Lengéscsillapító porvédő csere
2016.06.19. 09:42
Továbbra is elég eseménytelenül telnek a járművekkel napjaim. Szerencsére, hiszen én az egyszerűséget és a nyugalmat szerető ember vagyok, ha nem muszáj, nem szeretek szerelni és idegeskedni. Ezért is írok ritkán, mert nincs miről.
Röviden azért tájékoztatást adok.
Életem 4. Kymcoját a jó időben tavasszal meghirdettem, és eladtam, egész könnyen gazdára talált, úgyhogy azzal jól jártam, de a gazdi is egy normális, felkészített motort kapott, nem zsákbamacskát.
Toyotára meg vettem új gumikat, amikkel már tavaly nagyon szemeztem, Kumho Ecowinget, és 185/65-ös méretben, szóval kicsit keskenyebbet mint a gyári, de váltóméret. Ennek két oka volt: alacsonyabb fogyasztást remélek tőle és ez a méret jóval olcsóbb, mint a /60-asok. A gumik jó áron voltak, a tesztek szerint is egy kiváló gumi. Azért ezt választottam mert jó a tapadás, jó a fogyasztás, és alacsony kopás jellemzi.
A corollával 10 éves korára eljutottunk oda, hogy az idő vasfoga azért bele-belekezd. Írtam korábban a rozsdát, továbbá idén a szezonális kerékcsere alkalmával lettem figyelmes, hogy az első lengéscsillapítók porvédői csereérettek. Így hát vettem KYB porvédőket és kicseréltem egy sör mellett. Sajnos a toronycsapágy alatt lévő szivacsgyűrű - porvédő tömítés - is már darabokban volt, de azt nem volt módom kicserélni, és utánanéztem, gyáriba kapható csak 1800 ft körüli áron, ami elég drága, utángyártottban meg csak toronycsapággyal van. Úgyhogy hagytam...
Úgy gondolom hogyha csak ennyi problémája volt egy 11. évében, lassan 180ezer km-t súroló autónak, akkor az egy jó gépkocsi, persze ehhez kellett az odafigyelő gazda is.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.