Motoros lettem! Guruló fotel!

2019.03.15. 09:42

Vagy mégsem? - a végén részletezem! 20 év 50-es motorozások után eljött az idő, hogy nagyra váltottam. Kellett a jogsi, az okát most nem részletezném, de röviden: karriercélok miatt.. :D maja1.jpg

Ha már megvolt a jogsim, gondoltam nem lehetek motor nélkül. Mivel tudom milyen veszélyes a közlekedés, még sokszor úgy is óriási veszély leselkedhet ránk, hogy betartjuk a szabályokat, ezért hát nem is életcélom a száguldozás, inkább a kényelmes, harmonikus motorozásra vágytam, amit teljesíthet egy 400-as maxirobogó.

Egy kollégám Majestyjét megvettem volna télen, csak sajna más előbb ott volt érte. Alapvetően sok hirdetést néztem, de korlátozódott a Majesty - Burgman - Honda SW-T, FJS típusokra az érdeklődésem. Mivel a Hondákról jót olvastam és tudtam kéthengeres, ill próbáltam is, nagyon tetszett, így utána leginkább már csak ezeket néztem.

Viszont nagyon leszűkítettem ezzel a lehetőségeimet, így fél szemmel sasoltam a többi hirdetést is, s lettem figyelmes erre a gépre, amit megvettem. Közel volt, beteg voltam már 1 hetet otthon lenyomtam, jobban voltam, mehetnékem volt. Balaton partján, 72 km-re tőlem, elugrottam. Rá két napra meg elhoztam. Pedig abszolút nem gondoltam, hogy fel fogja kelteni az érdeklődésem.

Ugyanis lecsekkoltam a neten, és sok gazdája volt. Ami furcsa; tavaly nyáron megvette vki, aki eladta novemberbe, az meg már szintén 3 hónap után hirdetni kezdte, tőle vettem meg.

Tehát sok jót nem tudtam hozzá fűzni, de nem akartam előítéletes lenni, kismillió oka lehet, hogy valaki elad egy ilyen gépet. Pl. az előző tulaj, aki erősebb motorokhoz szokott, de megtetszett neki ez a szép állapotú gép, érthető, hogy lecsapott rá. De aki 100 lóerős vagy erősebb motorokkal járt azoknak utána ez kevés lesz. Mert erősnek erős, aki még nem motorozott, de aki erősebbeket hajtott annak kevés lehet.

Ennyi hát a történet, egyszerűen nem tudtam semmibe belekötni, nagyon patika állapotú a gép, korrekt volt az előző tulaja is. Új akksija van, még szűrőket, gyertyát is kaptam hozzá. Ehhez veszek még szíjat, görgőket, és azt is lecserélem az összes motorban lévő folyadékkal egyetembe. Nagyon elégedett vagyok, mert kevesebb, mint fele áron vettem ahhoz képest, amit max. motorra szántam volna. 

maja2.jpg

Mikor használt motort veszünk, szerintem mindenkiben felmerül, lehet hogy sérült motor volt, igazából ez a legfőbb dolog, amit leginkább szeretne az ember kibuktatni átnézéskor. Nagyon kerestem, mi utalhat erre, de nem találtam ilyet. Nincs rendellenes gumikopás, kormánycsapágy, telók jók, nincs kotyogás semmi, futása, illesztések rendben. Ez se garancia persze, a neten lehetett már olvasni totálkáros rendbe szedett járműveket. Ahány tulajon átment, sajna ez benne lehet a pakliba minden használt motornál, akármilyen lelkiismeretesen is átnézik. Mégis nyugodt vagyok, s jól érzem magam, mert ha esetleg törött is volt valaha, teljesen egybe van most. Szerintem ez a legfontosabb, úgyhogy kár is ezen filózni. A futásteljesítmény is egy ilyen dolog. 37e km van benne, ez lehetne akár a duplája is, akkor is lehetne ilyen szép állapotú. De ha 20 lett volna benne akkor is megfelelő annak az állapota, csak hihetetlennek tűnne, ennyi idős motorba. Állapotot veszünk és nem évjáratot, vagy futott kilométert, így ennek megfelelően maximálisan elégedett lehetek. Várom már a full szervizelés utáni motorozást :) Egy új bukót kell vennem, mert ez a régi már vagy 10 éves, nagyon zúg is, 60-70 felett nem hallom a motort. Ez jó lesz utasomnak bukónak :) 

ui. Ja, címmel ellentétben; mégsem lettem motoros, hiszen robogós vagyok, azt sok nagyképű nem tekinti motornak! :) Kíváncsi leszek, mennyien intenek, bár én csak örülök, ha nem; épp elég buszosként integetni minden buszosnak munka közben :D 

Egyébként álszent dolog sokak részéről ez az integetés, mert némelyik úgy közlekedik, hogy más emberek életére törhet vele, és tör is. Az ilyen nem motoros, hanem gyilkos. 

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr714689518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása