My Energy!

2012.03.27. 21:42

Megvan az első fogyasztási adatom, 3,5 liter / 100 km :) Nem kevés, ahhoz képest, hogy hosszabb távokon ment, de elfogadható, hiszen teljesítmény van mögötte!

Már van 1 hete, hogy megvettem a mocit. Végre hétvégén volt kis időm foglalkozni vele, mire elkészült; 6,3 helyett 7,5ös malossi görgők, mert nem kell, hogy szétpörögje nekem magát, ezzel is pörög most 7-8 ezret és a gyorsulása mennyei :) A vége valahol 80 km/h felett van, bemértem gps-el is, elég pontos az órája, 8 km/h nál többet nagy tempónál sem csal, 82-nél kb 74-et ment, úgyhogy valós 70 felett van a végsebessége, itt már a szelet is érzem rendesen :)

Amit megcsináltam rajta: akksi gondozása, sajnos a csomagtartó nem zárt le - ez hétvégén és hét elején elkészült - olcsó javítás volt, inkább csak macerás, az idegeimet őrölte - ezt a hibáját egyébként eltitkolta a gazdája :( De a lényeg hogy sikerült megoldani. Aztán a szokásos dolgok, a szíj jó, a görgőt írtam, levegőszűrőt kimostam, fékfolyadékot - ferodora, és hűtőfolyadékot lecseréltem Toyota Long Life Coolant pirosra. Sőt, hétvégén a Suzukiba is ilyet tettem, valami zöld ki tudja milyen régóta használt és milyen gagyi minőségű helyett :) Nagyon rendesek voltak a Toyota Koto-nál, 2 litert kértem, és majdnem 3-at (2,7-2,8) kaptam :)
Mindkét autóba és mociba is egyaránt fele-fele arányba kevertem, a Toyotába már kb 2 éve ez van, a Suzi és a Piaggio most kapta meg őket. Ez az én rigolyám, hogy Toyota gyári fagyállót veszek, hiába drága, mert már volt vele dolgom, s tudom mennyire jó. A BMW-s fagyállóval is ugyanígy vagyok, csak azt még nem vettem, a japánba mégiscsak menjen japán :) Az olasznak meg mindegy :)

Mikor ez a kép készült, vasárnap, szerelés, majd mosás után, mikor azt hittem minden rendben van, valószínű a redvás karburátornak bemosva nem tetszett, mivel nagy gázon fulladt a motor, kisebb gázzal meg elment. Ma volt időm, megtisztítottam a karbit, iszonyat koszos volt, és atomjaira szétszedtem, és belülről is kitisztítottam, mostam, kifújtam, összeraktam, a torpanás megszűnt :)

Szóval Piaggio most végre rendben van, a hátsó sárvédő tartókonzolját nem kaptam meg a tulajtól, elvileg megtalálta, úgyhogy ezt még beszerzem, hiszen ha esőbe kell vele járnom, vagy vizes úton, mindenképp ideális, bármilyen ronda is vele... Ami félő az csak az első telók, állítólag Piaggionál típushiba a zsíros első telók kiverik magukat és megadják, javítása nem tudom, mennyire lehetséges, ahogy elnéztem eléggé egybe van építve az egész kóceráj, szóval próbálok vigyázni, rossz úton lassan menni. Azt lehet mondani, rendben van a moci, költségmentes, a jövőben mégis az olajpumpa meghajtó fogasszíjat szeretném kicserélni, hogy nyugodt legyek, mert az még nem volt. Elvileg ez felelős a hűtésért is (vízpumpa hajtása), ilyen szempontból talán szerencsés, mert ha elszakad, a hőfok is hamar megugrik, és talán még marad annyi kenése a mocinak, hogy a hőfokon feltűnve időben leállítva a mocit nem lesz gond :)

A görgőkön lehet még könnyítenék, vagy - mert bizonytalan vagyok - gyári-e a kontraszt és a kuplung rugók, ezeket könnyebbre cserélni, ha nem az, ne "darálhassa" olyan hamar el a szíjat - ezek már részletkérdés. Esetleg egy másik légszűrő (gyári olyan elbaszarintott szerintem), vagy direktszűrő felhelyezése. Tartalékba rendelnék variószíjat...
Esedékes lehet a hátsó gumi cseréje, de ezt szerintem csak jövő szezonba ejtem meg, lejárom rendesen..

De a legfontosabb terv, az olajpuma meghajtó szíj cseréje lenne, ami közeljövőben eljön! A többiek nem fontosak!

Úgyhogy már nem sok van hátra, és elérjük az ideális állapotot! :)

Ja: Sajna középsztender nincs a mocin, így elég macerás szerelni. De túl sok értelme egyébként nem is lenne, mert gyárilag nincs a motoron hátul fogás, és nehézkesebb lenne rá felállítani, mint pl. az aeroxot. Biztos nem nehéz, csak nehezeBB! :) Úgyhogy jó így. Legalább élvezem milyen vagány ledöntve :) Ez a fehér-fekete viszony nagyon tetszik!

End.
Csúcson az üzemanyag, Suzuki drága a jövőben is inkább csak városon kívülre lesz előszedve, ezért előreláthatólag nyáron is pihentetem a hűs garázsba, és járok városban robogóval, még ha esik is.

Bocsánat a pongyola fogalmazásért, siettem, 1-2x átolvastam, de többször már nem akarom, kevés az időm :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr685864035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pinyti 2012.03.28. 21:03:51

Ha direktszűrő kell, csak szólj, van egy felesleges a polcon. Még ezer éve a Yamahára vettem, de soha nem került rá.

gaborjozsef 2012.03.28. 21:03:56

Akkor kell :D :D
süti beállítások módosítása