A megoldás!

2010.05.15. 19:51

Hosszú idő után végre kifejtem, amiben ennek a végén írtam.

Szóval nem hagyott nyugodni az a több mint 20%-kal magasabb fogyasztásom azonos körülmények mellett.

Sikerült vennem egy gyári katalizátoros kipufogót, igaz elég ramaty állapotban de jó áron, festéket lemartam rozsdát szintén és újra festettem, elkezdtem használni. A sportkipufogóm eladtam.
Amiért így döntöttem:
- könnyebb lemosni :D
- most már nem lesz füstszagú a kabátom háta (hátrébb van a cső vége, nem áramlik a hátam mentén a láthatatlan égéstermék úgy mint itt a por: http://files.myopera.com/gaborjozsef/blog2/aramlas.jpg )
- egyébként is üzemmelegen a katalizátor miatt nincs égéstermék szag, érezhetően környezetkímélőbb lett a motor
- alacsonyabb a fogyasztásom átlag 3literről 2,6 körül alakul most
- alacsonyabb fordulatszámon is életre kel a motor 6-7ezer, igaz nincs benne akkora erő mint sportkipufogóval, de az 8 felett lódult meg jobban mint a gyári. Emiatt 10e km alatt a variópersely-hüvely míg újkorába megszorultak egymáson az volt a baj, most kézzel érezhetően nagy játéka lett, akkorát kopott. Ki tudja mi másnak még, pl. a csapágyaknak mennyire tett jót, a blokkot nem szedtem szét, de nem is akarom :)
- csendes, kulturált járású a motorom, nem zavarja a környezetében lévőket

Igazából ezzel szemben egy dolog szólt a sportkipufogó mellett, az pedig a valamivel jobb teljesítmény, amit nem éreztem annyira fontosnak, mert igaz, hogy érezhetően erősebb, és jobban megy vele a motor de azt magasabb fordulatszám-tartományban képes leadni. Most a gyári katalizátoros kipufogóval 80on túl lassan és már keveset megy tovább a mutató, 8ezernél nem is pörög többet. Míg sportkipufogóval azt produkálta ami a képen van, a fordulatszám meg bizonyos esetekbe elérte a 10ezret.

Időközben a hasidomot is lefestettem feketére. Fakult volt, így vettem. Szerintem jobban is néz ki feketében, mint kékben, passzol hozzá.

Így állunk most. 10ből 9 ember biztos a gyári katalizátorosat dobja ki és vesz sportkipufogót. Én már ezen túlvagyok, így kezdtem. Mostanra én lettem a 10ből az az 1, aki visszatér a gyári dolgokhoz. Igazi környezet szerető/védő vagyok és úgy látszik én a katalizátoros kipufogóra, míg mások a dízel füstre rejszolnak otthon :D :lol:

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr965863983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása