Nagy az Isten állatkertje...!

2013.09.03. 21:16

Elmentem estefelé a Lidl-be vásárolni. Csak 5 percre ugrottam be, a biciklis parkoló környékére raktam le járgányt, ahogy szoktam. Azért így, mert valamennyire így "körül van zárva". Sajnos mindig beugrik egy ismerősöm, akinek felpakolták a robogóját és ellopták fényes nappal a középiskola elől - igaz délután. Itt Nagykanizsán...! Na visszatérve a Lidl-hez, különösebben nem figyeltem hogy állok meg, mert alig volt bicikli és hamar mentem is tovább. 

Aztán mire kijövök mi fogadott? Látható lent a képeken. Egyik parasztnak pont a robogóm melletti hely kellett, sok másik hely nem lett volna jó, neki pont a robogómtól pár centire kellett leállítania a kerékpárját, talán párszor még neki is ment a fogyatékos. Szerencsére nem látszik rajta semmi, de én valahogy vonzom a hasonló helyzeteket...





Egyébként ha valakit érdekel eladnám a robogóm, ha lenne rá vevő. :) Azt hiszem, írtam már róla eleget, aki megvenné, nem lenne vele gondja, ebben biztos vagyok.

Ilyet lehet csinálni...?!

2013.09.03. 08:34

Megnéztem ezt a videót és szörnyűlködtem 
Több okból is, az egyik az, hogy egy ilyen szép és működőképes autót muszáj szétzúzni? Ha már mindenáron ezt kell csinálni, nem lehetne az alkatrészeit felhasználni? És egyáltalán, ha már ezt kell csinálni, nem úgy lenne korrekt, ha a folyadékokat, olajokat, és egyéb veszélyes anyagokat leengedjük az autóból és nem hagyjuk a természetbe folyni..?!

Én sosem bírom megérteni az ilyen embereket, a szomorú, hogy ezek teszik tönkre a világunkat, hiába próbáljuk sokan óvni a környezetünket. Tönkreteszik a talajt, meg mennyi hulladékot csinálnak? Csak egy kis odafigyeléssel, mennyi felesleges környezetterhelést el tudnának kerülni..!!

Pusztuljon meg az ilyen, aki ezeket kitalálta, hogy így semmisítsenek meg autókat.

Ha az autógyártók komoly környezetvédelemre és odafigyelésre vannak kötelezve, elvárható lenne ez a megsemmisítés / újrahasznosítás területén is...!

Akik nap mint nap autóznak, és kicsit képben vannak a közlekedéssel, azok tudják hogy vannak helyek, ahol az aszfaltba fektetett huzal segítségével érzékelik a közlekedési lámpánál várakozó ill. elhaladó autókat. Nagyon jó példa erre Nagykanizsán a Kinizsi u. amiből Űrhajós u. lesz és 7-es főút kereszteződése.

Ez egy szuper dolog, mert most a csatornázási b@lfaszkodások (már bocs mindenkitől, de ez tényleg az) miatt ezen a részen megnövekedett nagy mennyiségű autós forgalmat is szépen képes lebonyolítani.

Ennek az a lényege, hogyha autó áll meg fölötte, akkor azt érzékeli (fémet?), és a lámpa úgy van programozva, hogy rövid időn belül átvált.

Nem tudom jól láttam-e de alaposan megnéztem, úgyhogy szerintem igen: nálunk nincs minden irányból kint ilyen hurok. Például az Űrhajós utca felől annyira rossz az út, hogy ott vagy nincs vagy csak én nem látom. Egyik sávba se!!! Ha viszont ez így van, akkor Isten óvjon mindenkit, hogy az Űrhajós utca felől érkezzen gyér forgalomba a lámpához, mert addig valószínűleg nem kap zöldet, míg szemből nem érkezik egy autó. Arra pedig éjszakai közlekedésnél nem sok esély. Tehát mit lehet ilyenkor tenni? Kiszállni az autóból, és a gyalogosnál megnyomni a gombot, hogy át akar menni. Mert akkor fog csak átváltani...

