Most már ezt is tudom, mivel szükséges volt a fűtés miatt járatnom a motort a munkámból adódóan. Nagyon jól fűt, lejjebb is kellett közben tekernem, de leállítottam 2 óra 15 perc járás után, mire felkelt a nap. Álló motornál már vagy a hideg levegőt fúvatja be az ember, vagy bepárásítja magát, ha semmit nem fújat.

Teljesen nem 100 %-osak az adatok, mivel a megtett kilométer a google térképe szerint számított, a kocsiba nem néztem, még utólag lemérhetem azzal is. De inkább felfelé kerekítettem mindenben, nehogy "szebb" adatokat mutassak, mint a valóság, hanem olyat, amivel reálisan lehet számolni.

alapjarati-fogyasztas.jpg

Nos, a tapasztalatok:

Hőmérséklet átlag 0 celsius. 6 km-t tettem meg a célomig, így az átlagfogyasztást erre írta a computer, tehát ebbe az "alapjáratba" számolt fogyasztásba benne van 6 km mozgás is. Érdekesség, hogy ezalatt a 6 km alatt sem kúszott fel az üzemmeleget jelző szintig a vízhőfok mutatója (csak a közelébe, majdnem elérte), ami nem termosztáthibának tudható be, jó vezetési stílussal, kis tempóval, nagy sebességben (50-60 km/h 5.fokozatban), 0 fok környékén ez a kis benzines se melegszik olyan gyorsan, jó hatásfokkal dolgozik. Álló helyzetben természetesen elérte az üzemi hőfokát, venti 1-es fokozaton, de ha erősen nyomatnám az utastérbe a meleget, akkor természetesen képes "lehúzni" a vízhőmérsékletet. De nekem így is bőven melegem volt.

 

75 perc után az átlag 15,7 liter = 0,942 liter elégetve ( 0,7536 liter / óra )*

 

90 perc után az átlag 18 liter = 1,08 liter elégetve ( 0,72 liter / óra)*

 

120 perc után az átlag 22,2 = 1,332 liter elégetve ( 0,66 liter / óra)*

 

Hazaérkezés után a kész statisztika:

~150 percet járt a motor, ezalatt 12 km-t tett meg összesen, computer szerint 15,5 liter átlagfogyasztással.

= 1,86 liter elégetve összesen ( 0,74 liter / óra)**

 

* 6 km megtétele mellett számolt alapjárati fogyasztás

** 12 km megtétele mellett számolt alapjárati fogyasztás

 

A statisztika nem teljesen mutatja meg az alapjárati fogyasztást, de az 0,5-0,7 liter közé saccolható, ha már üzemmeleg a motor. Hidegen ennek többszöröse lehet, akár 1,5-2 liter is.

Az elején a megtett 6 kilométer miatt magasabb, hiszen abba benne van a mozgáshoz szükséges energia, az utolsó számításnál szintén azért magasabb a liter / óra arány, mivel még 6 kilométerrel nőtt a megtett táv.

 Jól látszik az első statisztika után, hogy folyamatosan csökken az alapjárati fogyasztás (07 alá), egészen a hazaindulás utáni statisztikáig, hiszen nem történt addig haladás. És az ugye evidens, hogyha halad az autó, akkor a fogyasztás / óra is magasabb lesz, mintha alapjáraton ketyegne. 

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr708193650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása