Sajnos rengeteg probléma van az utakon...
2022.11.01. 10:21
Ez most megint egy elégedetlenkedő poszt lesz..
Nos, már én sem vagyok olyan fiatal... 1999- óta van valami járművem, akkor kezdtem Simsonnal.
2003-óta van B kategóriám, 2011 óta saját autóm, 2015 óta C, D, - innentől hivatásosként is sokat vezetek, 2018-óta korlátlan A kategória, mert szakoktatóit szerettem volna elvégezni, de mivel csak Bp-en indul a képzés ezért oda biztos, hogy nem fogok ingázni munka mellett hétvégén abba az undorító forgalomba, káoszba.
Az autózásom is igyekszem csökkenteni és a hely, valamint környezetre kíméletesebb mobilitás híve vagyok, ezért mindenkit próbálok az öncélú, egy emberes autózásról lebeszélni és környezetbarátabb, valamint gazdaságosabb közlekedésre buzdítani, úgy mint tömegközlekedés, motor/robogó, kerékpár, roller, ezek akár elektromos hajtással is vagy kombinálva egymással. Az előbbi előnyökön túl további előnyük: dugó kiküszöbölése, parkolási gondok elfelejtése.
A jövőben ezt a posztot frissíteni fogom további témákkal, amik majd eszembe jutnak! A közlekedési nehézségekről fogok írni benne, mert ami az utakon történik az nagyon stresszel már.
Az alap probléma az, hogy most már kb. 10 éve rengeteg autó van az utakon. Ezek egy részének műszaki állapota hagy némi kívánni valót maga után, ahogy a járművezetők közlekedési ismeretei és gyakorlata is. Szomorú, hogy mi lettünk a nyugat "szeméttelepe" mert ide minden szart behoznak, ami fénylik, igazából laikusoknak elég, hogy kívülről jól nézzen ki és ki legyen takarítva, holott nagyon komoly problémák lehetnek az autóval műszakilag és karosszéria, rozsdásodás tekintetében alulról is, ha egyáltalán értenének hozzá ill. alánéznének.
Az egyik legzavaróbb probléma az utakon, hogy autóval, motorral sokan vagdossák a kanyarokat, felező/záróvonalon mennek, ami még nem lenne akkora gond, de ezt beláthatatlan helyeken, kanyarokban is megteszik. Tehát úgy vezetnek, mintha rajtuk kívül nem lenne senki az utakon, vagy csak olyan kis kategória közlekedne, mint ők maguk, aztán ha jön egy nagyobb jármű, teherautó, busz, mezőgazdasági vontató, meglepődnek és esetleg bele is mennek. Vagy csak simán kapkodnak, és valahogy még sikerül visszamenni a helyükre. Ez alábbi képen is egy ilyen bunkó látható, aki a kanyart levágta, de jöttem utána egyenesbe én a polskimmal, mégis alig akarta megtalálni a helyét, jól látható a képen, a felezőt majdnem érinti, de ez egyébként még elmegy itt... viszont mikor buszt vezetek is ezt csinálják sokan és rettentő zavaró, hogy nekem kéne a hely, mert szélesebb a járművem és én is csak így, a felezőhöz közel tudok menni, mert nem olyan széles az út, vagy belóg a fa stb.. és fenyegetve érzem magam, mert tényleg 1-2 centikre megy el tőlem, holott neki még lenne 1 méter legalább az út széléig, amiből elég lenne csak fél métert igénybe vennie, máris máshogy nézne ki a dolog és biztonságosabb lenne!
