NRG kipufogó

2013.04.30. 20:36

A 4,2 liter / 100 km-es kíméletes használat melletti fogyasztás, valamint az vezetett ehhez a vágáshoz, hogy előfordult már olyan, hogy erősebb gázhúzásra le akart ill tovább tartva a gázt le is fulladt a motor. Első lépésben még nem vágtam fel a kipufogót, hanem a "visszafordító" részre gyanakodtam, hogy esetleg el van tömődve (aerox gyári kipufogónál ez volt a baj, ott ettől megjavult - csak az nem katalizátoros volt, azért lehetett eltömődve, mert nem izzik úgy a katalizátor hiánya miatt), ezt levágtam, de semmi lerakódás nem volt. Ezután levettem a kipufogót, és megrázva is zörgött benne valami. Mivel fogalmam sem volt hol, és mi, ezért lett így felvágva. Aztán láttuk, hogy a katalizátor az, még kicsit kellett vágni/feszíteni hogy kiférjen. És ilyen csonka kipufogóm lett, mint a képen. Mellette a katalizátor. Szemre jónak néz ki, nem egy komoly dolog ebben a 2T-ben, de sajnos a helyén nem maradt meg, így nincs helye már a dobban. Míg az visszafordító cső vissza nem lett hegesztve, hangosabb volt a motor, és sajnos meg is füstölte a hátam. De ma vissza lett hegesztve, (sajnos ívvel ami van itthon azzal csak taknyolni lehetett ill. kilyukad az anyag, tehát "CO hegesztéssel" - helytelen kifejezés, de nem tudom mi a rendes neve lett meghegesztve a műhelyben) Ezután kapott egy hőálló festést és tényleg olcsón használható maradt a kipufogóm. Ezen a képen a végeredmény látszik immár:

Remélem most a fogyasztás is normalizálódik, főleg hogy a karburátoron is több levegőt adtam neki és a súbert meg lejjebb engedtem, az alapjáratom is alacsony lett, talán nem is megy úgy a moci, de nem lényeg, így is tökéletesen megy számomra. Kíváncsi leszek a fogyasztásra. Hangra meg alig hangosabb mint korábban, tehát nem lettem ordító motoros hülyegyerek - nem szívesen lettem volna ilyen szerepben.

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr715864092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása