...egyrészről kevesebb időm is van, másrészt pedig ezek a járművek olyan szuperek, eseménytelen velük az élet, hogy nincs mit írni. Teszik a dolgukat. 

toyota01.jpg

Lehet sokszor mondtam már, de ezek azok a járművek, amiket talán nem tervezett elavulást számolgatva építettek meg. Ezért nagyon meg is becsülöm őket. Egyre több új autót adnak el, ami jó hír, hiszen élénkül a piac, de jó használt autókat és motorokat mindig nehezebb lesz vásárolni, még a hozzáértőknek is macera.

Két okból, egyrészt van, ahol a konstrukció szar, ilyet nem kellene venni. A másik ok a tulajdonos hanyagsága. Szerencsére ezeket hamar kiszűröm, de semmi esetre sem tervezem a jelenlegi járműveim eladását. Pont azért nem, mert ezek jók, ahogy már az elején is írtam, örök darabok, ha a törődést megkapják. Visszatérve a használt jármű vásárláshoz, még hozzáértőnek sem könnyű, mert előfordulhat, hogy hosszú keresés, sok jármű megnézése után találja meg az igazit, azt, amit érdemes megvenni. A Piaggio NRG-m eladása óta, sőt már az alatt is rengeteg motort néztem meg, mire megtaláltam a mostani szuper járgányom, a Kymco Viatlity-t. De nem bánom, mert ezekből is tanul az ember, és én nem úgy fogom fel, hogy kidobott pénz, hanem még szívesen el is kirándulgattam erre-arra. Illetve ha más oldalról közelítjük meg, még mindig sokkal édesebb így az élet csak idő / üzemanyag ráfordítással, mintha megveszek egy sz@rt, amire utána csak költöm a pénzt, aztán lehet mégsem lesz jó.

Tehát hosszú keresgélés után megtaláltam az igazit, talán ez a két járművem lesz az, amit sosem adok el, ezeket meg kell őrizni és használni, ameddig mennek. Mert ezek bizony sokat mennek. Esetleg vennék mellé valamit (mondjuk egy régi swiftet?), bár szükségem nincs rá, csak kicsit más a hozzáállásom, mint másoké. Sokszor megfeledkezem arról, hogy az autó van értem, és nem én az autóért. Ugyan már nem sajnálom annyira és a rövidebb városi távoktól sem féltem úgy, de mindig van egy dolog, ami nagyon idegesít, és ezért amennyire lehet garázsban tárolom az autómat. Az pedig a nyest. Állandóan összejárkálja éjszaka, bebújik a motortérbe, kárt még nem tett, csak összemocskol, esetleg karcol de az nem vészes, meg néha rászarik az autóra, de nagyon idegesít ez önmagában már, hogy nem lehet tiszta az autó. Másfelől meg félek, hogy mikor rág szét valamit. Korábban is írtam már, ez a legnagyobb problémám.

A használtautó piachoz visszatérve még annyi megjegyzést tennék, hogy ilyen corollát nem nagyon akarnak eladni szerintem olyat, ami jó, hibátlan. Ezzel tisztába van mindenki, hogy jó kocsik, és mint nálunk is a jobbak családban maradnak, vagy megkérik az árukat.

toyota02.jpgAzért apróságok vannak még, a Corollába lehet, hogy vvti szabályzószelepet kell cserélni, mert néha sárgalámpázik, mindig ugyanaz a hibakód kerül bele, de megvárom még az olajcserét, utána milyen lesz. Egyébként az autó viselkedésében, fogyasztásban semmit nem venni észre, ugyanúgy teszi a dolgát. 

Olajcserekor megejtem a nagyszervizt, fagyállót, gyertyákat, váltóolajat, fékfolyadékot is cserélni fogok. Tegnap meg kicseréltem a levegőszűrőt SOS-be, mert "véletlenül" ránéztem, széthúztam a "lamellákat" és nagyon poros szőrös-szöszös volt közte. Utánanéztem, és ledöbbentem, 2008-ban cseréltem, kb 80.000 km-rel ezelőtt. Mintha most lett volna, nagyon elment az idő! Ez feketepont nekem, de gond nincs, hiszen a por nem megy át rajta, max kevesebb levegőt kap, kicsit többet fogyaszt az autó. Tényleg mintha most kevesebbet fogyasztana? :) De lehet csak placebo.

Szóval még 5 ezret megyek, és kap egy fullos szervizt az autó, ahogy 2008-ban is kapta.

Azóta szinte csak olaj, olajszűrő volt cserélve, de mindig időben. Klímatisztítás meg pollenszűrő csere amiket kapott még évente. Tudom, fékfolydékot is ildomos lenne cserélni kétévente, de ennek elcsúszásában nem látok akkora problémát mint mondjuk a motorolajcsere elhúzásában, sajnos vannak autók, amikben még 10 éves korukra sem cserélik le. (elég baj!)

Néznem kell másik nyárigumikat is, mert ez nagyon gatya, 3 mm megvan, de az első gumiknál a szélük mellett kezdenek gumidarabkák kifoszlani a belőle.

A régi swiftem azért hiányzik, olyan szuper kis autó volt, azonnal felpörgött, ha a gázra léptem, fürge volt és keveset fogyasztott. Meg ugye kicsi :) A régi swiftek is olyan autók, amiket jó lenne minél tovább megőrizni, mert ilyen jó autókat ma már nem gyártanak szerintem.

Az autóról ennyi, tehát hibátlan, persze páran most belekötnének nyilván, mert írtam a sárga lámpát ami néha tudatja, ha probléma van a változó szelepvezérléssel, de attól még az autó teszi a dolgát észrevétlenül. Ha veszélyes lenne működésében bármire, akkor nyilván rögtön orvosolnám a problémát, de így inkább kivárok, hátha leszokik róla... :D vagy állandósul/gyakoribbá válik és akkor tényleg érdemes lesz a csere.

A robogó is jó, azzal csak egy sztorim volt, max tempóval hosszabb távon a kipufogóba a katalizátor tud szerintem előre-hátra mozdulni, mert leállítás után kb 2 másodperccel huppanó hang van (akkor esik vissza a "helyére"). Na az történt, hogy mentem amit tudott a motor, és emelkedőn lehörgött, ha visszaengedtem a gázt, úgy nem fulladt. Úgyhogy szépen kis gázzal jöttem haza, mert lefulladt volna (korábbi vitalitymmel is történt dettó ugyanez). Kb 10-15 km megtétele után a probléma megszűnt.

Konzekvencia: eleve ez a kismotor nem szereti a hajtást. 70-75nél nem megy többet, de 65-nél nem szeret többet menni, így max ez az utazótempója, amit gond nélkül tud tartani. De 55-öt a legideálisabb szerintem neki, ha a fogyasztást, és a tartósságot is nézzük.

Ja és Hypermilerkedés nincs továbbra sem, csak ésszerűen, felesleges fékezések kerülése. Néha jólesik kicsit meghajtani a járművet, de hangsúlyozom ésszel, mondjuk egy hosszú egyenesbe 150-nel.

Tehát az élet megy tovább, minden szuper jó. :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr426630295

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása