-ben, de sajnos a helyén nem maradt meg, így nincs helye már a dobban. Míg az visszafordító cső vissza nem lett hegesztve, hangosabb volt a motor, és sajnos meg is füstölte a hátam. De ma vissza lett hegesztve, (sajnos ívvel ami van itthon azzal csak taknyolni lehetett ill. kilyukad az anyag, tehát "CO hegesztéssel" - helytelen kifejezés, de nem tudom mi a rendes neve lett meghegesztve a műhelyben) Ezután kapott egy hőálló festést és tényleg olcsón használható maradt a kipufogóm. Ezen a képen a végeredmény látszik immár:

Remélem most a fogyasztás is normalizálódik, főleg hogy a karburátoron is több levegőt adtam neki és a súbert meg lejjebb engedtem, az alapjáratom is alacsony lett, talán nem is megy úgy a moci, de nem lényeg, így is tökéletesen megy számomra. Kíváncsi leszek a fogyasztásra. Hangra meg alig hangosabb mint korábban, tehát nem lettem ordító motoros hülyegyerek - nem szívesen lettem volna ilyen szerepben.

süti beállítások módosítása