Újítások!

2019.07.09. 05:55

Mint írtam Toyota eladva, sajnáltam de ésszerűnek tűnt ennyi idős autót eladni annyiért, amennyiért elment, jól tartotta az árát.

Poloba átültem, tetszett, mert minőséginek ható autó, de a német autók nem az én világom. Főleg nem a VW konszern járművei, mert pofátlanul, tervezetten avultatott szarok az alkatrészek de a külső megjelenés és a dögös forma, villogás megvan az eladhatóság és a mások előtt menőzés érdekében. Ez nem az én világom.

Bár nem terveztem annyira komolyan eladni, hiszen korrekt módon lecseréltem a szervóolajat és a fékfolyadékot is, de meghirdettem kíváncsiságból egy kicsivel magasabb áron, mint amennyit szerettem volna kapni érte. Gondoltam lealkudják, ez természetes, így is volt, de eladtam annyiért, amennyiért valójában szerettem volna. Az új gazdája se járt vele rosszul, mert ha nem is tartom jó autónak - mert VW konszern autó használatát nem ajánlom senkinek - de a többihez képest biztosan egy jól karbantartott megkímélt autóról volt szó. Tehát ha ezt nézzük, jól járt vele.

Így aztán néztem a hirdetéseket, pár éves használtautó vagy új kellett. Használt alig van ennyi idősen és vagy túl van árazva, vagy valami probléma miatt adják el, pl esetleg törve volt, így inkább beruháztam egy újba.

Körvonalazódott nagyjából mit szeretnék. i20, sandero és swift lettek a jelöltek. Az i20-asok elég drágák voltak a másik kettőhöz képest, így ejtve. A Sandero és a Swift között nehezen döntöttem, vagyis egyik reggel úgy ébredtem, hogy a Swift kell, azért lett ez.

swiftaz.jpg

Sandero útjainkra ideális ballonosabb kerekei miatt, és jól is néz ki. Fullos felszereltsége vonzó, de nem tetszett a 3 hengeres motor járása a kipufogónál hallgatva, és az anyagok minősége néhol, vagy a motortérben mintha a vízhűtő kicsit lazán lett volna benne és mozgatható volt. Egyúttal félelem volt bennem, hogy ez a motor 900 köbcenti sincsen, és teljesítménye  alapján ugyanazt a terhelést megkapta volna mint a Swift, csak gondolom abban a nagyobb motor méretéből adódóan erősebbek is az alkatrészek, és az erő fokozatosan jön meg, míg egy turbós motor tudjuk hogy másképp viselkedik..

A swift kisebb, bár meglepően nagy hely volt mögöttem is benne. Amiért rá esett a választás az a pozitív tesztek és fürge menetteljesítmény, jó fogyasztás, japán gyártás volt. És mivel a Suzuki évtizedek óta konstans jó minőséget gyárt, talán várható, hogy ez is egy jól sikerült autó, amit persze majd az idő eldönt.

Ennyi a helyzet éppen, ja és a Majestyt is eladtam hirtelen felindulásból, amit már kicsit bánok, de előre nézek, keresem a lehetséges utódokat, még az is lehet, hogy újból Majesty lesz, csak az új kasznis, vagy egy régi, ha sikerül találni egy alig használtat! :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr4814932746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása