Egy szó: KÜZDELEM

2009.08.03. 13:20

Igencsak erről szólt az idei Balaton-átúszás.
Harmadszorra rutinosként futottam neki a dolognak: reggel korán indulás, hogy az elsők között rajtoljak el, és mindent könnyen, gyorsan elrendezzünk míg nincsenek túl sokan, illetve ne égjek le a vízben. Izgultam, hogy milyen eredménnyel futok majd be, de előtte az orvosi vizsgálaton 100/60-as vérnyomást mértek ami nem tudom mennyire pontos, elég nyugodt voltam eszerint :D
Vízbe szálláskor szokásos módon iszapos volt az alja, ezért úszni kellett már ott. Fejem vízbe rakva nem láttam semmit, csak koromsötétséget annyira fel volt kavarodva.
Bejjebb már jobb volt. Végig szél, és olyan hullámok jöttek balról, a hajók irányába sodorva, amire nem számítottam, és végig ez volt. Ezért is a cím: küzdelem. Vergődés volt. 2-3 km megtétele után éreztem már: ha nem úszok rosszabbat mint tavaly, jó vagyok. Nem siettem idén sem. Hiába fejlődött a technikám - gyorsban javultam sokat - úgy most nem tudtam úszni.

Jobban lefárasztott volna, meg balról nem tudtam levegőt sem venni akkora hullámok csaptak a fejem felett, arra figyelni meg szintén fáraszt, így maradtam végig mellen, pár métert próbaként úsztam gyorsban, jobbról levegőt véve.
Idén az volt a taktika, hogy a hajóktól messze úszom, bal oldalt (így nem kell a lassabb úszókat kerülgetni), ami sikerült is a jobbra sodró nagy hullámok ellenére.

Elemezve a dolgokat, ez volt a vesztem egyik oka: ugyanis a hajóktól távol ugyan nem kellett embereket kerülgetnem, de szerintem össze-vissza úsztam, nem tudtam egyenesen menni. (persze ezt így nem érzi az ember, a hajóktóli nagy távolsághoz képest elveszik a kanyargás távolsága)
Ilyen taktikát többet nem vetek be. Inkább kerülgetek, nem akkora veszeség, mintha messzebb szórakozom és nem tudom felmérni a távolságokat. De a jobb úszók persze távolabb úsznak a tömegtől, csak én még nem vagyok az a kategória aki 2 órán belül képes lenne leúszni. Most ha siettem volna is szerintem 10 percet tudtam volna faragni. Az még mindig rosszabb mint a tavalyi, ugyanis idén összesen 20 perccel rosszabb lettem.

Tavaly azért voltam elkeseredve mert 2 óra környékén szerettem volna megúszni és 20 perccel rosszabb lett. Idén azért, mert a tavalyinál lettem rosszabb 20 perccel. Így legalább látom: elég távol áll tőlem a 2 óra, valamint képes vagyok becsülni a tavalyi eredményemet, utólag büszke vagyok rá.
Lehet kifogásokat keresni, szél-hullámok, nem egyenes úszás mind sokat nyomnak a latba, de tíz perccel talán akkor is gyengébben szerepelek ha ezek nincsenek. Olvasgattam az üzenőfalon az úszók írásait, a profik azt írják az is sokat számít ha nem tud rá rendesen készülni az ember.
Én meg nem is készültem rá igazán idén...az is tény, nem volt betervezve, mert akkor dolgoztam; ha nem halasztják 1 héttel későbbre, akkor nem mentem volna.

Jövőre szeretném 2:00 alatt átúszni, remélhetőleg sikerül 2:10-zel már nagyon boldog lennék. Ehhez sokat kell még dolgozni, meg a Balatonnak csendesebbnek lenni. Első úszásomkor volt a legjobb, másodszor jobban hullámzott, idén meg nagyon. De állítólag dél környékén már lecsendesedett. Függetlenül ettől én legközelebb is reggel fogok menni.

Zárásként egy átúszó üzenőfalos írásának ide vágó részét bemásolom:

"Ha valakit vigasztal, én kilencedszer úsztam és most állítottam be a negatív rekordomat. Én is a hullámokra fogom a dolgot, kell valami mentség :) 3/4 8 után indultam, kb. az első km-ig szinte sima volt a víz, biztos azért, hogy elbízzuk magunkat(no meg a védett parti szakasz), aztán hirtelen váltás. A közepénél az arra hajlamosak biztos tengeri betegséget kaptak, úgy rángatott, mozgatott a hullám."


Így néz ki a 2009-es póló:

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr235863966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása