Nehéz eset...

2012.07.02. 19:21

Suzukival közlekedni más! Sokan ha meglátják, felébred bennük a versenyszellem :) Ezt tényleg nagyon érzem, mikor a Toyotát vezetem, máshogy viszonyulnak hozzám.

Ahogyan más autósnak is érdekesek lehetnek a régi swiftesek, sokukban benne van ez a tötymörgő, idős, vagy éppen vezetni nem tudó, vagy tanuló emberek képe.. De ugyanúgy ismerős a swiftes lazacsávó, menőnek gondolva magát tötymörög, vagy a boyracer :D Nem mondom, hogy utóbbi vagyok, de nem vagyok az a töketlen fajta. Ha már belekezdtem valamibe, véghez is viszem.
Volt már egy Ford Transittal így, amit beérve konstans 70-el ment. Meg akartam előzni, és 140-et kellett menjek, hogy eléje kerüljek.
Vagy tegnap egy Lexus próba rendszámmal. Utolértem. Kb. 70-et ment. De amint beértem, ugye le kellett fékeznem, nem sokra rá elkezdte neki nyomni, 130-ig. Utána meg megijedt, látott valamit, fékezett :) Aztán megint hol ment, hol nem.
Ez az, amiről Balázs is beszélt, a ritmustalan vezetés. A pedált nyomni tudja, de vezetni igazából nem tud. Úgyhogy ezt is letudtam annyival, hogy utolért egy kisebb kocsi konvojt, béna módjára nem tudott előzni. Én meg lendületből otthagytam őket a picsába, csókolom. Még utána is néztem a tükröt, simán meg tudta volna előzni, de nem :) Na ennyit ér az emberünk! :) Jó, persze még mindig inkább ez, mint ha valaki bizonytalan, és veszélyeztet másokat.

Még egy sztori. Ugye céges kocsival sokan szeretnek menőzni. Más f@szával verni a csalánt, az megy!
Jó példa erre, a zalaszentbalázsi szennyvízhálózat építés. Az út egyik oldala feltúrva, 30-as korlátozás. Szembe nem jön senki, így hát természetes, hogy nem a túráson megyek! Mentem így is 50-et, korlátozás nélkül sem szabadna többet menni :) De valaki egy VW Caddyvel igen türelmetlen volt, és nem is mögöttem jött, hanem láttam a tükörbe, hogy már a kavicsos túráson ment át, és néha látszatát keltette, mintha próbált volna megelőzni inkább onnan az állatja! :) De hát legyen nyugodt, így is többel mentem, mint szabadott, ha akart volna, megelőzhetett volna jobbról, de azt nem merte, viszont ott ment a baromja a túrásokon, hiszen neki nem számít a céges kocsija... Ez csak állatság végülis, semmi más :)

Aztán megint egy érdekes, a napokból. Zalaapátiból Pacsa felé menve. Van egy szép kis emelkedő, majd éles kanyarok, először jobbra. 4.-ben mentem fel, de láttam mögöttem egy fehér focus kombi, mint a rendőrségé olyan, csak würth-ös. Nos, klíma is ment, 4-be nem nagyon akar így gyorsulni a kocsi 50-60 ról, rajta meg láttam, hogy úgy közelített felém, hogy gondolkozóba volt, megelőzzön-e. De mivel kanyar jött, én meg azokat imádom, így hát nem szerettem volna megelőzzön.... 2-be nem rakom vissza, mert úgy tuti nem előz meg, nagyon bunkóság lett volna, így vissza 3, aztán padló, mert így hagytam neki esélyt, ha nagyon siet, gondolkozott, de nem előzött végül :)
Amin meglepődtem, elég jól jött mögöttem a kanyarokba, mások már el szoktak ilyenkor maradni. Jobban nagyon én sem mehettem volna, mert ki tudja ki jön szembe, nem akarok kisodródni, vagy szemből jövővel találkozni. Izgi volt :) Az ilyen kanyarvadászatoknál ami még leginkább határt szab, az az utak állapota, mert jó úton a swifttel is lehet durván kanyarodni, de szar úton szerintem könnyebben elrepül - érzésre, nagyon dobálják az úthibák, kanyarban veszélyesen!
Na sok kanyar van erre, aki ismeri a részt, az utolsó éles hajtűnél, 40-es korláttal rendesen elmaradt, mert én onnan 2-be kihúzattam amit bírt :) Majd később a hosszú egyenesbe, 105km/h-val mentem, és a Dióskáli leágazó után, Pacsa előtt megelőzött, ez nem volt elég neki :)

További érdekesség, tegnap Becsehelyről hazafele jövet. Nagyon utálom, ha 50-el sem mennek előttem. És többen voltak, így előzgettem. Határeset, mert óra szerint többször is érintettem a 70-et, de ha már előzéshez felgyorsítottam, nem fogom utána rögtön a féket taposni, csak elveszem a gázt... Szóval nagyon remélem, ilyenkor civilből nem mértek, figyeltem ilyenekre, de nem láttam. Csak sose lehet tudni nincs-e bújós helyük. Civilből mérés meg nagy divat lett mostanság, rendőrségi feliratos kocsiból ritkán látok... Meg ilyenkor megfordul az is a fejembe, hogy azért mentek lassan, mert esetleg tudják, hogy mérnek :) De 20 óra volt, Istenem, csak nem foglalkoznak váltás körül ilyenekkel? (bár többször láttam 19:30-kor is trafizni.)

Ennyi a sztori mára, más az élet Suzukival :)

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr15864045

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása