Dolphin Browser Mini

2014.12.23. 21:48

Ez a kedvenc böngészőm Androidon. (meg az Opera Mini) Eddig az összes telefonomon végigkisért, kezdve a SonyEricson Xperia X8-al. Egyszerű, relatíve gyors böngésző, persze nem hibátlan, de nagyon szimpatikus. Különböző gyorsindítási lehetőségek, screenshot van benne. És ami sok böngészőnél nem tudom hogy állítható be, de ez automatikusan saját ablakban játssza le a youtube videót, ami azt is eredményezi egyúttal, hogy másik ablakban nyugodtan böngészhetek, miközben megy a videó, tehát a hang részét hallhatom, míg egy másik böngésző pl UC Browser ha nem az az oldal van "felül" akkor leállítja a videót. 

dolphin.jpgNa szóval most van egy új mobilom: Lenovo A536 elégedett vagyok vele, főleg most, hogy sikerült rá feltennem a Dolphin Minit! Igen, csak a Mini jó nekem, sajnos a "normál" böngészőt raktam fel elsőre, mert a Google Playen nem listázta ki hiába kerestem a Minire. Itt PC-ről kerestem rá a minire, és valahogy sikerült beállítanom PC-ről, hogy telepítse a mobilomra, és tényleg, amit gépről beállítottam, telón sikerült. Tehát elégedett vagyok :)

Lehet azért nem találta már meg a Google Play-en, mert ezt a böngészőt már nem fejlesztik - szerintem. De én csak maradi vagyok, és ehhez ragaszkodom. Vannak ilyen dolgaim, például a Baba Dezodor Férfiaknak, amit szintén mindig meg fogok venni, ameddig ebben a formában, ilyen illatban elérhető. 

Egyébként eleinte amennyire nem szerettem az Android operációs rendszert, ma már ott tartok, hogy más op. rendszert futtató telefont nem is lennék hajlandó venni. Bár nagyon sok információt gyűjtenek rólunk, de ennek a legnagyobb a támogatottsága, használhatósága, bővíthetősége kimagasló. Engem meggyőzött. 

A MOL pontgyűjtő akció keretében kedvezményesen lehet mostanában vásárolni OSRAM termékeket. Ha jól tudom ez egy jó hírű német gyártó, de egyébként én a németek iránt mindig is kissé szkeptikus vagyok, legalábbis ami a mai termékeiket illeti. Nem szeretnék belemenni az autóikkal is mi a helyzet, inkább csak egy apró dologra hívnám fel a figyelmet.

Nos tehát vettem ilyen égőt autóba, OSRAM SILVERSTAR 2.0 H7 12V 55W. Amiért vettem, mert szeretném majd kipróbálni, hogy tényleg erősebb-e a fénye, illetve meglepne, ha tovább bírná mint a normá izzó, hiszen ezek az emelt fényűek hamar fel szokták adni! Ezért nem is értem, mi ez a 2-szeres élettartam! Kutattam vásárlás előtt a neten, de nem találtam konkrét infót, mennyit bír egy ilyen, körülbelül hány óra, mindenhol csak a marketing rizsa, hogy 2x-annyit bír! 

Majd a használat úgyis eldönti, de érdekesség az egészben az, hogy a doboz hátulján az élettartamnál (Lifetime) a 2x-es élettartam ellenére rövidebb csík van, mint a standardnál, úgyhogy ez valahol ellentmondás! :)

osram-silverstar.jpg

Ugye milyen érdekes? Aki tudja a magyarázatot, ne kíméljen, írja le kommentben :) Ez elvileg made in Germany, úgyhogy kíváncsi leszek, milyen a német minőség.. De sokat nem várok tőle, ha már a dobozán is ilyen baki van.

Ja, és vettem LED égőt is Osramból. 2 db-ot a szobámba. Az egyik néha azt csinálja, mikor lekapcsolom, hogy szikrázik. Nem mindig, de jópárszor észrevettem, mikor lekapcsolom a villanyt sötétben olyan, mintha villámlana a szobámban. Érdekes, nem? :) Ez a "nagy" német minőség :) Bár ezen Made in Romania szerepelt, de akkor is. :)

Egyre inkább úgy érzem, hogy azt a világot éljük, mikor a jó nevű gyártók a régi hírnévből próbálnak megélni - főleg szerintem a németek - és némely ismeretlen gyártók olcsóbb termékei viszont képesek kellemes meglepetéseket okozni. Csak ugye minden egy nagy lutri. ...

Tanácsot senkinek nem tudok adni! :) 

Sörös tapasztalataim v2.0

2014.11.12. 19:59

 

Volt korábban egy bejegyzésem, mely szerint a kedvenc söröm a Dreher Bak, de kedvenc még a Dreher Classic, vagy az Arany Ászok, meg a Lidl-ben is találni jó söröket - de azt már nem veszek. És azt is leírtam, hogy kizárólag üveges változatban vagyok hajlandó fogyasztani már, dobozosat véletlenül sem veszek, nincs jó íze. És hogy  legalább 5 % alkoholtartalom ildomos, alatta nem igazán sör a sör. Az Arany Ászok ennek alatta van, bár azt megiszom, nem rossz, de eléggé tömegcikk, és ez miatt is ilyen híg.

Idén nyáron is sörözgettem, ami kitolódott már őszi-téli időszakra is. Érdekes, eleinte nem is igazán szerettem a sört, nyári hűsítő italnak azért jól esett. Tudom, hogy mértékkel fogyasztva egészséges, valamint nyugtató hatású és jó étvágyat csinál. E három dolog miatt kedveltem meg mostanra, és mára annak ellenére, hogy régebben nem kifejezetten voltam oda érte, most már szeretem is ezt a keserű ízt. Sőt, vannak kifejezetten édeskés sörök, azokat annyira nem szeretem már - Lidl-es sörökre gondolok, jó-jó, régebben tetszett, ma annyira nem, de nem mondanám attól még rossz sörnek őket sem.

soproni1895.jpgÉrdekes módon a Soproni 1895 minőségi világos sör is kedvencem lett! Normális alkoholtartalom: nem is erős, nem is gyenge, pont ideális: 5,3 % Pedig 1-2 éve is kóstoltam ittam-ittam néha, meg olvastam a neten "sörtesztet" ahol nagyon dícsérték, néhol leszólták, mert kukoricadara került az összetevők közé - ma ismét "kukoricamentes" elvileg. Nos, én 1-2 éve nem igazán szerettem, nem is értettem, miért dícsérték, nekem nem ízlett, erős szénsavas sörnek tűnt csak. Mára vagy megváltozott az ízlésem, vagy a sör is, vagy mindkettő, de a Dreher Bak mellett ez a másik N.o. 1. söröm. Meg ugye a Dreher Classic, ami bennem mindig a nyár íze lesz. Télen jó kis nosztalgia egy ilyen sör. Ennek összetevői között fel van tüntetve a kukoricadara, emiatt sokan meg is szólják, de én akkor is szeretem. Sőt, szerintem az sem kizárt, hogy azok, amiknél nincs feltüntetve a kukorica, bizony azokban is jelen lehet. Tehát e 3 sör a kedvenc: Dreher Bak (barna 7,2%) , Classic (világos 5,2%) , és Soproni 1895 (világos 5,3%), de szigorúan ez az 1895-ös jelzésű, a sima Sopronit utáltam mindig is, egy hulladék tömegcikk azoknak, akiknek az ár a fontos, meg a név. - az én szélsőséges véleményem szerint! :)

dreherbak.jpg

Még egy fontos dolog. A sör hőmérséklete. Megfigyeltem már azt is, hogy a túl hideg sör sem jó. A túl hideg sör nem ízlik. Tehát vagy ideális hőmérsékletű legyen, vagy kicsit melegebb, de hidegebb semmiképp sem.

Ízlik még a Heineken is, de az 4 decisbe van, nagyon drága, marketing és profit gyanús húzás az, hogy a fél literest megszüntették, így magamtól ilyet nem veszek, max ha hiper-szuper akcióba lenne. Egyébként bátyámtól kaptam Beck's sört, az sem volt rossz, de ha vásárolok, akkor a fent félkövér betűkkel írt három fajtát preferálom jelenleg. Biztos vannak még jó sörök, de ami bevált, nem változtatok rajta, ameddig valami nem kényszerít rá, hogy változtassak (érezhető minőségromlás, túlzó ár stb.)

Bár a robogómmal elégedett vagyok de 5000 km után előjött még egy apró hiba. A kipufogó miatti alkalmankénti tejlesítményvesztésről írtam már, de ha nem hajtja "szét" az ember, akkor nincs azzal gond, illetve ha "kiherélném" a kipufogót vagy lecserélném egy sportra, megoldódna a probléma - de nem akarom, mivel nem versenymotor ez, és csak hosszabb távon jön elő, ha rendesen húzom neki - ez meg ritkán fordul elő.

Na tehát, a benzinszint mutatóm elégeltem meg, hogy összevissza mutogatott, főleg teletankolás után zavart, mikor üresett jelzett, ahogy meg fogyott, néha feljebb kúszott, jó is lenne, mi? :)

szintmero.jpgKiszedtem a szintmérőt a tankból, és tapasztaltam, hogy kontakt probléma van, mivel az érintkezők, amik egy elektronikai panel pályáján futnak(ellenálláspálya? - villamosságból mindig hülye voltam..) a pálca "lógása" miatt nem mindig érik el ezt az ellenálláspályát. Azt hittem a pálca végén seeger gyűrű szerű lefogatás van, de egy sima gyűrű volt, horony nélkül, csak tengely kúpos enyhén, és úgy feszül rá. Leszedtem ezt, hajlítottam az érintkezőkön és próbáltam a gyűrűt deformálni, hogy jobban fogjon a tengelyen, mert ha nincs rajta szorosan a gyűrű, lelazul, és jobban lóg a pálca, és akkor se jelezné vissza a szintet.

A lényeg, hogy könnyedén megcsináltam, elsődlegesen az érintkezőket kellett kicsit hajlítani, hogy odaérjen, amihez kell :) és most jó.

Illetve a porlasztót újra beállítottam gyári előírás szerint, mert szeretnék még 3 liter alá menni fogyasztásban :) A mostani sem rossz egyébként.

 

Adidas calshot sportcipő

2014.10.29. 09:00

Bár a blogom autó-motor témáról szól, néha vannak más termékek is, vagy egy kis életmódi. Ez a bejegyzés azért született, mert nem hagyhatom szó nélkül, hogy a szar minőséget is drágán adják.

Adidas calshot cipőmet tavasszal vettem a Deichmannba. Már két alkalommal egymás után egy bizonyos Nike sportcipőt vettem, és ez az Adidas még drágább is volt, jobban is tetszett, így gondoltam változtatok.. Kívül-belül minőséginek tűnik ugyan a cipő, de mégis gyenge az összeszerelés.

3 hónapot sem hordtam, de a talpa kezdett elválni. Úgy, hogy nem ebben voltam éjjel-nappal, sőt az utcán sem járkáltam benne esőben, mivel autóval járok. Tehát nagyon kíméletes körülmények között járt így. 

Visszavittem, gariba csinálják meg, ragasztottak, két hét után ugyanez. Szinte csak hétvégén hordom, így nem is foglalkoztam vele mostanában sem.

Ha fél év gari van, már lejárt, de ma megpróbálom visszavinni, mert ez nem állapot.

Ha rendszeresen hordtam volna, és utcán is mentem volna benne esőbe, akkor már teljesen tropa lenne.

Elég szomorú, hogy egy 14 ezer ft-os cipő ennyit ér, de sajnos mai világunkban ez egyre több mindenre igaz, hogy a "nagy" márkák kalap szart sem érnek, és bizonyos lenézett márkák meg szárnyalnak (pl. motorban a Kymco isteni), de ki tudja az is meddig tart.

Régen a Nike cipőim általános-középiskolás koromban, mikor szinte csak abba jártam, elbírtak 1-2, esetleg 3 évet is! Pedig azokban tényleg jártam!

Az Adidassal egyidőben, de csak 3800 Ft-ért vásárolt piacos Wink cipőm többet ér, tovább tart, mint ez a több mint 3x annyiba kerülő Adidas.

Na, ennyit szerettem volna, remélem majd minden gyártónál kibukik a szar - és sikerül mindenkinek megtalálni a jót, és a rosszak gyártója megkapja méltó ajándékát a sorstól.

Zalaegerszegi jégcsarnok

2014.10.26. 21:53

3 éve gyakorlatilag heti rendszerességgel jártam Nagykanizsáról korizni Zalaegerszegre, jegyeztem: volt szezon, amelyikben 48-szor voltam. zalaegerszegi-jegcsarnok-belepo.jpg

Idén, múlt szezon végén, március-április környékén bíztattak bennünket a jegyárusításnál, hogy vegyünk nyugodtan bérletet, következő szezonban el fogják fogadni. 

Nem így történt! Szerencsére én nem vettem, egy barátomnak maradt meg egy tízalkalmasból 1 db (képen), de több barátom is pórul járt. Mindegy, előfordul az ilyen.

Most viszont ezen túl pofátlanul magas lett a jegyár, 750 ft-ról felemelve 1000-re, ami nem kevés, de nem is ez a durva, hanem az, hogy a bérletet megszüntették teljesen, így a korábbi 500 ft / alkalommal szemben csak a belépőre 1000 Ft-ot kell szánni.

Úgy gondolom rossz marketing stratégia az, ha nem teszünk különbséget a törzsvendégeink, és az alkalmanként beesők között. Ezzel a politikával én nagyon nem értek egyet, és szerencsére nem a megélhetésem múlik rajta, de akkor is felhagyok a rendszeres korcsolyázásra járással, ameddig ilyen viszonyok vannak. Én azt vallom jobb a sűrű fillér, mint a ritka forint.

A jó társaságot sajnálom csak, akikkel szuper volt ott együtt korizni. 

Nekem egy út így is 2500-3000 ft-ba került + jegyár, de akkor ezt az összeget a jövőben inkább költöm el mondjuk valamelyik étteremben egy finom ebédre, vagy egy napra pihenek belőle Zalakaros nagyszerű fürdőjében.

Nem hiszem el, hogy fiatalnak, öregnek, messzebbről érkezőknek, rendszeresen járónak ugyanannyiba kerüljön a belépő, ami nem lenne baj, ha még versenyképes lenne, de jelenleg a legdrágább hely lett a környéken. Az, hogy a szolgáltatás színvonala is javul-e, az a jövő zenéje... 

Kymco Vitality 50 2T

2014.10.23. 17:45

Csak kíváncsiságból kerestem a Unix webes felületén a robogómhoz milyen alkatrészek vannak. És mit ad Isten, pont belebotlottam a régi Kymco Vitality-m képébe. Hát ilyen népszerű vagyok, hogy az én robogóm lesz a képe a típusnak. Megtisztelő számomra, egyébként a bikepics-ről lophatták le, mert oda töltöttem fel, de nem baj.

Hiába, egyre népszerűbb vagyok! :D 

kymco-unix.jpg

Használt autó piac

2014.10.15. 19:32

Most, hogy autós berkekben dolgozom, van rálátásom néhány dologra, amit eddig is gondoltam, alátámasztódott - leinformálódva egyes netes használtautó hirdetéseket... Nem kételkedtem abban, hogy a 4-5 évnél idősebb használtautó hirdetések 99%-ka átverés: tehát ami csak nyerészkedés, vagy próbálnak megszabadulni egy csődtömegtől. Nem jó érzés látni, mikor egy autónak egyáltalán nincs szerviztörténete, vagy éppen van, csak látszik, hogy pl. 250ezer km-ig volt össze-vissza hordva, majd 150ezerről újraindul a dolog, tehát nem elírás, onnantól van az "időszámítás", onnan ketyeg a kilométer számláló, ráadásul egy hibakód kiolvasás és egyéb javítások is felbukkannak.

Az is érdekes, mikor egy rendszeresen karbantartott, számlákkal igazolt karbantartásokkal rendelkező autónak a rendszámtábláját, mint azonosíthatóságát letakarják, és úgy hirdetik az autót. Én azt gondolom, ha valakinek nincs takargatni valója, akkor ez a rendszámtáblára is vonatkozik... Miért akkora titok a rendszám, ha nincs sunyiság? Valószínű azért, mert van sunyiság...! 

Vagy hogy idős orvos tulajnak miért csak egy 45-ezres szervize van bejegyezve a szerviztörténetéről a rendszerben a 9 éves autójáról 2007-ben márkaszervizből? Több bejegyzés nincs.. Orvosi fizetésből, orvoskedvezménnyel sem tellett ki a márkaszervizre? Érdekes, nem de? Az látszik, hogy valaki érdeklődött a gépkocsi után, mert az iménti napokban egy másik márkaszervizben volt állapotfelmérésen. Csak hab a tortán, hogyha azonos használati körülményeket feltételezünk (évi 23 ezer km), akkor a hirdetett 140ezer km-rel ellentétben már 200 felett jár az autó. Persze a körülmények változhatnak, csak ez is csalóka. Ahogy az egész használtautó piac 99% -ban egy hígfos, takargatás, hazudás. 

Meg amilyenek az emberek - leginkább hanyagok és kíméletlenek, nagyon kevés ember kezéből vennék szívesen autót. Tehát biztos lehet spórolni egy használt autó vásárláson, ha kifogja az ember, de én egyértelműen új autót vennék legszívesebben, mert nagyon rossz érzés tölt el, ha látom ami a használtautó-piacon folyik!

Ezért is maradok a jó kis 1,4-es benzines toyotámnál, habár nem szeretem a dízelt, de szívesen lecseréltem volna egy szintén 1,4-es ugyanilyen dízel corollára. De jobb nekem a békesség, kár lenne egy jó autó eladást megkockáztatni a rossz megvételéért. A jó kocsik családban maradnak, vagy drágák és azonnal el is kelnek. Azt az említett 1%-ot meg kurva nehéz kifogni.

A kérdésre a válasz egyértelmű nem. Legalábbis a mai drága rendszereket tartalmazó autókat tekintve, amik direkt úgy vannak készítve, hogy idővel elromoljanak. Szivattyú, befecskendezők, nyomócsövek, kéttömegű lendkerék, részecskeszűrő. Közülük csak egyet-egyet kiragadva is mindegyik százezres vagy többszázezres nagyságrendű alkatrészt takar. Eleve drágábban vásárolt dízel tehát egyértelműen nem éri meg. Maximum ha "kannáznak" vele, de az meg rizikós - és nem is mindenki teheti meg.

Nem mellesleg én nagyon haragszom is ezekre az új dízelekre, amik egyre kisebb részecskéket, úgynevezett nanorészecskéket bocsátanak ki, szennyezve környezetünket - s vele bennünket. Ezek az apró részecskék ugyanis nem "tisztulnak" ki belőlünk, bejutnak a véráramba, felületükön rákkeltő anyagokat megkötve, felelősek a szív- és érrendszeri megbetegedésekért, az emberi agy elbutulásáért, az Alzheimer kór kialakulásában is szerepet játszhat.

Elég súlyos, igaz? Sajnos én úgy tekintek a modern dízelekre, mint népírtó eszköz. Lehet, hogy "kamu" védőoltásokkal, és különböző permetezésekkel próbálják írtani a népességet és vannak egyéb összeesküvés elméletek, de a korszerű dízel autó az egyik legalattomosabb dolog, ami létezik, hiszen lehet jönni vele, hogy a hatásfoka milyen jó, és kevesebb a károsanyag kibocsátása, csak éppen a részecskeemissziója nagyobb, és ennek önmagában a hatása sokkal rosszabb ránk nézve.

Az egész műszaki vizsgáztatás, magába foglalva a környezetvédelmi mérést főleg egy humbuk. Nálunk itt Magyarországon 10-ből 8 dízel autó megbukna, csak megodják, hogy átmehessen. Ez is elég baj, szerintem külföldön sem lehet sokkal jobb a helyzet.

Ilyen olyan Euro normálkkal stresszelik az autógyártókat, amivel valójában nem sikerül megoldani semmit, sokszor a régi, jól bevált technika környezetkímélőbb, ha utánagondolunk. Na meg különben is, nem csak a levegő szennyezése, de mennyi hulladékkal terheljük azáltal a környezetünket, hogy bizonyos dolgokat rövid használat után eldobunk? Gondoljunk csak a telefonokra, mosógépre, vagy egyre több új autóra.

Nem értem egyébként azokat az embereket, akik az autók között - sokszor kerékpáros tiltó tábla ellenére is - főleg országúti bringások képesek tekerni, ez kurvára nem egészséges, ahogy az autók melletti futás sem a járdán, vagy bárhol. Én ilyenre nem lennék képes. 

Az is érdekes, hogy Nagykanizsán a Gerő cukrászdának közvetlenül a legkipufogógázosabb övezetben van egy "kiülője" és a mellette megnyílt Berényi cukrászdának is lett egy. Komolyan jó az embereknek, hogy oda kiüljenek a szmogba és a zajba, 2 méterre az autóktól? Nem értem egyébként az ilyen vendéglátóhelynek hogy lehet létjogosultsága. Én nem tudnám magam ott jól érezni.

Persze most lehet jönni, hogy milyen negatív vagyok, és biztos mindig erre gondolok, így majd később betegségem is ki fog alakulni emiatt. Agyban azért úgy programozom magam mindig, hogy mindentől nem óvhatja meg magát az ember, és bizonyos mértékig a káros hatások is kompenzálhatók, sőt, talán még kismértékben szükség is van rájuk, tehát mikor találkozom ezekkel a tényezőkkel, próbálom jól felfogni, nem csak negatívan.

Egy dolog biztos, a "korszerű" dízel nem éri meg, tehát aki amiatt vette, hogy spóroljon, az jól át lett verve. Ha valaki használtan vette, az még nagyobbat bukhat. Egyébként is egy ilyen dízel verdát sokkal könnyebb gallyra vágni, mint bármely más üzeműt. 

Még valami. Van a társadalomnak egy olyan rétege, jórészt a 20-30-as korosztály, aki arra rejszol, hogy a gázolajos autójával hatalmas koromfelhőt hagyva gyorsul fel. Egyre több ilyen arcoskodó hülyegyerek van... Nem tudom ez miért jó, de én kilőném őket a forgalomból, mert amellett, hogy kurvára egészségtelen, balesetveszélyes is. Jellemzően német fostaligákkal járnak, kettes, hármas, négyes golf, vento, passat, transporter, a4, a6 stb. - hányadékok. 

Mobilszolgáltató

2014.09.29. 21:12

Meg szoktam időnként nézni a mobilszolgáltatók ajánlatait. Sajnos mióta a világon vagyok, nincs előfizetéses csomagom, a feltöltőkártyás meg elég drága.

Most már több mint fél éve van egy Lidl-es, Bluemobile-os SIM kártyám, ami ugye szintén nem havidíjas, és baromi jó, mert átlátható, követhető, 33 ft mindig mindenhova.

Ezzel szemben most is látom, hogy a T-Mobile - vagy Telekom - már ezt sem bírom követni - a legolcsóbb 2300 ft-os előfizetésben is 37 meg 40 ft a percdíj. 

Komolyan nem értem, hogy lehet az ilyen ajánlatoknak, előfizetéseknek létjogosultsága, mikor van egy sokkal átláthatóbb, olcsóbb rendszer a Bluemobile, és nem kell rá előfizetni sem...  (mikor sim kártyát cseréltettem a trémobilban, a lányok is látták, hogy régóta kártyás vagyok, rá is akartak dumálni egy előfizura, mondván milyen jó, én meg lepattintottam őket a Lidl-es Bluemobile-os percíjakkal, mondván az előfizu nélkül is olcsóbb - nem is tudtak többet mondani nekem semmit :) 

Nem reklámozom, bár tényleg jó, hogy van, reméljük így is marad, de pont az a jó benne, hogy olcsó, és nincs kötöttség, szóval ha kedvezőtlenül változtatnak a díjszabáson, feltételeken, akkor azonnal ott lehet őket hagyni...

A t-mobileos számom egyébként is már csak a megszokás miatt van nálam tizenvalahány éve... Számhordozással nem szeretnék élni, mert az is macera. Meg hálón belül, csúcsidőn kívül még hasonló a percíja, mint  Blue-s simkártyámnak, ezért néha még töltök rá, meg hogy fenntartsam, elérhető legyek rajta.

süti beállítások módosítása