Kanizsán egyébként valamit fejleszthettek a rendszeren, mert a főútról balra kanyarodók zöldje egyszerre működött (tehát mindkét oldalról jövők egyszerre kanyarodhattak le a Kinizsi ill. az Űrhajós utca felé) mindig piros volt a főúton továbbhaladóknak a lámpa, de most ketté lett választva a főútról balra kanyarodók tábora attól függően, melyik oldalról érkeztek. Tehát például egyik irányból érkező kanyarodni akaró autó miatt nem állítják le mindkét irányból a forgalmat, mellette tovább elhaladhatnak az autók, csak a szemből jövők kapnak pirosat, hogy ne kanyarodhasson eléjük. Ezt az egészet meg lehetne oldani egyébként telezölddel is - még rugalmasabb lenne a rendszer, csak mint tudjuk nem elég fejlett a közlekedési kultúránk, sokan nincsenek képbe, mit, hogyan, merre, csak megszokásból vezetnek. Éppen ezért gondolom, hogy a balesetek miatt nincs itt telezöld, hanem inkább leállítják a szemből jövőket, nehogy ne kapjanak elsőbbséget és baj legyen. De érdekes ugyanakkor, hogy pl. az Űrhajós de a Kinizsi utca irányából is balra 7-esre felkanyarodóknak el kell engedniük a szembe jövőket, tehát ott be merték vállalni a telezöldet. Szerintem akkor már működhetne ez a főútról lekanyarodók esetében is, mert sajnos ott nagyon sokat kell várni most emiatt... És annyit akartam még hozzáfűzni az egészhez, hogy megfigyelésem szerint ez csak akkor vált át zöldre, ha a főúton már X-tehát beállított időn keresztül nem haladt el autó. Ezért vált át sokára ez a lámpa pirosra, mert a főúton nagy a forgalom, autó autó hátán..

Továbbá neten is lehet olvasgatni az indukciós módon működő forgalomirányításról, bárki rákeresve olvashat többet, így többek panaszát, hogy kerékpárosra, motorosra nem működik a rendszer, ami óriási hiba, kiszúrás velük, mert szintén előállhat az az eset, hogy örökké piros marad a lámpa - főleg ha a motoros ezzel nincs tisztába, pont a hurok felett áll, így egy autós sem tud ráhajtani.

Azért született meg e poszt egyébként, mert tegnap láttam egy bácsikát Lada Samarával, 7esről érkezett Balaton irányából és a Kinizsi utcára akart kanyarodni. Viszont nagyon messze állt meg a lámpától, néztem hogy a hurok még jóval előtte volt. Na erre mondom én, hogy szívás, ott amúgy is soká váltana át a lámpa, hát még ha nem is áll föléje... És mivel - mint írtam előbb - a kanyarodók tábora ketté lett választva, arra sem számíthat, hogy szemből majd jön valaki normális aki szintén kanyarodni akar, és majd átvált neki is zöldre.

Ez a bácsika örökké pirosban maradhatott ott, hacsak valaki értelmes autós, aki képben van a forgalomirányítás működésével és kanyarodni akart és ezt észrevette, eléje nem ment.

Tehát: aki közlekedik, illene up-to-date tisztában lennie a dolgokkal, de valami figyelmeztető tábla sem ártana vagy akár felfestés lehetne az úton, hogy kérem ide tessék állni, különben nem lesz zöld!

Összegezve: egy ilyen szuper rendszer sem lehet tökéletes, hiszen ha ugyanezen kereszteződés egyik részén lehet telezöld, akkor a másikon miért nem? Vajon ezek érzékelik-e már a motorost, kerékpárt? És a rendszer hibája, hogy nem tettek a főutat keresztező útra mindkét irányba ilyen huzalokat? Mert úgy tűnik.. ez pedig hiba..! Továbbá néhány tájékozatlan, figyelmetlen autós rossz helyen áll meg, és az egész dolog szépségét borzalommá változtatja, örökkévaló piros formájában.

Mennyi hülye van...!?

2013.08.26. 10:40

Csak olvasgattam fórumon, aztán pár videót megnéztem, amiről témáztak, de sok ilyet találni. 
Például itt van ez
Vagy ez.
De ez se kutya.
Lesújtó számomra, hogy lehetnek ilyen emberek, hogy ennyire nem törődnek az emberi élettel, pofátlan módon közlekednek, meg olyanokat vállalnak be, amit versenypályán kellene. Akinek ez örömet okoz, az menjen versenyezni mások veszélyeztetése nélkül! És nem csak az emberi élet, hanem a környezeti ártalom, környezetterhelés, amit ezek okoznak, az is súlyos.

Komolyan jobb lenne a lovaskocsik világába, mert sok barom képtelen felelősségteljesen közlekedni. De ugyanez a kakaskodás nem vetít előre semmi jót, mert szaporodnak az ilyen emberek nagy számban, és ugyanilyet szülnek, pusztító fegyverekből meg egyre több, innen előre megjósolható a jövő...

Rekord született!

2013.08.18. 22:39

Most szépen elhúztam a tankolást, de ez két okból is jó: Szerencsém volt, mert azóta még olcsóbb lett a benzin. Másfelől rekord született két tekintetben is:
1, eddigi legjobb fogyasztást számoltam
2, legjobb fogyasztás de nem csak száz-párszáz km-re vetítve, hanem gyakorlatilag az egész tankra. (igaz, ilyen körülmények között még egy 100-ast simán el tudtam volna menni az autóval, máskor már fogyasztottam ennél jobban is ki a tankot - de muszáj volt tankolni, mert olyan helyen voltam)
A mostani tankolásnál nem feküdt ennyire a mutató, mint a képen, alsó vonalon volt csak, esetleg nagyon picit alatta. De a képen láthatónál is jobban ki lehet még fektetni.

777 km - 32,07 liter.
Ez 4,13 liter / 100 km átlagfogyasztást jelent.

Tudom sokaknak hihetetlennek tűnik, pedig igaz. Nagyon takarékosan vezettem, és most munkanélküliként jobban meggondolom mikor ülök autóba (gyakorlatilag csilli-villin garázsba áll a kocsim, és szebb napokon veszem elő, mintha veteránoznék..:) ), ha meg ülök, akkor sem városi közlekedés miatt - azt megoldom robogóval vagy kerékpárral. Persze a város és rövid, szűk utcák elkerülhetetlenek, vannak ilyenek is, de mivel "menetlevelet" vezetek a hosszabb távokról, így tudom, hogy az ilyen fogyasztásrontó szakaszok csak 4 %-ban játszottak szerepet ebben a fogyasztási értékemben.

A technika továbbra is:

- fékezések minimálisra szorítása, inkább motorfékkel lassulni vissza

- ablakok 70 felett felhúzva, természetesen ilyenkor nyáron klíma használat, ami ebben a fogyasztásomban is volt rendesen - de csak ECO módban, általában 2-es fokozaton bőven elég. Talán gazdaságosabb, mint a lehúzott ablak okozta légellenállás növekedés. Ha nem is így lenne, kényelmesnek mindenképp kényelmesebb!

- szabályt is szegek: lakott területen kívül sem kapcsolok világítást, mikor ilyen jók a látási viszonyok, vakító nap van. (ezzel olyan 2-4 decit spórolhatok 100 km-en) Lehet beszólogatni, de nem érzem úgy, hogy ez javítana a közlekedésbiztonságon - semmit nem jelent, ha a szabályokat amúgy mindenki szépen betartja - értelmesebb országokban (lásd osztrákoknál) is kötelező volt egy időben, de eltörölték, pont a széndioxid kibocsátás csökkentése érdekében, mert látták, hogy semmi értelme világítani nappal, felesleges környezetterhelés. Erre megoldás a ledes nappali menetfény, de én nem rakatok bele utólag, nem szeretném ha lelopnák, meg egyáltalán költeni erre..

- guminyomás mindig rendben. (lehetne keményebbre fújni mint az előírás, de sz@r útjaink ezt nem támogatják, így kényelmi szempontokból, meg a kerékcsapágyak terhelésének fokozását elkerülendő nem fújom keményebbre)

- könnyűfutású motorolaj (0W-XX, 5W-XX, ahol XX az én autómnál 30 vagy 40)

- alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsok (A tavaly vásárolt Sava Adapto 4évszakos gumimnak sokat köszönhetek, a régivel határozottan mondom, képtelen voltam ilyenekre!!!)


Tudom, hogy a klíma többet ronthat a fogyasztáson, mint amennyit a világításon megspórolok, csak a világításnak semmi értelme jó látási viszonyok mellett, a klímának viszont van, ha kint nagy a hőség. Télen ugyan nincs klímázgatás (max páramentesítésre ill. hetente rövid időre ajánlott bekapcsolni, így ennyi), de akkor meg a bemelegedési fázis alatt rádúsított benzin nagyságrendekkel többet ront a fogyasztáson, mint a nyári klíma használat - ezért télen hiába nincs klíma, még hosszabb távokon is elérhetetlen az ilyen 4 liter körüli átlag..

Most még az olajszinntel variálok. Két okból: Egy, hogy talán ha nem max környékén van, akkor lassabban "eszi le" a többi olajat. Ezt már más ismerőseim mondták, most én is kisérletezek vele, tényleg igaz-e. Persze nem szeretem az ilyet, mert kevesebb olaj hamarabb "elfárad".
És a másik ok: de előbb be is melegszik, és talán ha megfelelő még az olajmennyiség, de mégsem max, talán könnyebben forog a motor, kisebb az ellenállása mint max szinten - ezt nem tudom biztosan, ez csak felvetés!! Ezért most kísérletezek vele, máskor ilyenkor tölteni szoktam rá, most megyek még vele egy tankolásnyit! Ha ezzel lehet is fogyasztáson spórolni valamit, nekem sajnos nem túl nyerő az olajfogyasztásom miatt, mert nekem jobb max környékén tartani, akkor van az autóba sok "tartalék", és ritkábban kell nyitogatni a motorháztetőt.

Tényleg csak ez a szelepszárszimmeringes olajkajás téma zavar, de egyelőre nagyon szépen együtt tudok élni vele, mert az autó az üzemanyagfogyasztás mértékével kárpótol rendesen.

És egy utolsó gondolat összegzésként:

Mikor sokat mentem ugyanazon a hosszú távon régebben 100 körüli utazóval, rendre 4,55 lett az átlagfogyastzásom. Tehát normál tempóba sem evett sokat az autóm: a takarékos és a normál tempóm között max fél liter különbség van, ami elhanyagolható. De hangsúlyozom, ez csak a sebességre vonatkozik, hiszen nagy tempónál is megvannak az előrelátások, a rágurulások, motorfékezések.
Tehát ennyi, fél liter különbség a takarékos és szabályos közeli(enyhe gyorshajtós) tempó között.
A többi már csak azon múlik: mennyit mentem egy huzamba, vagy rövidebb távokon.

Vezetni nem indulatból kell!

2013.08.11. 21:07

Megyek ma 90km/h-val lakott területen kívüli úton, külső sávba (kapaszkodósáv volt), és látom, hogy az enyém megszűnik, kint a tábla.. index balra, és megyek a belső sávba, ahogy kell. Mögöttem egy yaris van, a tempója alapján nem akart megelőzni, simán bementem eléje, viszont mögüle kivágott egy ford galaxy, és a tuskó jobbról előzött meg mindkettőnket, nekem épp, hogy befért, ráadásul szembe is jött autó. Ez a barom meg nyomta a dudát, és miután elém került, kidobott egy kilapított aluminium sörösdobozt. Nem volt szerencséje, mert nem érte az autómat, viszont tapasztalatnak jó, mekkora állatok vannak. Jó tanács mindenkinek: a közlekedést nem indulatból kell művelni. Persze, utána eredhettem volna, de nem történt baleset/sérülés, így minek? Ha leállt volna valahol előttem, akkor viszont biztosan megálltam volna én is, és akkor már indulatosan, de elbeszélgettem volna a baromállattal.

No hát ilyenek vannak... Lassan érdemes lenne elgondolkodni egy fedélzeti kamera beszerzésén, egy ilyen felvételt oly szívesen juttattam volna el a rendőrségnek, mert egy dolog, hogy veszélyesen közlekedik és szabálytalanul, de hogy a másikat le akarja dobni a sörös dobozzal... Azért ez nálam kiverte a biztosítékot.

Szent parlagfű!

2013.08.07. 11:14

Tegnaptól én is parlagfű fogyasztó vagyok! :) Persze nem minden nap, de azért néha beviszem az étrendembe. :) Olivával meglocsolva, zölden, mint a salátákat. Jó szar keserű íze van... De azt szokták mondani ami nem finom az sokszor nagyon egészséges. Majdnem sajnálnám, hogy írtják az emberek, de annyi van, hogy inkább én is irtom. Arról viszont nem szegény növény tehet, hogy allergiásak rá az emberek. (és hogy miért alakult ez ki? a városi élet, az autók és az ipari környezetszennyezés..) Viszont ezt az allergiát magával a növénnyel is lehet kezelni, akár gyógyítani.Én a parlagfüvet nem gyógyításra alkalmazom, egyszerűen csak immunerősítés, az egészségcentrikus élet részeként fogyasztom.

Minden okkal történik??

2013.08.05. 10:57

Tegnap figyelmetlen voltam... Tárcsafékzárat elfelejtettem levenni, ráadásul hátrafele indultam el a motorral, így a sárvédőbe csapott bele..(máskor is voltam sajnos figyelmetlen, akkor előrefele bumm a féknyeregbe, de az erősebb anyag..) Azt hittem teljesen eltörött de csak egy darab tört le a sárvédőmből, valamint az azt tartó konzol elhajlott kissé.

Sajnáltam, hogy lehetek ilyen figyelmetlen, de sokat nem bosszankodtam rajta. Szemléletváltás... Ennek így kellett történnie, máskor jobban figyelek, meg egy lehetőség számomra hogy megoldást találjak a javításra...

Kicsit kellemetlen, mert ami letörött darab nem csak simán odailleszthető, hanem kicsit hajlítva kell befeszíteni a helyére ami magától nem marad ott, csak ha a ragasztó megfogja... Tehát a hegesztéssel javítás úgy érzem itt felejtős.

És itt jön képbe a szakközépiskolai egyik munkám, a párhuzamszorító alkalmazása. Sikerült a sárvédőn egy olyan fogást találni, hogy mindent a helyére lehetett illeszteni, sehol nem "maradt el". Ez ugye, mivel hajolva/feszítve kellett a helyére ragasztani a darabot, nem volt egyszerű, de sikerült..

Hát ennyi a kis történet, sajnálom, hogy így járt, de nem lehet minden makulátlan. :( És végre hasznát vettem a párhuzamszorítónak, mintha csak erre lett volna méretezve.. :)

Azok a boldog szép napok...

2013.07.29. 10:06

Alapvetően nem szeretem a reklámokat.. De a Kossuth Rádióban hónapok óta nyomatnak olyat, ami megfogott, és tetszik. Egyszerű, mégis szuperre sikeredett. Egy idős bácsi mondja teljes átéléssel, milyenek voltak a régi szép idők, közben pedig hallani, hogy sört töltenek. Bár nem vagyok még annyira öreg, de így 30 felé átérzem a helyzetet. Abszolút igazságokat mond. Mivel az interneten nem találtam ezeket sem leírva, sem magát a reklámot nem tudtam letölteni hangként, így magam vettem kézbe a dolgot, s hiánypótló lesz ez a blogbejegyzés, úgy érzem. :) 3 féle szöveggel figyeltem meg, alább olvashatóak. 

Továbbá elérhető felvett reklám itt, mivel wma-ban nem engedett a blogomra feltölteni!

Balaton-átúszás 2013.

2013.07.21. 08:10

Idén tegnap volt, nem mentem. Életem során eddig háromszor úsztam át a Balatont. Tavaly sem voltam már, előtte meg elmaradt.. Azóta nem úszom. Csak én érzem úgy hogy nagyon drága az 5000 Ft-os nevezési díj??? Egy ilyen eseményen, ahol rengeteg a szponzor, és szerintem önkéntes is akad bőven. Valahol 2500-3000 Ft környékén érezném reálisnak, ennyiből nem lehet nyereségesen kihozni, vagy a szervezők extra profitra pályáznak?

süti beállítások módosítása