Apa kezdődik!

2015.02.16. 18:23

A történet úgy kezdődött, hogy lemostam apa autóját - így télen különös figyelemmel az autó aljára és a kerékjáratokra. Akkor lettem figyelmes a hátsó lengéscsillapító porvédőjénél a furcsa színre, amit mosás után megnéztem jobban, és láttam, hogy mindkét oldalt ki van porladva.

polo-porvedo1.jpgSzép kis dolog egy 3 éves autónál, nem igaz? Sejtettem én mindig, hogy ez a VW már nem az a VW, amit sok idióta fiatal ész nélkül imád, ami a 3as Golffal bezárólag gyártott jó autókat, azután már csak szarok jöttek. Oké, jó vezetni ezt az autót, kellően dinamikus, jól fogyaszt, vagányan néz ki, dögös, minőséginek érezni minden porcikáját! A Toyota Yaris ami kategóriatársa elbújhat a minőségérzetben, mert rideg kemény műanyagok vannak benne, ez a Polo meg egy olyan finom, bársonyos, minőségi hatást keltő autó.

De ez az autó már nagyon megtervezett, értem ezalatt azt is, hogy az avulása, elhasználódása, élettartama is szépen ki van kalkulálva, hogy 3 éves korára ilyen szépen elporladjon mindkét hátsó lengéscsillapító porvédőgumi.

Örülök, hogy a turbós változatról (TSI) le tudtam beszélni édesapámat, így a jobban zsebbe nyúlós javításoktól valamennyire védve vagyunk.

Természetesen én a longlife olajjal is ellene vagyok a 30.000 km-es olajcserének, így nálunk 10-15 ezrenként lesz olajcsere normál, nem hosszúperiódusra szánt olajjal - hacsak nincs valami hihetetlen jó áron.

Tekintve hogy az autó 3 éves múlt, de még bőven nincs 4 éves, és plusz garancia lett rá vásárolva, bepróbálkoztam a kaposvári szerviznél, ahol újonnan eladták és szervizelték az autót - a garancia érvényesítésével. Nem jártam sikerrel. Állítólag nem fedezi a garancia a kopóalkatrészeket, ami érthető, de ezt én akkor sem tartanám kopó alkatrésznek, egy porvédő nem kopik. De oda felverődik a sós víz meg blabla..a munkafelvevő megmagyarázta, hogy ők ezt nem tudják garanciába elszámolni. Pedig ez egy apró dolog, szinte filléres tétel.

És itt jön képbe ez a bűnös dolog, amiért sosem fogom szeretni a VW-t, Audit, Skodát, Seatot és egyéb VW-konszern fostaligákat:

mert nem elég, hogy szart gyártanak, de még garanciában sem vállalják be a javítását, holott ez abszolút gyártási hiba, a szar anyagminőség oka. Tehát: szart gyártanak, és garancia sincsen.

Főiskolán a statisztika és közgazdaság tanárom volt rossz véleménnyel a VW-ről, mint márkáról, kár, hogy nem emlékszem már, mit mondott, de rabló aljas bandának tartotta őket, amit én is elképzelhetőnek tartok.

Mivel a Toyotánál dolgoztam, így volt alkalmam látni, hogy ott azért másképp, sokkal ügyfélközpontúbban működnek a dolgok. Eleve a Toyota, még ha minőségérzetben gyengébb minőségű autó hatását kelti is, bizony az a helyzet, hogy egy jobban összerakott autó, ami sokkal megbízhatóbb, kevésbé elromló, mint egy német. 

Mindemellett, hogy megbízhatóbb, az esetleges hibákat is helyén kezeltük. Nyilván az importőrtől, a központi vezetéstől is függ, mit lehet garanciába elfogadni, de nálunk a Toyotánál sokszor egyéb hibát, így fékbetétet és 60.000 km-es kuplungot is el lehetett számolni garanciába. Ez már túlzó szerintem, mert ezek valóban kopó alkatrészek, csak szánalmas, hogy míg a Toyotánál próbálják kiszolgálni az ügyfeleket maximálisan, addig a VW-nél az illendően garanciába elszámolandó javításokat sem fogadják el annak! 

Tehát 2:0 a Toyota javára, mert tartósságban, megbízhatóságban valamint ügyfélközpontúságban, garanciában is jobbak, mint a német gyártó képviselete.

polo-porvedo2.jpgMindennek fényében hát magam cseréltem ki a két gumi porvédőt egy szintén Made in Germany-ra, csak ez Meyle. Kíváncsi leszek, ez is olyan fos lesz-e, mint a gyári VW. Bár azt se tartom kizártnak, hogy még 3 évet nem bírnak ki ezek a gátlók, szóval ha nem a porvédő, majd maga az alkatrész miatt kukába kerül.

Hiszen a piacgazdaságban ez a divat, vásárolj, használd kicsit, dobd el, vegyél újat! A VW ennek tökéletesen megfelel a 90-es évek vége, 2000-es évek eleje óta. A Toyota sem a régi már, de szerintem még mindig jobb. Az biztos, hogy a 10 éves Corollánkon nem kellett semmi ilyet, de úgy egyébként semmit cserélni, nem ment tönkre, elolvasható az előző posztban.

Persze ha valakinek a VW tetszik, vagy szimpatikus én nem beszélném le, mert hátha szerencséje lesz, ha nem, akkor meg arra kell gondolni, hogy ez pörgeti a gazdaságot és csökkenti a munkanélküliséget, növeli a jólétet. Hiszen ez kell. Csak kár, hogy nem a mi jólétünket növeli :) 

Kíváncsian várom a folytatást.

(vannak bőven hiba-tippjeim, el is kezdtem sorolni, de inkább töröltem mégis; nem szeretném az ördögöt a falra festeni)

Nagyon szeretném, ha nem jönnének be az aggályaim, mert ha valóban hibátlan, tartós autó lenne ez, akkor tényleg egy imádnivaló jármű. Mindenesetre még nem írta le magát a szememben, mert ez apró dolog, bár ha így jár tovább, akkor bőven idő előtt tönkremennek a lengéscsillapítók, az meg már jóval drágább dolog. Szeretném szeretni ezt a kisautót, hibátlanul nagyon jó autó lehet!

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr627180737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása