Csókos műszaki vizsga

2022.11.23. 14:25

Üdv mindenkinek! Úgy gondoltam, klaviatúrát ragadok, ha már ennyire szembetűnő dologgal találkoztam! Eddig is tudtam mi a szitu, de az azért ritka, hogy így kibukjon valami!

Mindenki számára elérhető a JSZP, azaz a járműszolgáltatási platform, akinek van ügyfélkapus regisztrációja.

Most már mondhatjuk évek óta használom. Nyilván mindent nem lehet belőle tudni, de az itthon forgalomba helyezett, főleg fiatal járművek vásárlásakor jó szolgálatot tehet.

Na de csapjunk is a lecsóba!

focus01.jpg

20 éves Focus - már eleve megosztó érzés ilyenen majdnem "új" rendszámot látni! Na ennyi elég volt nekem: csekkoltam a rendszerben, hogy ez most valami itthon eltemetett szar, amit újra feltámasztottak, és ezért kapott új rendszámot, vagy behoztak megint egy roncsot külföldről, hogy itt végezhesse hulladéknak!

Sajnos az utóbbi a helyzet! De itt még nincs vége a szitunak! Nyilván tudjuk, hogy egy 20 éves autó az inkább a roncstelepre való, kivéve, ha valami keveset/ nem használt, vagy teljesen felújított, esetleg gyüjtői járműről van szó. 

Mindezek ellenére, sok autó kap műszakit, ami messze van a megfelelőtől! Valószínű itt a csóri, aki vitte műszakira, nem lehetett a helyzet magaslatán, esetleg ő volt a naiv vevő, és nem megkenhető vizsgabiztoshoz vitte, ezért elég rendesen elhasalt az első műszakin:

focus_vizsga.jpg

... Ki se fér 1 oldalon.

A lényeg:

MŰSZAKI VIZSGÁLAT, 2022.04.21.

amin elhasalt, majd

MŰSZAKI VIZSGÁLAT, 2022.04.28.

tehát 1 héttel később már 2 ÉVRE ÉRVÉNYES MŰSZAKI ALKALMASSÁGOT KAPOTT! Alaposan átvizsgálva a környezetet, bár hasonlónak tűnik elsőre, de nem ugyanaz a vizsgahely! 

Lefordítom a laikusok számára is, hogy érthető legyen:

ADOTT EGY PONTOSAN 20 ÉVES, KÜFÖLDRŐL KIDOBOTT, MAGYARORSZÁGRA BEHOZOTT FORD FOCUS SZGK, AMIT ITTHON ELADNAK, DE AZ ELSŐ MŰSZAKIN ELHASAL SÚLYOS HIBÁKKAL, AMIK NEM JAVÍTHATÓK EGYIK PILLANATRÓL A MÁSIKRA... MÉGIS 1 HÉTTEL A BUKTA UTÁN, MINŐ VÉLETLEN, EGY MÁSIK VIZSGAHELYEN MEGFELELT AZ AUTÓ, 2 ÉVET KÖZLEKEDHET - VALÓJÁBAN SÚLYOS HIBÁKKAL - AZ UATKON, TÉGED, ENGEM, MINDANNYIUNKAT VESZÉLYEZTETVE!!! RENGETEG ILYEN VAN MANAPSÁG, DE EZ NEM OK ARRA, HOGY SZÓ NÉLKÜL HAGYJUK!!!

 

Ne legyenek illúzióink:
Az autó világítását még esetleg meg is csinálhatták, de egy ilyen, 20 éves autó szétrohadását 1 héten belül nem lehet megcsinálni, főleg, hogy NEM TALÁL RÁ SZAKEMBERT, de ha - véletlenül - sikerülne is, nem fogja senki 1 hét alatt megcsinálni.... Az emisszió sem volt jó, tehát egy súlyosan szennyező autóról van szó, amit egy új katalizátor + lambdával lehet, hogy egy vizsgára alkalmasnak lehet tenni, de az új katalizátor sem fogja sokáig bírni a sok olajszármazékot, szóval a probléma gyökerét nem szüntették meg, egy motorfelújítás dukálna..

Az NKH helyében én gyorsan berendelném soronkívüli műszaki vizsgálatra az ilyen autót, és ha bebizonyosodik - márpedig 1000% biztos vagyok benne, hogy be fog, hogy az autó szarrá van rohadva, csak valaki levizsgáztatta így is (valószínűleg némi kenőpénzért cserébe) akkor azt a vizsgahelyet sürgősen be kell zárni!

Mindannyiunk érdeke lenne ez, mivel az ilyen járművel közlekedő ember nem csak ön-, hanem közveszélyes is! 

Én egyébként a pénzzel megkenhető vizsgaállomások bezárásán túl büntetném azokat is, akik behozzák ezeket a sokéves leharcolt autókat!
NEM NORMÁLIS, HOGY MI VAGYUNK A NYUGAT SZEMÉTTELEPE!!!!!
megoldható lenne ez egyébként úgy is, hogy én pl. 6-8 évnél idősebb behozott autóra extra magas adót vetnék ki. Már nem lenne kifizetődő, behozni egy 10-20 éves roncsot! Mert ne legyenek illúzióink, egy 10 éves autónak már bizony vannak, vagy lesznek hibái! 

Ez most megint egy elégedetlenkedő poszt lesz.. 

Nos, már én sem vagyok olyan fiatal... 1999- óta van valami járművem, akkor kezdtem Simsonnal.

2003-óta van B kategóriám, 2011 óta saját autóm, 2015 óta C, D, - innentől hivatásosként is sokat vezetek, 2018-óta korlátlan A kategória, mert szakoktatóit szerettem volna elvégezni, de mivel csak Bp-en indul a képzés ezért oda biztos, hogy nem fogok ingázni munka mellett hétvégén abba az undorító forgalomba, káoszba.

Az autózásom is igyekszem csökkenteni és a hely, valamint környezetre kíméletesebb mobilitás híve vagyok, ezért mindenkit próbálok az öncélú, egy emberes autózásról lebeszélni és környezetbarátabb, valamint gazdaságosabb közlekedésre buzdítani, úgy mint tömegközlekedés, motor/robogó, kerékpár, roller, ezek akár elektromos hajtással is vagy kombinálva egymással. Az előbbi előnyökön túl további előnyük: dugó kiküszöbölése, parkolási gondok elfelejtése.

A jövőben ezt a posztot frissíteni fogom további témákkal, amik majd eszembe jutnak! A közlekedési nehézségekről fogok írni benne, mert ami az utakon történik az nagyon stresszel már.

Az alap probléma az, hogy most már kb. 10 éve rengeteg autó van az utakon. Ezek egy részének műszaki állapota hagy némi kívánni valót maga után, ahogy a járművezetők közlekedési ismeretei és gyakorlata is. Szomorú, hogy mi lettünk a nyugat "szeméttelepe" mert ide minden szart behoznak, ami fénylik, igazából laikusoknak elég, hogy kívülről jól nézzen ki és ki legyen takarítva, holott nagyon komoly problémák lehetnek az autóval műszakilag és karosszéria, rozsdásodás tekintetében alulról is, ha egyáltalán értenének hozzá ill. alánéznének.

Az egyik legzavaróbb probléma az utakon, hogy autóval, motorral sokan vagdossák a kanyarokat, felező/záróvonalon mennek, ami még nem lenne akkora gond, de ezt beláthatatlan helyeken, kanyarokban is megteszik. Tehát úgy vezetnek, mintha rajtuk kívül nem lenne senki az utakon, vagy csak olyan kis kategória közlekedne, mint ők maguk, aztán ha jön egy nagyobb jármű, teherautó, busz, mezőgazdasági vontató, meglepődnek és esetleg bele is mennek. Vagy csak simán kapkodnak, és valahogy még sikerül visszamenni a helyükre. Ez alábbi képen is egy ilyen bunkó látható, aki a kanyart levágta, de jöttem utána egyenesbe én a polskimmal, mégis alig akarta megtalálni a helyét, jól látható a képen, a felezőt majdnem érinti, de ez egyébként még elmegy itt... viszont mikor buszt vezetek is ezt csinálják sokan és rettentő zavaró, hogy nekem kéne a hely, mert szélesebb a járművem és én is csak így, a felezőhöz közel tudok menni, mert nem olyan széles az út, vagy belóg a fa stb.. és fenyegetve érzem magam, mert tényleg 1-2 centikre megy el tőlem, holott neki még lenne 1 méter legalább az út széléig, amiből elég lenne csak fél métert igénybe vennie, máris máshogy nézne ki a dolog és biztonságosabb lenne!

audista1.jpg

 Rettenetesen bosszantó az úttesten faluhelyeken hébe-hóba kint hagyott autókat kerülgetni, ami balesetveszélyes, mert több sofőr nem várja meg a szemből érkezőt és ezzel azok biztonságát fenyegeti. Igazi bűnösnek ez esetben egyébként a parkoló autók hanyag tulajdonosait találom. Ezek sokszor akadályozzák, nehezítik a közlekedést, mindamellett komoly környezetterhelést is jelentenek a miattuk megálló/lassító, elinduló/felgyorsító autók miatt, ez többlet üzemanyagfogyasztás, ami az üzemeltetőnek plusz pénz, és naponta rengeteg ilyen van (meg sok kicsi sokra megy), tehát sok pénzveszteséget és környezetterhelést jelent ezen úttesten parkoló köcsögök hanyag szokása!!!! Nagyon örülnék neki, ha végre betiltanák mindenhol az úttesten parkolást, hiszen a KRESZ szerint ha szigorúan vennénk, nem is lehetne: úttestnek hívjuk az útnak a közúti járművek KÖZLEKEDÉSÉRE szolgáló részét. Tehát nem várakozására, parkolására, tárolására. Mindamellett külön balesetveszélyt jelentenek ezek a járművek éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén, ködben, esőben, mert egy szemből érkező autó fénye elvakíthatja a közlekedőt, aki kikerülné az úttesten parkoló köcsög autóját, ha éppen észrevenni, de ilyen körülmények között esetleg nem sikerül észrevenni - sok baleset volt már ezekből. Én is mindig tartok ettől és minden erőmmel erre figyelek ezért sötétben, esőben, ködben, nehogy valakit "feltoljak a gecibe"... pedig megérdemelné, de a világgal van a baj, hogy nem ő kapná a büntetést..! 

 Az alábbi képen is egy audista található, nem szoktam általánosítani, de mióta nekem csapódott egy hasonló, egy kanyarban, aki szintén nem tudta, hol a helye, ráadásul ittas is volt, azóta felfigyeltem rájuk, és nyugodtan ki merem jelenteni, hogy normális audissal én még nem találkoztam. Ez a gyökér itt előz, amivel nem lenne gond, de utána legalább 100 méteren, még a kanyar előtt is forgalommal szemben közlekedik! Ez eléggé bosszantó és ilyen nem való az utakra! 

1audista.jpg

2audista.jpg

 Nagyon zavaró az is, mikor kellően széles az úttest, kerülni kéne egy parkoló járművet, jól látható, hogy kényelmesen biztonságos oldaltávolsággal elfér egymás mellett 2 haladó + 1 parkoló jármű, ezért szépen kiteszem az indexemet már jó előre, hogy a szemből érkező lássa, de csak azért sem akar kicsit sem félrehúzódni mikor rengeteg helye lenne, segíteni a kikerülési manőveremet! Nagyon sokszor jártam már így, mert ilyen barmok akadnak, hogy centikre mentünk el egymástól, mert annyira rossz szándékúak vannak az utakon, hogy képesek lennének kierőszakolni a másikból az értelmetlen megállást, MIKOR VAN HELY BŐVEN Én fordított esetben mindig figyelek, és segítem minden közlekedő társamat, nem tudom, EGYESEKNEK MIÉRT OKOZNA EZ PROBLÉMÁT???? 

Az is baj az utakon, hogy rengetegen a telefonjukat nézik, facebookoznak stb! A klasszikus telefonálás még nem is lenne olyan nagy probléma, de a telefonon olvasás és írás úgy elvonja a figyelmüket, hogy észre sem veszik, hogy nem a vezetésre figyelnek! Nagyon-nagyon komoly veszélyt jelent! Senkinek nem ajánlom, hogy vezetés közben telefonozzon, ha muszáj, akkor MAXIMUM 20-30 km/h haladás esetén "gyakorolja" de talán úgy is észreveszi, hogy nem a vezetésre fog figyelni, tehát inkább ne csinálja!!

Sokan műszakilag alkalmatlan, vagy lejárt műszakis, sokan ittas, bódult állapotban, sokan vezetői engedély hiányában, vagy vezetéstől eltiltás mellett is autóznak, ezek a jellemzők sokszor a kisebbség, illetve a mélyszegénységben élő "emberek" próbálkozásai a közlekedésben, szintén gyakori, és állandó veszély.

foswagenesfos.jpg

Nagyon sokan nem figyelnek a kijelölt gyalogátkelőhelyen, és képesek ott előzni, ami egyébként tilos, de erre rá itt egy kép, mikor a kerékpáros ott volt és szeretett volna átkelni. Természetesen, előbb leszáll a bicikliről. De akkor sem előzünk ilyen esetben, mint ez a bunkó tette. Ehhez jó nagy pofátlanság kell, vagy alkalmatlanság a közlekedésre! 

Külön pár mondatot megérnek az erős autóval rendelkező sofőrök. Nekem még nem volt erős kocsim, de volt alkalmam többször kipróbálni, illetve látni, hogy vezetnek. Ez nagyon balesetveszélyes tud lenni, mert tudva, hogy nekik erős autójuk van mindenki felett érzik magukat, ezért bele tudnak menni olyan előzésekbe, amiket mi, kis földi szardarabok nem tudnánk véghezvinni, max lendületből. Ők pedig csak úgy "kiugranak". Nos ez a fontos, például egy kanyar előtt, pillanatok alatt meg tudnak előzni bárkit is. Ezekkel az előzésekkel addig nincs is probléma, míg szemből nem jön valaki hasonló, esetleg jó képességű, nagy tempóval véve a kanyart, mert ugye erre nem számítanak. Nehéz átadnom amit most mondani szeretnék; de összefoglalva: mindig úgy vezessünk, hogy csak olyat vállaljunk be, amit nem érzünk veszélyesnek úgy sem, ha olyan sofőrrel találkozunk szembe, vagy bárhol aki hasonló képességű mint mi, és hasonlóan merész, száguld! Erre mindig számítsunk! Mert ezzel a sok bevállalós előzéssel nincs semmi baj egészen addig ameddig két hülye nem találkozik. Szóval, mikor száguldásra adjuk a fejünket, azt csak úgy tegyük, hogy számítsunk rá, hogy más is akad, aki ugyanezt teszi, és játsszuk le fejben adott közlekedési szituációkra, mi történik ha ilyennel találkozunk! És ennek megfelelően száguldozzunk, mert lehet, hogy eddig mindig megúsztuk szerencsésen, de ha egyszer mégis egy versenyszellem jön szembe egy másik versenyszellemmel, ha ott ütközés van, inkább bele se gondolok mi történik!

Sajnos láthatjuk, hogy van probléma bőven, de ez az autók nagy számának köszönhetően, a nagy számok törvénye alapján könnyebben balesetben végződhet. Ezelőtt 10-20 évvel, még hiába nem is voltak olyan biztonságosak az autók, ha akkor kimentünk autóval az utakra, közel sem volt akkora a balesetezésünk lehetősége, mint napjainkban!!! Ezek miatt is még nagyobb felelősség és nyomás hárul a hivatásos gépkocsivezetőkre. Hiába a korszerűbb járműpark is a sok nonszensz közlekedési szituáció, állandó balesetveszély őrli az embereket is.. Ezért is, illetve a bérproblémák miatt, ma már nagyon könnyen elmehet valaki nagy járművet vezetni, míg régen "kihalásos" alapon ment, már bocsánat, de ma minden hülyét felvesznek. Ezért nem kell meglepődni azon sem, ha a hivatásosok között is ugyanúgy akad faszparaszt!

Ahogy eszembe jut további, folyt. köv itt, ebben a posztban később!!!

üdvözlet!

 

utolsó frissítés 2023.feburár 11.

Vásároltam egy haj - bár azt is írják szakáll - nyírót a neten. Már a vásárlástól elállni nem tudok hiszen több hét eltelt. De legalább ahol vásároltam, ott kaptam egy 5000 Ft-os vásárlási utalványt ami nagyon korrekt annak tükrében hogy 8 vagy 9 ezerért vettem a gépet, és ők nem tehetnek róla, hogy a Babyliss ilyen szar!

Egyúttal próbáltam jelezni a gyártó felé, hogy ez a gép nem jó, konstrukcióval van probléma, mert amúgy működik...és mások is ugyanezt a tapasztalatot osztották meg a webshopban a tapasztalatoknál, hogy begyűjti a hajat...

A babyliss.hu oldalt találtam, ami úgy gondoltam, hogy segíthet nekem ebben. Nem segítettek. Mivel én máshol vettem a gépet és erre hivatkozva - mondjuk ki - le sem szarnak, idézem a levélből:

"

Kedves József!

 

Sajnálattal olvassuk a fennálló problémát. Ennél a készüléknél az említett problémát nem tapasztaltuk. Attól hogy írnak hasonló problémáról az interneten attól egy termék még nem lesz selejt.

 

Sajnos a kérését nem áll módunkban teljesíteni ugyanis a jelenleg hatályos adatvédelmi rendelet tiltja hogy 3 fél információit adjuk ki.

[...] ............... "

 

Na ennyit a Babyliss-ről! Soha többet nem veszek ilyen szart. No comment...

Ahol meg vettem, ott vásárolni fogok ez után is, mert tényleg tök korrektek, hogy még egy 5000 ft-os vásárlási utalványt felajánlottak, amit azóta el is költöttem. Pedig ők nem tehetnek róla, hogy egy gyártó konstrukciós hibával piacra dob egy gépet... 

Egyúttal kár, hogy ez a gép a kukába való, mert csak fej nélkül, "nullás" módban tudok csak vele nyírni, vagy hajvágáskor többször le kell venni a fejet üríteni, és a "pöcök" amivel a hajhosszat állítom, hamar tönkre fog így menni...

Remélem erre a sorsra jut az a szolgáltató/forgalmazó is, aki így kezeli a problémámat egy konstrukciós hibával kapcsolatban, hogy harmadik félre hivatkozva, nem továbbítja a panaszom a gyártó felé! 

Sziasztok!

ui. 2022 év végén sikerült eladnom ezt a fos, gyakorlatilag kétszer használt hajnyírót féláron, és új évben vettem egy Philips HC5630/15 típusút, amivel viszont már tökéletesen elégedett vagyok, a hajat szépen kidobja, sokkal minőségibb ráadásul Li-ion akkumulátoros!  Soha többet Babyliss! Nem azért, mert szar volt ez az 1 gép, hanem azért, mert a panaszkezelésük kritikán aluli és nem fogadják el a videóval alátámasztott hibát, mert szerintük nincs ilyen probléma vele, pedig mások is írták a termék vélemény rovatánál!!!

Új OTP Internetbank

2022.10.13. 08:42

Most már egy ideje nem lehet használni a régi smartbankot, pedig nagyon jó volt. Nem volt egyszerű kivezetni gondolom sokan ragaszkodtak hozzá, ahogy én is. Mindmáig nagyon lobbizik az OTP azért, hogy az új internetbankra regisztráljunk, de én azóta se tettem ezt meg, s nem is fogom. Számítógépen attól még be lehet lépni csak kell külön kódot kérni a telefonra, nem nagy dolog. Azért van a passzív ellenállás részemről is, mert egyrészt sok negatív tapasztalatot olvastam felhasználóktól az új internetbankról, másrészt meg úgyis tervezik fizetőssé tenni, szóval akkor tartsák meg maguknak, enélkül is elég sokat levonnak a semmire. Remélem, hogy megbánták, vagy meg fogják bánni, hogy egy jó szolgáltatást / alkalmazást tönkretettek, megszüntettek.

Tudom, ritkán posztolok, de amikor írok, igyekszem hasznos tartalmakkal jönni. A következőkben kerékpáros tapasztalataimat osztom meg.

csepelem.jpg

Volt nekem kb. 10 éven át egy Schwinn Csepel Budapest típusú 3 sebességes agyváltós nagy férfi kerékpárom. Igazán sokat nem tekertem vele, pedig szerettem mert kényelmes és nagy volt, valamint a 3 sebesség tökéletesen elég, a hátsó fék kontrás amit szintén szerettem. Kihasználatlanság miatt úgy gondoltam, eladom, és kicsit modernizálok kétkerék ügyileg.

szurkehimo.jpg

Elektromos rollert azért nem akartam, mert a nagyoknak is viszonylag kicsik a kerekei és szabályozva nincs, milyen kategória ez, mik az elvárások stb. Az meg nem hiányzott volna, hogy rollerra is biztosítást kössek + bukósisakot vegyek + bukdácsoljak kis kerekkel az úthibákon.

himo1.jpg

Viszont olyat akartam, amit tudok szállítani is, ezért jött az ötlet, összecsukható elektromos kerékpár kell.

himo2.jpg

Olyan nagy választék messze nem volt, mint a "rendes" bicikliknél, és a mindenféle no-name kínai közül ezt a Himo Z20-at néztem ki, majd vettem meg. Nem igazán olvastam róla teszteket, de talán ez a szerencse, mert ott kissé lefitymálták, holott párja nincs ebben a kategóriában, legalábbis ami van ilyen jó és ennyibe kerül. Viszont az alábbi videót megnéztem vásárlás előtt, fel sem tűnt egyébként akkor, hogy ez egy C20, de nagy jelentősége nincs a betűknek, a gyakorlatban is annyi a különbség csak, hogy a videóban lévő még nem csukható össze középen a váznál, az akkumulátor  nyereg felőli végén, mint az enyém. Ezt leszámítva külsőleg és műszaki paraméterekben is teljesen ugyanaz.

Március elején rendeltem meg 264e Huf-ért egy magyar webshopról (kínairól picit olcsóbb lett volna, de nyilván tudjátok, ha gond van, akkor az óriási macera...).

himo3.jpg

Sajnos akadt is egy probléma, mert összeszerelve a biciklit állandóan ledobta a láncot, ugyanis a hajtókarnál lévő (első) lánckerék el volt deformálódva ("nyolcas" volt benne), elképzelhető hogy valahol a gyárba, vagy szállítás közben megsérült. Jeleztem az ügyfélszolgálatnak a problémát, készségesek voltak én meg viszonylag nyugodt, s türelmes.

Abban maradtunk, mivel már csak fehér színű volt raktáron, ha azt el tudják intézni, hogy 1:1-ben cseréljék az én szürkémet, akkor cseréltetem, ha nem, akkor visszakapom az árát. (a fehér párezerrel drágább volt, de nem kellett ráfizetnem) 

No, nem szaporítom tovább a szót, vártam, elfogadták, így igaz, hogy az eredeti rendelés kézhezvételéhez képest 1 hónappal, de végre lett egy jó kerékpárom. A fehérnek nem volt hibája, és ami érdekes a doboza is teljesen más volt (rajta volt a kerékpár rajza, és kisebb doboz volt), és az összeszerelési állapota, például a fehérben már benne volt az első kerék, nem én tettem be  a szürkén nem volt váltóvédő és nem is adtak hozzá, a fehéren rajt alapból a váltóvédő kis bizbasz. Szóval érdekes az egész, mintha nem is egy gyárban készült volna, ezt máig nem értem, és abban is biztos vagyok, hogy az első rossz bringa esetében sem egy újracsomagoltat kaptam, max a külső doboz volt cserélve, a tartalmát tutira nem bontották ki)

himo4.jpg

A lényeg, hogy április elsején megjött a fehér már jó biciklim, összeraktam, és elkezdtem használni. Erről láthattok képeket fent is, lent is, merre jártam, a sorok közé beszúrva :) Most 1400 km fele járhatok a megtett kilométerekkel.

Tapasztalataim:

- Összecsukva szállításkor nagy figyelmet igényel az elhelyezése, rögzítése. Értve ezalatt, hogy az autó csomagtartójában sem jó, ha belenyomódik valamibe elfekve például a kerékagy végén lévő csavar. De a rázkódás miatt is lesznek problémák; a lehajtott kormány beleverődik a vázba, beleér a jobb első villába, szóval az első néhány szállítás alkalmával ezeket észre fogjátok venni, hol, mi kopik meg, mi ér össze és legközelebb ennek megfelelően "csomagoljátok" el. A kvarc kijelzőre is érdemes odafigyelni, én tettem is rá egy plusz védőréteg fóliát, ami ha nem lett volna rajta, múltkor frankón beverődött volna. 

- Abroncsok guminyomását havonta célszerű ellenőrizni, utána fújni.

- Tárcsafékek nem a legjobbak, nyikorognak, fékhatás nem valami nagy, de elég, bowdenesek, utánállítani már kellett, pedig igyekszem keveset fékezni. A hátsó fék "pulzálva" fog, pedig a súrlódó felületekre nem került kenőanyag. Úgyhogy talán a fékeket emelhetném ki, mint gyengeség, de abszolút élhető ezzel is, ezt leszámítva egy tökéletes bicikli. 

- Hosszú távon 30 km felett már töri a valagamat az ülés :)

- Adnak hozzá gyárilag fém és műanyag sárvédőket, én a fémeket raktam fel, mert azok védenek valóban, a műanyag csak dizájnelem... A sárvédő felszerelésről nincs anyag, egyféleképpen lehet igazából feltenni, de a "pálcikák" a kerék mellett amik tartják a sárvédőt nagyon közel van (elől is, hátul is), néha simogatja a kerék, akkor egyengetni kell, de sokat nem lehet, mert akkor a másik oldalról éri... Sárvédő nélkül meg nem fogok menni mert kapott már el az eső, ill. pocsolyák is mindig akadnak. 

- Eco, Mid és High módok vannak a fedélzeti kijelzőn, amit kerékpározáshoz választhatunk. Egy rejtett menüben próbáltam már korlátlan sebességet beállítani, de hiába van úgy állítva, nem megy jobban.

Eco: az csak pedálrásegítést jelent. Tapasztalatom szerint olyan 17-18 km/h-ig segít rá, ha gyorsabban mész, az már a saját erőd, vagy lejt az út. :) 

Mid: csak gázkarral működik a rásegítés, kb max 17km/h-ig gyorsul fel.

High: szintén csak gázkar, de intenzívebben fejti ki az erőt és így max 24-25 km/h-ig gyorsítja.

Azt tudni kell, hogy gázkarral jobban rásegít, mint pedálos módon. Példa: ha nagyon erős emelkedőn megyek, biztos, hogy nem pedálszenzorosként fogom használni, mert nem segít annyit, mintha gázkarral mennék és teljesen húzom neki. Tehát hegymenetnél inkább HIGH-ra állítom, húzom teljesen a gázt és úgy tekerek. Pedálszenzor módban ez sokkal nehezebb lenne.

Eco módra 80 km hatótávot írnak.

Én így a Balatonnál 55 km-t egy nap simán tekertem és a töltöttségi szintből ítélve ez a 80 km reális lehet.

Full elektromosan, tehát gázkarral tapasztalatom szerint, az én használati módommal (tehát nincsenek fékezések, állandó hirtelen elindulások) 20-25 km-t lehet megtenni. 92 kg vagyok, 20 km-t már mentem full elektromosba, még bírta volna az akksi, de tudom, hogy nem jó őket nagyon lemeríteni, így én mindig inkább többször töltök kicsit kevesebbet, ráadásul azt sem mindig 100%-ra, gondolva az akksi élettartamára.

Az utóbbi időben már vannak fogyasztási tapasztalataim is, mert vettem egy fogyasztásmérőt, így tudom mennyit töltöttem.

Ez alapján full elektromos módban 1 kWh árammal 87-92 km-t tudok megtenni vele. Eco módban 141 km-t is legutóbb.

Tehát elektromosan is 1 km költsége kevesebb, mint 1 forint ami nagyon gazdaságos, még egy kis fogyasztású robogóhoz képest is.

himo5.jpg

Elégedett vagyok a biciklivel és jó döntés volt.

Azóta nagyon hullámoznak az árak, de jelenleg a banggoodon lehetne legolcsóbban megvenni, 361 ezer Ft-ért. De ez is nagyon jó ár mert mostanában nem láttam ennyiért.

Ami vicces, hogy van egy magyar nyelvű webshop, csehországi elérhetőséggel, ott Aerium Himo Z250  néven árulják láthatóan ugyanezt a biciklit. Érdekes, hogy ilyet meg lehet csinálni, csak a webshopban más a név, illetve az ára brutál drága, 480-ezer ft, egy vélemény van ott, az is kamu, szerintem az eladó írta magának, a vásárlást ösztönözve :) 

 

sh300-img_20210428_152528.jpg

1999 óta mindig van valami kétkerekű motoros járgányom. Nem tartom magam nagy motorosnak. De ez csak a társadalmi szemlélet miatt van, merthogy a robogósok, azok nem motorosok. Pedig 0 fokban, vagy alatta is felülök, ha úgy van kedvem, vagy azt tartom ideálisnak a közlekedésre (lehetőleg száraz úton, vizes nem szeretek lenni...) Átlag évi 6-8 ezer km-t "motorozok", az utóbbi időben inkább többet, mivel az autós társadalmat nagyon unom, s fenntarthatatlan, hogy mindenkinek autója legyen illetve kb. a semmiért autóba üljön és mindenhova azzal járjon, dugót csináljon. Láthatjuk mi van a nagyvárosokban, ami már kicsikben is gyakori. Ez csak rosszabb lesz!

 

Igazából mindig is sz*rtam arra, ki mit gondol, menő vagyok-e. Nem vagyok menő. Nálam a gondolkodás - sajnos, vagy nem - felülírja sokszor az érzelmi oldalt, ezért életem során szinte mindig a racionális döntések "áldozata" lettem.

 

Ezért gondoltam, hogy írok egy bejegyzést, miért is az SH300-at hajtom, mi a véleményem róla.

 

Már több mint két éve vettem, és meglepő, hogy még nem adtam el. Ugyanis kissé kényszer szülte vásárlás lett: Maga a típus érdekelt, de nehéz normális motort találni jó áron, hiába néztem sokat, miután eladtam a Majesty 400-ast, és már nagyon hiányzott a motozás. Megelégelve a sok lepukkant motort, ezt vettem meg, úgymond árában (vagy inkább kicsit drágán). Mert olcsón sajnos nem találtam jót! Én meg nem feltétlenül a tutit kerestem már, hanem "csak" a jót!  Annak meg ára van... Most már bő 2 év és 16 ezer vele lemotorozott kilométer után kijelenthetem, megérte. Ez egy 2011-es évjáratú magyarországi eladású motor, második tulajtól vettem. Fontos szempont, hogy nem hajtotta boldog boldogtalan, mint a külföldről behozottakat. Azokról már itthon senki nem mondja meg, hány tulaja volt előzőleg, és ha jónak is tűnik, vásárlás után milyen hibákat vesz észre rajta az ember, vagy jön ki rajta használatkor, amik még érdeklődés szintjén a motor mellett állva nem jöttek ki. Csak halkan jegyzem meg, hogy idén 11 éves a motorom, és még mindig a gyári Yuasa akkumulátor van benne, ami tökéletesen szolgál! (ez most a reklám helye lehetne, bár senki nem fizet nekem ezért, de tényleg: sosem voltam márkahű, de az előbb leírtak tekintetében a Yuasa az, amit választani fogok eztán is még ha többszörösébe is kerül, mint a hitvány tucat motorakksik, landport, jp moto és társai. Már az 50-es kymcómba is az van 3 éve, hibátlan, mig a jp moto másfél év után kaputt. Tehát a yuasa már behozta az árát, és mondhatni minden nap ajándék...kíváncsi leszek meddig bírja abban! )

 

Racionális választás a robogó. Például, mert szíjhajtása van, ami nem igényel karbantartást (rendszeres tisztítást, kenést, utánállítást), mint a lánc (tokozott lánc az már más tészta, csak kevés olyan motor van..), csendes is, és kényelmes, mert fokozatmentes automata, jól beállítva az ideális fordulatszám-tartományban dolgozik, ami egy azonos teljesítményű, manuális váltóshoz képest rugalmasabb, jobb gyorsulást eredményez. 

 

A váltó kialakításából további racionalitás adódik: ehhez nem kell motorokhoz használatos 4T motorolaj, amit sokszor drágábban adnak, mint a normál motorolajokat. Itt nincs nedves tengelykapcsoló, tehát nincs szükség a motorolajba súrlódásmódosító adalékra. Ezek a súrlódásmódosított motorolajok egyébként gyengébb minőségűek is, a minőségi besorolás erre enged következtetni. Tehát az SH-ba simán jó egy korszerű API besorolású motorolaj 10W-30 viszkozitásban gyári ajánlás szerint, vagy esetleg egy 5W-30-as, ami magas HTHS viszkozitású, mivel ebbe nem szabad üzemanyagtakarékos, nagyon híg olajat tenni. Sokan 10W-40-es olajjal használják, ami elvileg megfelelő, de én inkább csak akkor ajánlom ezt, ha a motor hosszabb távokat megy, rendesen bemelegszik, pörög is. A 6ezer km-es/éves olajcsere periódust érdemes betartani, az olajszűrő cserét minden második olajcserénél írja, ami nem hanyagság, hiszen, ebben a kategóriában pl. Kymco GT300i - nincs is valójában olajszűrő, csak egy fémszita. Az SH300-nak pedig rendes felcsavarható fémházas finom papírszűrője van, mint a rendes motoroknak, ami az élettartamára nézve előnyös!

 

Az SH-nak külön előnye, hogy robogó létére nagy kerekű. Ami pakolhatóság szempontjából hátrány, mert az ülés alatt kevesebb a hely, de ezt egy hátsó dobozzal kompenzálták a gyáriak. Lábtérnél olyan sima felület van, hogy ott is könnyedén lehet akár egy szatyorban vinni bármit, ami elfér. A nagy kerekek által az úthibák sokkal kevésbé fájnak, és nagymotoros élményt nyújt kanyarodásokkor. A robogó a maga 170 kg-jával nem nehéz, könnyen manőverezhető városban is ideális cirkáló. 

 

A menetteljesítménye kiemelkedő, 0-ról 100-ra szépen ugrik, ezzel városban kb. bárkinek meglepetést tudsz okozni, annyira megindul... 100 fölött már eléggé pörög, de nem gyorsul úgy, és óra szerint 145 km/h-nál vége a menésnek, a GPS alapján ilyenkor a valós tempó valahol 130 körül, kicsivel fölötte van.

 

A fogyasztás hosszú távú kényelmes 70-es utazóval 3 liter alá mehet, míg pályázással 120-130 óra szerinti tempónál 4,5 fölé is, tehát nem érdemes száguldozni, mert sokat fogyaszt, és pörög is. Óra szerint 120 km/h tempóval érdemes maximum utazni szerintem, így is simán megeszi a 4 litert, vagy felette. 

 

Az átlagfogyasztása spritmonitor szerint 3,6 körül alakul, amit meg tudok erősíteni, saját felhasználói szokásaimmal kicsit még alatta is vagyok.

 

A fékek is jók, mit mondhatnék? Rosszat kéne? Na jó, tudok olyat is. Hideg motornál még a váltó nálam is, meg többeknél sem működik tökéletesen. Értsd ezalatt, hogy visszalassulok szinte 0-ra, vagy megállok és onnan gyorsítva nagyon alacsony a fordulat, kelletlenül, rezonanciával jár mikor így gyorsítok. Meleg motornál már nincs ilyen, "kisimul" :) 

 

Amit imádok ebben a motorban, hogy sokkal több annál, ahogy kinéz. Szóval átlagembereknek ez csak egy nagypapás motor, hokedlin ül az ember úgy tűnik, holott kényelmesebb mint a Majesty 400-as kanapé robogóm volt. Egyedül a szélvédelem hiányzik abból, egyébként meg egy csőd tömeg motor, kis kerekekkel, megbonyolított szerelési lehetőségekkel (pl több levegőszűrős megoldás). Mivel én magam szervizelem a motorjaim, nekem ez is szempont - másnak meg a költségek miatt kellene, hogy számítson. Az SH300 egy okosan összerakott, letisztult motor. És ezért szeretem. Egy visszafogott egyéniség, nem akar hivalkodni, beleolvad a környezetébe, pedig annál jóval több, mint aminek látszik. Pont olyan, mint én. :D Tudatában ezeknek a dolgoknak, érthető, hogy drágább mint az átlag. Csak a buta emberek mondják rá, hogy "áh én ennyi pénzt nem adtam volna egy robogóért". 

 

Városi rövid távokon is megfelelne ez a motor, de 5-10 km-es etapokkal nem akarom lestrapálni, arra ott van az 50-es kétütemű léghűtéses robogóm, ami kifejezetten arra jó rövid távra, nem sajnálom, de viszont együtt kell éni azzal a tudattal, hogy az autósok nem fognak szeretni, ha előremész a lámpánál, hiába tudsz utána viszonylag hamar 60-ra felgyorsítani, egy nemkívánatos csóró segédmotoros leszel...  És itt jön képbe az SH300. Természetesen azzal is előremegyek, mert motorosként megillet az első hely, hogy ne álljak már sorba a sok kényelmes ember miatt, akik autózgatnak... És az autósok többségének nem tetszik, ha a motoros előremegy, sőt vannak akik kihívásnak veszik.... Ezért nem is ritkán akad, aki versenyként fogja fel a dolgot a piros lámpánál, és várja a rajtot.. Na az SH300 az a robogó, amivel meg tudod lepni őket... mert azt fogják gondolni, hogy ez egy 125ös rendszámos papper robogó, csak éppen hiába rúgatják el neki induláskor a 10 éves téligumijukat, ha ez valóban így történik, gyalázatosan lealázod őket. Én tényleg nem vagyok az a nagyzolós típus, de ezzel a robogóval némi közlekedési rutin birtokában városban bizony szarrá lehet alázni ezeket a nagyképű autós sznobköcsögöket...    

Az SH300 olyan robogó, ami szinte mindenhol megállja a helyét. Városban, országúton, pályán is épp elég. Motoron sokszor úgy érzi az ember, hogy gyorsabbat szeretne, de én ilyenkor elgondolkodom, és rájövök, hogy ez a 279 ccm-es blokk pont maga az idealitás, a tökéletesség a kihasználhatóság/teljesítmény/fogyasztás tekintetében. Kisebbet nem érdemes, mert alig fogyaszt kevesebbet, de annyival gyengébben is megy, nagyobbat meg felesleges, mert nem használja ki az ember, a szabályokat meg nagyjából azért igyekszik mindenki betartani. 

 

Nem tudok mit mondani, a lényeget szerintem elmondtam. Ha gondolkozol ilyen motor vásárlásán, kalkuláld be, hogy a jobb példányok nem lesznek olcsók, ugyanakkor azt se felejtsd el, hogy nem mind jó az sem, ami drága. Észnél kell lenni vásárláskor, vagy ha nem értesz hozzá, vinni magaddal olyan embert, aki igen. :)

 

Nem kívánok senkinek széles utat, gumifákat, mert azt csak az amatőrök mondják egymásnak! Há' nem kombájnal közlekedünk.

 

Csak annyit, hogy vigyázzatok magatokra, mert más nem valószínű, hogy vigyázni fog rátok!

süti beállítások módosítása