Rettenetesen bosszantó az úttesten faluhelyeken hébe-hóba kint hagyott autókat kerülgetni, ami balesetveszélyes, mert több sofőr nem várja meg a szemből érkezőt és ezzel azok biztonságát fenyegeti. Igazi bűnösnek ez esetben egyébként a parkoló autók hanyag tulajdonosait találom. Ezek sokszor akadályozzák, nehezítik a közlekedést, mindamellett komoly környezetterhelést is jelentenek a miattuk megálló/lassító, elinduló/felgyorsító autók miatt, ez többlet üzemanyagfogyasztás, ami az üzemeltetőnek plusz pénz, és naponta rengeteg ilyen van (meg sok kicsi sokra megy), tehát sok pénzveszteséget és környezetterhelést jelent ezen úttesten parkoló köcsögök hanyag szokása!!!! Nagyon örülnék neki, ha végre betiltanák mindenhol az úttesten parkolást, hiszen a KRESZ szerint ha szigorúan vennénk, nem is lehetne: úttestnek hívjuk az útnak a közúti járművek KÖZLEKEDÉSÉRE szolgáló részét. Tehát nem várakozására, parkolására, tárolására. Mindamellett külön balesetveszélyt jelentenek ezek a járművek éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén, ködben, esőben, mert egy szemből érkező autó fénye elvakíthatja a közlekedőt, aki kikerülné az úttesten parkoló köcsög autóját, ha éppen észrevenni, de ilyen körülmények között esetleg nem sikerül észrevenni - sok baleset volt már ezekből. Én is mindig tartok ettől és minden erőmmel erre figyelek ezért sötétben, esőben, ködben, nehogy valakit "feltoljak a gecibe"... pedig megérdemelné, de a világgal van a baj, hogy nem ő kapná a büntetést..!
Az alábbi képen is egy audista található, nem szoktam általánosítani, de mióta nekem csapódott egy hasonló, egy kanyarban, aki szintén nem tudta, hol a helye, ráadásul ittas is volt, azóta felfigyeltem rájuk, és nyugodtan ki merem jelenteni, hogy normális audissal én még nem találkoztam. Ez a gyökér itt előz, amivel nem lenne gond, de utána legalább 100 méteren, még a kanyar előtt is forgalommal szemben közlekedik! Ez eléggé bosszantó és ilyen nem való az utakra!
Nagyon zavaró az is, mikor kellően széles az úttest, kerülni kéne egy parkoló járművet, jól látható, hogy kényelmesen biztonságos oldaltávolsággal elfér egymás mellett 2 haladó + 1 parkoló jármű, ezért szépen kiteszem az indexemet már jó előre, hogy a szemből érkező lássa, de csak azért sem akar kicsit sem félrehúzódni mikor rengeteg helye lenne, segíteni a kikerülési manőveremet! Nagyon sokszor jártam már így, mert ilyen barmok akadnak, hogy centikre mentünk el egymástól, mert annyira rossz szándékúak vannak az utakon, hogy képesek lennének kierőszakolni a másikból az értelmetlen megállást, MIKOR VAN HELY BŐVEN Én fordított esetben mindig figyelek, és segítem minden közlekedő társamat, nem tudom, EGYESEKNEK MIÉRT OKOZNA EZ PROBLÉMÁT????
Az is baj az utakon, hogy rengetegen a telefonjukat nézik, facebookoznak stb! A klasszikus telefonálás még nem is lenne olyan nagy probléma, de a telefonon olvasás és írás úgy elvonja a figyelmüket, hogy észre sem veszik, hogy nem a vezetésre figyelnek! Nagyon-nagyon komoly veszélyt jelent! Senkinek nem ajánlom, hogy vezetés közben telefonozzon, ha muszáj, akkor MAXIMUM 20-30 km/h haladás esetén "gyakorolja" de talán úgy is észreveszi, hogy nem a vezetésre fog figyelni, tehát inkább ne csinálja!!
Sokan műszakilag alkalmatlan, vagy lejárt műszakis, sokan ittas, bódult állapotban, sokan vezetői engedély hiányában, vagy vezetéstől eltiltás mellett is autóznak, ezek a jellemzők sokszor a kisebbség, illetve a mélyszegénységben élő "emberek" próbálkozásai a közlekedésben, szintén gyakori, és állandó veszély.
Nagyon sokan nem figyelnek a kijelölt gyalogátkelőhelyen, és képesek ott előzni, ami egyébként tilos, de erre rá itt egy kép, mikor a kerékpáros ott volt és szeretett volna átkelni. Természetesen, előbb leszáll a bicikliről. De akkor sem előzünk ilyen esetben, mint ez a bunkó tette. Ehhez jó nagy pofátlanság kell, vagy alkalmatlanság a közlekedésre!
Külön pár mondatot megérnek az erős autóval rendelkező sofőrök. Nekem még nem volt erős kocsim, de volt alkalmam többször kipróbálni, illetve látni, hogy vezetnek. Ez nagyon balesetveszélyes tud lenni, mert tudva, hogy nekik erős autójuk van mindenki felett érzik magukat, ezért bele tudnak menni olyan előzésekbe, amiket mi, kis földi szardarabok nem tudnánk véghezvinni, max lendületből. Ők pedig csak úgy "kiugranak". Nos ez a fontos, például egy kanyar előtt, pillanatok alatt meg tudnak előzni bárkit is. Ezekkel az előzésekkel addig nincs is probléma, míg szemből nem jön valaki hasonló, esetleg jó képességű, nagy tempóval véve a kanyart, mert ugye erre nem számítanak. Nehéz átadnom amit most mondani szeretnék; de összefoglalva: mindig úgy vezessünk, hogy csak olyat vállaljunk be, amit nem érzünk veszélyesnek úgy sem, ha olyan sofőrrel találkozunk szembe, vagy bárhol aki hasonló képességű mint mi, és hasonlóan merész, száguld! Erre mindig számítsunk! Mert ezzel a sok bevállalós előzéssel nincs semmi baj egészen addig ameddig két hülye nem találkozik. Szóval, mikor száguldásra adjuk a fejünket, azt csak úgy tegyük, hogy számítsunk rá, hogy más is akad, aki ugyanezt teszi, és játsszuk le fejben adott közlekedési szituációkra, mi történik ha ilyennel találkozunk! És ennek megfelelően száguldozzunk, mert lehet, hogy eddig mindig megúsztuk szerencsésen, de ha egyszer mégis egy versenyszellem jön szembe egy másik versenyszellemmel, ha ott ütközés van, inkább bele se gondolok mi történik!
Sajnos láthatjuk, hogy van probléma bőven, de ez az autók nagy számának köszönhetően, a nagy számok törvénye alapján könnyebben balesetben végződhet. Ezelőtt 10-20 évvel, még hiába nem is voltak olyan biztonságosak az autók, ha akkor kimentünk autóval az utakra, közel sem volt akkora a balesetezésünk lehetősége, mint napjainkban!!! Ezek miatt is még nagyobb felelősség és nyomás hárul a hivatásos gépkocsivezetőkre. Hiába a korszerűbb járműpark is a sok nonszensz közlekedési szituáció, állandó balesetveszély őrli az embereket is.. Ezért is, illetve a bérproblémák miatt, ma már nagyon könnyen elmehet valaki nagy járművet vezetni, míg régen "kihalásos" alapon ment, már bocsánat, de ma minden hülyét felvesznek. Ezért nem kell meglepődni azon sem, ha a hivatásosok között is ugyanúgy akad faszparaszt!
Ahogy eszembe jut további, folyt. köv itt, ebben a posztban később!!!
üdvözlet!
utolsó frissítés 2023.feburár 11.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
gaborjozsef 2022.12.08. 08:28:34
ez egy Audi, meg lehet nézni.
Bármibe mernék fogadni, hogy 2 éven belül lesz balesete: szóval vagy biztosítás és kártörténetnél lesz olyan bejegyzése, hogy károkozó. Vagy el fog tűnni a rendszerből, mert TK-ra törik. Meg lehet nézni a hozzászólásom dátumát, 2022.12.08. Visszamenőleg nem tudom megírni. De figyeljetek csak, mások vezetési stílusából egy gyakorlott, hivatásos sofőr sokmindent le tud venni. Ezért engem nem fog meglepetésként érni, ha 2 éven belül be fog következni, amire számítok... Hajrá!