Kymco Vitality 2T
2015.04.05. 16:14
Ez a bejegyzés csak a jelenlegi robogóm iránti szeretetből született, illetve hogy még a témát kicsit körüljárjuk. Volt jó pár robogóm. Nem mondom, hogy ez a legjobb, de ez olyan kedves, szerethető kis járgány. Egyszerű, mint az egyszer egy és ez a jó benne.
Tegnap egyébként szerveztem egy "randit" a valaha tulajdonomban lévő fehér Piaggio NRG MC4-es vízhűtéses robogó gazdájával, és cseréltünk is egy körre robogót, mert én főleg kíváncsi voltam, Kymcozás után mennyire érzem másnak. Hamarosan le is fogom írni a tapasztalataimat. Egyébként az NRG-ben huszonnégyezer valahányszáz km van, kb. kétezerrel több, mint tavaly tavasz óta, mikor eladtam. Tehát nem ment vele sokat a srác. Egyébként teljesen jó állapotú, csak kicsit mocskos volt :) Nem bánt, mert megértem, hogy nem mindenki ér rá állandóan motort mosni, meg ápolgatni.
Igazából azt kell mondjam ha minden szempontot figyelembe veszek, ez a Piaggio NRG volt a legjobb robogóm az eddigiek közül. El is árulom miért, bár már szerintem írtam régebben. Szép, dögös (pl ledes hátsó lámpacsík), kényelmes, gyors, megbízható, stabil, sárvédő véd, világítás is rendben, műszerfalon minden látszik; digitálisan vízhőfok csíkok, üzemanyagszint, kilométeróra számlálóval, óra, és egy analóg fordulatszámmérő.
A Yamaha Aeroxot is jó motornak tartom (hiszen volt már 3 aeroxom), de az a külsejét leszámítva mégsem ér fel egy ilyen NRG-vel, mivel az aerox lámpája gyenge, a sárvédő nem véd rendesen és csúnya is, a műszerfal évjárattól függően változó tudású és nem mutat ennyi mindent, sőt; az újabbak csak kilométeróraként funkcionálnak. A legrosszabb az egész motorban számomra, hogy az ülés bazira kényelmetlen. Aeroxba inkább a technikai megoldásait, szerelhetőségét tartom igazi értéknek az általános értékei mellett.
Most jöjjön a Kymcoval egy kis összehasonlítás. Szóval az NRG még kényelmesebb volt, nem gondoltam volna. Teljesítménybe természetesen jobb, de mégsem érezni olyan eget verőnek, ámbár ráfért volna az NRG-re pár könnyebb görgő és sokkal jobban ugrott volna, ezzel tisztában vagyok. Aztán ami feltűnő, hogy nagyon stabil a kormánya, nehezebb kitéríteni, így a Kymco útfekvése kicsit játékszernek tűnik az NRG-hez képest.
És hogy az NRG-re is mondjak rosszat, bár nem egyszerű, de típushiba az első teleszkópszárak zsírja folyamatosan verődik ki. Ettől függetlenül jó lenne újra egy ilyen robogó, mert egy igazi dögös, kényelmes, megbízható, biztonságos robogó.
Itt térnék ki egy érdekességre, mert mikor tavaly nézegettem használt motorokat Kaposváron egy férfi, aki kereskedik velük, meg szereli őket, ő igen leszólta ezeket az új piaggio blokkokat, ami az én motoromban is volt - mert hogy sokminden elromlik és szar szerelni. Aláírom, rosszabb lehet szerelni, ha pl. vízpumpa csere miatt is szét kell húzni a blokkot, de nálam semmi baja nem volt, ezért meg is lepődtem, mikor ezt mondta, hogy elektronikával is ilyen-olyan bajok vannak. Nálam nem volt, hogy véletlen-e? Nem hiszem. De meglepne, ha ezek mind szarok lennének, és én fogtam volna ki csak a jót. Neki is elmondtam, hogy nálam semmi gond, és ilyen robogóm van, mondta, hogy nekem akkor szerencsém volt vele :)
Videó:
És a Kymcoba mit szeretek? Leginkább a csendes, hihetetlenül kellemes lágy járását, de nagyon szeretem, hogy jó a világítás, és szép elnyújtott hátsó lámpája van, vagy hogy kattog indexeléskor hangosan - minden motornál ilyennek kéne lennie. Baráti a fogyasztása, és 60-ig szépen gyorsul. Egyszerűbb, igénytelenebb szerkezet, mint egy folyadékhűtéses robogó. Tehát ezt az egyszerűségét szeretem, meg azt, hogy minden porcikájában érződik, hogy jót akartak csinálni, és ez boldogsággal tölt el. Csak egy apró példa: ennek a teleszkópszárain gumiharang van, így nem juthat be a por és nem mennek tönkre a telók. Továbbá azt is szeretem, hogy egyedi lehetek; kevés ilyen van az országban, de nem kell félni, mert a kopóalkatrészek beszerezhetőek teljesen normális árakon. A szerelhetősége meg abszolút racionális. Az olaszok ilyet nem tudnak, vagy nem akarnak.
Tettem fel néhány képet is a szép kis járgányomról, akit érdekel kattintson ide. Nem nagyon van itt az országban ilyen szép állapotú vitality, mint ez.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.