Megvan!!!
2012.03.20. 22:04
A történet úgy kezdődött, hogy a Vitalityt hirdettem már egy ideje, mikor érdeklődni kezdtek, úgy voltam vele; ha elmegy elmegy, ha nem, nem... (tudva, elég nehezen eladható típus) Olcsó, megbízható motor volt, külsőleg 1-2 tényleg elenyésző esztétikai hibával, műszakilag kifogástalanul...
Tehát; egyetlen érdeklődőm volt rá, Egerszegen is néztek motort, és közben 2 alkalommal sem tudtam itthon lenni, mikor jöttek volna, de végülis az Egerszegi nem kellett nekik, és később össze tudtam hozni a "randit" velük. Jöttek a hosszú hétvégén, és elvitték! :)
Miért adtam el? Nekem tempóra lassú volt, azért mégis komolyabbat szerettem volna, és volt rá pénzem. Aki megvette biztosan jól járt vele, mert 120ezer ft-ért kapott egy valóban 10ezret futott motort, amire a következő 10ezer km-en biztosan nem kell költeni másra, csak benzinre meg olajra...
Én meg örültem, mert egy nehezen eladható motort könnyedén eladtam. Később talán a Kymco is jobban eladható lesz, ahogy bevonul a köztudatba megbízhatóságával, de akkor már az ára sem lesz ilyen baráti... Igazából azért szerettem, mert megbízható és nem féltem tőle, hogy ellopják...
Gondolkodtam mi legyen helyette, enduro, mert terepre nagyon szeretnék már menni, de ebben a kategóriában elég szegényes a választék, és szintén nehezen eladható motor lesz...
Így hát leszűkítve a választékot kizárólag a minarelli (f12, aerox stb) és piaggio (nrg, sr, stb) blokkos motorok érdekeltek!
Szombaton megnéztem Balcsin egy NRG-t, ami jónak tűnt, így hétfőn lábon elhoztam! Ennyi, a cserét gyorsan letudtam :) Szerencsére robogó vásárlás terén már rutinosabb vagyok, hiszen ez a 7. robogóm, ami egyben hobbim is. Így kisebb esélye van sz@rt venni, mint autóból. Ennek ellenére nem panaszkodom az autó vásárlásom miatt sem, ez úgyis hosszú távon derül ki jobban, megérte-e, egyelőre csak átlagos vételnek tűnik az autó vásárlásom, de ez a mostani robogóm szerintem kitűnő választás. Persze a futott km-eket tekintve annak ellenére, hogy egygazdás, lehet benne akár 2x ennyi is. (fékbetétek, tárcsák tökéletesek, de pl. hátsó gumi elég kopott, nekem aeroxon 20ezer után sem volt ilyen kopott, de hát ez gumi és guminyomás /használat függő is lehet...)
A lényeg az volt, hogy szépen nézzen ki, törésmentes legyen, ránézésre igényes gazdától, a motor szépen járjon... mindezek megvannak. Igaz, a tulaj arról "elfelejtett" szólni, hogy a motor eleje le lett festve fehérre... Pedig direkt rá is kérdeztem. Aztán mondtam neki, hogy iwiw-en láttam régi képét a motorral, és akkor "ja!" - vagy valami hasonló - felkiáltással rögtön eszébe jutott. Arra hivatkozott, hogy nem tetszett neki, de akkor minek vett ilyet? Tény, hogy nekem sem tetszett az a szín, így fehérben nagyon szép, a feketékkel ahogy harmonizál. Ezen nem vesztünk össze, csak érdekes téma volt nekem ez, hogy a festésről nem beszélt...
Szokásos vásárlás utáni teendők ahogy időm engedi a jövőben: a fontos dolgok cseréje: gyertya, levegőszűrő, hűtőfolyadék, hajtóműolaj, fékfolyadék, görgők. Utóbbival szeretném kevésbé pörgősre hangolni a tartósság és a kevesebb üzemanyag fogyasztás érdekében.
Nagyon tetszik ez a motor, külsőre eddigi motorjaim közül a legszebb. Plusz extra, hogy ebbe fordulatszámmérő mellett van digitális műszerfal: km óra, vízhőfok, üzemanyagmennyiség, össz km állás és nullázható is, óra. Ezek mind nagyon bejönnek, főleg az én aeroxaimból anno a vízhőfokmérő hiányzott nekem.
Egy kis történelem:
Pályafutásom 1999-ben kezdődött egy simson robogóval. Eredetileg rózsaszín volt, de aztán fehér lett, majd narancssárga. Sokat tanultam rajta szerelés terén, és sok km-t tettem bele, kb. 15-20 ezret. Több, mint 7 évig űztem, a motoros ismerőseim azt mondták, hogy nekem már sosem lesz másik motorom, képtelen vagyok váltani... hát... (mai szemmel erre rendesen rácáfoltam)
2006-ban ismerőstől vettem egy 100-as aeroxot! Csalódás volt, kissé át lettem verve, de nem vészes. (szarul ment, apróságok voltak vele, kiderült, hogy sok gazdája volt, olaszból behozott, amit ismerősöm eltitkolt...) 1-2 ezer km-t mentem vele, 4 hónapig volt nálam, hamar túltettem magam rajta.
2007 márciusában egy első gazdás gyönyörű piros 50-es max biaggi replica aeroxot vettem Alsónemesapátiban, amit imádtam, hihetetlen jó érzés volt. Jobban ment, és eleve jobb motor volt, mint a 100-as aerox. Nagyon lelkiismeretes, gondos gazdája volt, rendes srác. Igazán jó vétel volt. kb. 20 ezer km-t tettem bele, volt egy kisebb balesetem, megcsináltam, de úgy döntöttem, elég sokat ment (33ezer km), és nem volt szívem javított idomokkal használni, így fájó szívvel de inkább megváltam tőle...2009 márciusában.
Áprilisban már egy szintén 50-es valentino rossi replika aerox nyergébe ültem, Lentiből egy kereskedőtől vettem, olaszból behozott 1gazdás motorként, elvileg megkímélt volt, különösebb bajom nem volt vele, de pl. később derült ki, hogy alulról ütést kapott, légszűrőház emiatt repedt, kipufogón rondább hegesztések stb... voltak apróbb gellerek vele, meg a fakult fekete részek, de a fényezése szép volt és gyári, törve ez sem volt természetesen.
Tettem rá sportkipufogót, jól behangolva szépen gyorsult vele, és a végsebessége is első osztályú... Körülbelül 18 ezer km-t tettem meg vele. Egyszer döntögetés közbe elcsúsztam vele, és nem bírtam elnézni a horzsolást, amit én okoztam neki... így továbbadtam ezen is, 2010 szeptemberben..
Aztán szerintem magam sem tudtam mit akartam, majdnem mind1 volt, inkább alkalmi vételt kerestem. Suliba jártam Pestre... Megláttam Veresegyházon egy Agilityt jó áron, 180 km-rel... Vonzó ajánlat volt, meg 4T mocim még nem volt, meg ez gyakorlatilag új motor volt - hát ilyenem sem volt még - így megvettem októberben.. Szállítását megoldottuk. Abszolút nem csalódtam a Kymco-ban, kb. 6-7 ezer km-t tettem bele, mikor eladtam, probléma mentesen. Mindig első rúgásra indult, gyönyörű hangja volt...
Ennek ellenére nem volt sokáig nálam, mivel nekem lassú volt, pedig igen jó érzés egy olyan motort birtokolni, amit te járattál be... De időben kellett lépnem, és tudva, hogy ez egy ilyen makulátlan motor, könnyedén eladtam, 8 hónapot volt csak nálam, 2011 júniusig.
Nehezen bírtam motor nélkül, ebben a hónapban autó tulajdonos lehettem, munkát is sikerült találnom... sajnos nem sokáig volt helyem ott, de kellett autó helyett egy olcsó futkosós motor... szintén alkalmi vételt kerestem. Annyira mégsem volt az 2011 augusztusának utolsó napján, egy kissráctól vettem meg osztrák import vitalityt 120 ezerért... Fojtás még benne volt, 8 ezer km-nél, rendesen átnéztem. Kicsit kellett rá költeni, meg ezt-azt rendbe rakni, fojtást kivettem, de összességében - főleg így, hogy ilyen könnyen túladtam rajta - jó vétel volt. 2 ezer km-t hajtottam bele 2011 augusztustól idén márciusig.
Most pedig egy Piaggio tulaja lettem :)
Eddig legkomolyabb benyomást a simson és a piros aerox tett belém, de simsont miután eladtam, gondok voltak vele, meg Balázs motorjának bajai is "lehúzták" nálam a simsont... így hát nem véletlen, hogy mivel 3 aeroxom is volt, ezzel mentem a legtöbb km-t (egyébként bazira kényelmetlen), ezt a típust szerettem legjobban!
A piros Max Biaggi Replica volt a legjobb mocim szerintem, mert tényleg egy első gazdás motorként vettem, nagyon gondos gazdától, erre a motorra gondolok vissza legszívesebben, és ezt tartom eddigi legjobb vételnek.
De most itt a következő imádni való esélyes, mely az eddigieknél is jobban tetszik, mind külsőre, mind tudásban!
Összességében egy "szerethető" motort találtam, és ha nem lesz gond vele, akkor valószínűleg elmondhatom, hogy életem eddigi legkedvesebb robogója, hiszen kicsivel többet tud, mint az aerox, talán jobban megy, és sokkal kényelmesebb, meg ez a fehér-feketével számomra szebb :) De persze ehhez még sok gondmentes km-t kell megtennünk együtt :) Eddigi motor vásárlásaimmal nem nyúltam mellé, a 100as aeroxot leszámítva, amit ugye írtam ismerőstől vettem.
Remélem továbbra is elégedett leszek, és rutinosabban mozogva a robogók világában erre jó esélyt látok, hogy továbbra se vegyek sz@r motort, így talán nem vettem most se sz@rt! :)
Hopp.. ezt próbáltam röviden megírni, de így is hosszú lett, mert benne van minden. A vásárlásról pár szó, meg eddigi kétkerekűjeimről pár sor, és képek. Belehúztam :)
A bejegyzés trackback címe:
https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr35864034
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
anonymous 2012.03.23. 19:03:06
csodaszarvas01 writes:
Használd egészséggel a motort! Aztán jöhet a következő poszt, hogy milyen is használat során!;)
Üdv!
Használd egészséggel a motort! Aztán jöhet a következő poszt, hogy milyen is használat során!;)
Üdv!