Rendszeresen olvasom a rovatot, mert érdekel a dolog. Én is tanulok, időnként hallok ott új és hasznos információkat, ugyanakkor furcsaságot is. Erről tanúskodnak a következő képek is.

Egyszerűen nem fér a fejembe, hogy ajánlhat egy viszonylag új gyártású, korszerű japán, tehát nem is olajzabálós, 2005ös autóhoz 10w40-es olajat főleg akkor, ha két kérdéssel előtte egy vacak lacettibe meg 5w olajokat talál bele jónak. Ki érti az olajdokit??? De ahogy látom, nem csak nekem furcsa. Ráadásul a mitsubishis kollega írja, hogy nem az olajon akar spórolni. 10w40 az igencsak spórolás lenne.

Az én ajánlásom 0w, esetleg 5w hidegoldali és 40 melegoldali viszkozitású olaj az autópályás használat miatt. Ez ugyan drágább mint a 10w40, de a hígabb hidegoldal miatt üzemanyagot is spórol vele, és az autója motorját is kíméli, kevésbé kopik, hamarabb átolajozza. Ha nem gyűri autópályán tartósan 3-4 ezernél magasabb fordulaton, akkor egy 30-assal is gond nélkül elmegy, amivel még ezen felül is üzemanyagot is spórolhat a 40-eshez képest. [Kérdés: vajon kijött volna nekem 4,9-es átlagfogyasztás 40-es olajjal? Aligha hiszem. Én 30-as olajjal járok, abból is a hígabb fajtával. Egy 40-es olajjal nem sokkal, de 2-4-decivel biztos több lett volna - ez 100km-en, de 15ezres csereperiódus alatt sok kicsi tényleg sokra megy!]

A cikk címkéjébe beleírom a tesco vip car 15w40-et, mert a statisztikák alapján a jó magyar nép nagy része erre rákeresett, úgy került az oldalamra. Hat tanuljon kicsit a sok hétvégi sofőr, ha máshogy nem akkor saját hibájából, hogy 15w40 viszkozitású olajat nem érdemes autóba tenni, mikor a 10w40 nagyságrendekkel jobb (de még az se tökéletes - inkább egy arany középút az olcsó és a jó között-, bár én a fűnyíróba mindig ilyet rakok, mert az egyfokozatú olajokhoz képest már ennek is hatalmas előnye van), ár-érték arányba sokkal kedvezőbb. Persze ha valaki ennyire spórolni akar az olajon tegye! De ne az új autóba, hanem olyanba amit nem sajnál és régebbi évjárat 1990-nél! Abba talán még nem akkora bűn! Még valami: itt nem csak a tescos 15w40ről van szó, hanem az összesről, tehát itt nem arról van szó, hogy a tesco 15w40 olaja szarabb mint a többi. Nem. Az összes 15w40 szar. De a 15W-40-esek közül is a hypermarketesek a legszarabbak, az tény. A tesco nem a reklám miatt van, csak erre kerestek sokan.

Javaslatom inkább, hogy kövesse mindenki a gyártói előírásokat viszkozitás, és minősítések terén is. Viszkozitás esetén persze célszerű 10w, vagy jobb (tehát hígabb) 5w, 0w hidegoldalú olajokat választani, a lényeg, hogy a második szám (melegoldal) ne legyen kisebb, mint az előírás. Pl. ha előírás az 10w40, akkor nem használhatunk 10w30-at! De 5w40-et nyugodtan!

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr885863986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása