1,4-es benzines Corollám fogyasztása könyv szerint:

8,4 város

5,7 országút

6,7 vegyes.

Ezek teljesen reális adatok, normál körülmények között, valóban középértékek. Ettől lehet jóval több és kevesebb is.

Múltkori utamkor csináltam egy tesztet, -1-2 fok körüli hőmérsékletről indulva computer szerinti átlagfogyasztást nézve. Ami egyébként pontos adatokat szokott szolgáltatni: korábban többezer km-en le lett mérve.

teliindulas.jpg

Az autó jégbe fagyva, kis jégkaparás, 3-4 perc járatás után elindulás, országúton nem kínozva, 70-es tempóval 5.ben:

4 kilométer megtétele után az átlagfogyasztás kerek 10 liter / 100 km.

Ebből már látszik, hogy aki városban tesz meg 4 kilométert - ami egy kisvárosban nem is mondható kevésnek, ha forgalom is van és meg kell többször állni, elindulni, kíméletes vezetés mellett is minimum 12-14 literes átlagfogyasztás tapasztalható. Ilyenkor kamillázok, ha tudatlan autóvezetők panaszkodnak: nekik milyen sokat zabál az autó, 10 liter felett van, pedig nem is parkettázzák neki.

Hát ezért, mert hideg van, rövid távon mész, hidegen kis motorjáratás mellett látható ez a 4 kilométeren 10-es átlagfogyasztás se sok. Arról nem is beszélve, hogy ennyi kilométer alatt még pont nem tud rendesen bemelegedni az autó motorja (hiába fúj meleget a venti) az olaj hígulhat az üzemanyaggal, kondenzpára is kicsapódik benne, nincs még elég hőmérséklet ahhoz, hogy elpárologjanak belőle ezek a káros anyagok, amik rontják a kenőolaj minőségét, és ezáltal a motor élettartamát csökkentik. A katalizátor is körülbelül itt érhetné el az ideálishoz közeli hőmérsékletét, a megfelelő hatásfokon való működést - de ha ekkor leállítjuk szintén nem teszünk jót vele, hiszen szennyeztük azt is, valamint a kipufogóban keletkező kondenzvíz is épp csak, hogy távozni tudott, de még ez sem biztos.

Mindebből az következik, hogy 4 kilométer alatt szinte még csak be sem érdemes ülni az autóba: jobb ha gyalogolunk, kerékpározunk, robogózunk, vagy tömegközlekedünk. :)

A fokozottabb kopásról, elhasználódásról - igénybevételről - üléskárpit-ki-beszállás (utálom az üléshuzatot, nincs ami jobban nézzen ki mint ahogy kinéz a gyári ülés), biztonsági öv, kuplung, sebességváltó, fék használat, indítómotor, akkumulátor, generátor - amik mind az ilyen rövid távú városi használttal járnak, ne is beszéljünk.

No, de folytassuk a mérést, már kezd üzemmeleg közeli állapotba kerülni az autó:

7 kilométer megtétele után lement az átlag 8 literre.

10 kilométter után 7,1 liter

16 kilométer után 6,4 liter.

Tovább nem is mértem, mert az autó nyilvánvalóan bemelegedett ezidő alatt és elkezdtem neki nyomni normálisabban, ami 105 km/h körüli tempót jelent. Néha több, néha kevesebb, és ilyenkor az átlagfogyasztásom hosszú távon az útminőségtől, időjárástól függően 6 - 6,5 liter között szokott alakulni, tehát felesleges lett volna nézni, elértük azt az állapotot, ami ilyenkor jellemző.

70 - 90 km/h között tartható 5,5 - 6 között a fogyasztás, a gyárilag megadott országúti
5,7 pont közte van, tehát reálisnak is tekinthető.

fogyasztas.jpg

 

Ebből a posztból szerintem egyértelműen kiderült, miért használják sokan rosszul az autójukat. Csak a kényelmük sok mindent felülír. Egy dízel autónál még károsabb ez a dolog, és még lassabban melegszik be. Persze elkerülhetetlenek az ilyen helyzetek, van, mikor én is 3-6 km-t autózok csak egyszerre, de nem ez a gyakori szerencsére, és van utána hamar alkalom, hogy lehet menni autózásra "érdemlegesebb" távot. Én büszke vagyok az autóra, mert majd' 200 ezer km van benne és még most is olyan érzésem van mikor beleülök, hogy akár új autó is lehetne. Egyedüli aggasztó tényező számomra ennyi kilométernél, és 11 évesen a korrózió munkája.

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr1212085345

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása