Most már ezt is tudom, mivel szükséges volt a fűtés miatt járatnom a motort a munkámból adódóan. Nagyon jól fűt, lejjebb is kellett közben tekernem, de leállítottam 2 óra 15 perc járás után, mire felkelt a nap. Álló motornál már vagy a hideg levegőt fúvatja be az ember, vagy bepárásítja magát, ha semmit nem fújat.

Teljesen nem 100 %-osak az adatok, mivel a megtett kilométer a google térképe szerint számított, a kocsiba nem néztem, még utólag lemérhetem azzal is. De inkább felfelé kerekítettem mindenben, nehogy "szebb" adatokat mutassak, mint a valóság, hanem olyat, amivel reálisan lehet számolni.

alapjarati-fogyasztas.jpg

Nos, a tapasztalatok:

Hőmérséklet átlag 0 celsius. 6 km-t tettem meg a célomig, így az átlagfogyasztást erre írta a computer, tehát ebbe az "alapjáratba" számolt fogyasztásba benne van 6 km mozgás is. Érdekesség, hogy ezalatt a 6 km alatt sem kúszott fel az üzemmeleget jelző szintig a vízhőfok mutatója (csak a közelébe, majdnem elérte), ami nem termosztáthibának tudható be, jó vezetési stílussal, kis tempóval, nagy sebességben (50-60 km/h 5.fokozatban), 0 fok környékén ez a kis benzines se melegszik olyan gyorsan, jó hatásfokkal dolgozik. Álló helyzetben természetesen elérte az üzemi hőfokát, venti 1-es fokozaton, de ha erősen nyomatnám az utastérbe a meleget, akkor természetesen képes "lehúzni" a vízhőmérsékletet. De nekem így is bőven melegem volt.

 

75 perc után az átlag 15,7 liter = 0,942 liter elégetve ( 0,7536 liter / óra )*

 

90 perc után az átlag 18 liter = 1,08 liter elégetve ( 0,72 liter / óra)*

 

120 perc után az átlag 22,2 = 1,332 liter elégetve ( 0,66 liter / óra)*

 

Hazaérkezés után a kész statisztika:

~150 percet járt a motor, ezalatt 12 km-t tett meg összesen, computer szerint 15,5 liter átlagfogyasztással.

= 1,86 liter elégetve összesen ( 0,74 liter / óra)**

 

* 6 km megtétele mellett számolt alapjárati fogyasztás

** 12 km megtétele mellett számolt alapjárati fogyasztás

 

A statisztika nem teljesen mutatja meg az alapjárati fogyasztást, de az 0,5-0,7 liter közé saccolható, ha már üzemmeleg a motor. Hidegen ennek többszöröse lehet, akár 1,5-2 liter is.

Az elején a megtett 6 kilométer miatt magasabb, hiszen abba benne van a mozgáshoz szükséges energia, az utolsó számításnál szintén azért magasabb a liter / óra arány, mivel még 6 kilométerrel nőtt a megtett táv.

 Jól látszik az első statisztika után, hogy folyamatosan csökken az alapjárati fogyasztás (07 alá), egészen a hazaindulás utáni statisztikáig, hiszen nem történt addig haladás. És az ugye evidens, hogyha halad az autó, akkor a fogyasztás / óra is magasabb lesz, mintha alapjáraton ketyegne. 

Roxette

2015.10.28. 08:22

Túl vagyunk egy óraállításon is, szerencsére az én szervezetem óraállítás előtt elkezd valamiért alkalmazkodni az "új" időhöz, ősszel és tavasszal is egyaránt. Tehát én jó dolognak tartom az óraállítást.

A Roxette zenekar 1986-ban alakult, abban az évben, amikor születtem. Mire igazán magamhoz tértem, felfogtam, hogy a világon vagyok, 6 éves lehettem. Erre már a Roxette is befutott zenekar lett. Sok jó zenét hallgathattam gyerekkoromban, így meghatározó része volt ez az együttes is. Szerettem, és szeretem most is, talán ennyi idő távlatában tudja csak az ember igazán értékelni azt, ami valójában egy hatalmas alkotás volt.

Ennek ellenére nyilván nem ismerem minden számukat, némelyiket most fedeztem csak fel, például ezt is. Nagyon tetszik, zeneileg, ritmusra is tökéletes, és ez a rész, az ének is csodálatos benne, majd ahogy utána újra "beindul" a zene, a dobolás. Szavakba önteni nem lehet ennek szépségét szerintem.

Hát ez a Roxette.

Életem Kymcoja V4.0

2015.10.12. 21:55

Írtam már egy-két ilyen című bejegyzést, néhol az aktuális verzióval jelölve. 

Aki olvas az tudja, hogy kicsit régimódi vagyok, és szeretem a tiszta, átlátható és megbízható dolgokat. Valamelyest úgy érzem, hogy az olaszok már nem olyanok, mint régen, és van egy új márka, ami tiszteletet érdemel, nálam kivívta ezt a KYMCO.

A hirdetéseket amik kedvesek számomra, autóból, motorból egyaránt szoktam figyelni, mert kíváncsi vagyok, milyen a piac, és kicsit hobbim is ez.

agilityrs.jpg

Így találtam rá erre a gyöngyszemre, amit hirtelen felindulásból, és mivel 29%kal korábbi árához képest "leértékelve" árultak, máris vonzóvá vált számomra és saját városomban is volt, hát megnéztem, és két nappal később elhoztam.

Ez egy elég fiatal, 3 éves Agility, amit Ausztriából hoztak be, de ez az RS változat, ami külsőben kicsit vagányabb, mint a "sima". És ami különlegesség - hiszen Agilitykből eddig négyüteműekkel találkoztunk, nekem is olyanom volt - ez viszont egy kétütemű csoda, Magyarországon gyakorlatilag nincsen, jelenleg is 1 db-ot hirdetnek.

De félni valóm nincs, mivel ugyanaz, vagy majdnem ugyanaz a blokk, mint a Vitalitymnek, így minden a kopóalkatrész abszolút elérhető.

Sokat nem szeretnék róla írni, így rögtön rendbe tettem mindent, amire szükség lehetett, vagy lehetne a későbbiekben.

Mivel olcsón vettem, és valamilyen szinten mondhatom, hogy hozzáértő vagyok, láttam már vásárláskor is milyen hibái vannak. Szerencsére egyik sem súlyos, eget rengető dolog, legnagyobb hibái kb. 2-3 megszakított menet, vagy hiányzó csavar itt-ott, meg elpattintott műanyag fülek - amiket ha szétszedi az ember a motort, úgyis könnyű lenne letörni.

Gondoltam, hogy az akksija szar, 12 V körül volt, mikor elhoztam, feltöltöttem ioncserélt vízzel, 2 napig hagytam az Optimate2-es töltőn, ami max 0,8 Amperral tölti, tehát nem vágja szét, mégis utána már csak 11 V körül mértem rajta, meghalt végleg, pedig bíztam benne, hogy esetleg fel tudja támasztani.

De ez nem lepett meg, gondoltam amúgy is ha vásárláskor nem forgatja meg az indítómotor, akkor utána se fogja. Egyébként Vitalitym akksijáról szépen beindul.

Kb. 3 nap munkám van benne, de ez leginkább azért, mert sokszor elpepecseltem a dolgokkal pl. klingerit tömítést hogy vágjam ki.

Leírom röviden a történeket: Pénteken elhoztam a mocit, du. lemostam. Szombat délelőtt garázs soron lévő ismerős Gyuri bácsival eltüntettem a kipufogó vakcsövét (fojtását), mivel neki van fogyóelektródás, védőgázas ívhegesztője (CO hegesztő a köznyelvben). Még délelőtt vettem gyűrű tömítést a henger-kipufogó csatlakozáshoz (kifújhatott, csupa takony volt mellette, a hangja is szerintem azért nem volt valami kellemes) és kipufogó felfogató csavarokat (felemás, nem jók voltak rajta). Délután leszedtem az ülést, és hihetetlen por tárult elém. Ezt valami paraszt tehenészlány használhatta Ausztriába. Úgyhogy sokat dolgoztam azon, hogy letisztítsam, és ahol olajpára volt, brigéciollal lemossam a rittyót. Vasárnap reggel felkeltem, és belémsütött, hogy előző napi alapos mosáskor, nem-e juttattam a hengerbe vizet - hiszen a kipufogó nem volt rajta, de szerencsére nem. Azért biztos ami biztos, gyertyalikon 2T olajat adtam neki és megjárattam így a dugattyút. Ja, a gyertya hibátlan volt benne! Gyártottam kipufhoz még klingerit tömítést is, mert láttam hogy az is tropa volt. Légszűrőt kitisztítottam, így délbe már beindíthattam a mocim, Frankó minden! Délután a hajtást tisztítottam ki, és ellenőriztem, de szomorúan láttam csereérettek a görgők és a szíj, tiszta szerencse, hogy a Vitalitymhez rendeltem pár hete, hogy legyen tartalékban, így most ezeket beépítettem, abba úgyis csak jövőre, vagy utána kéne. Ilyen inspekció alkalmával természetesen nem csak tisztítok, hanem amit kell, kopó-forgó-mozgó alkatrészeket megkenek. Aztán ma hétfő, délelőtt porlasztó atomjaira szedése (arra is kíváncsi voltam fúvóka fojtott-e, de már nem), kifúvatása, összerakása, tank leszedés, tisztítás, fék ellenőrzése, mivel elől elég gyenge a fékhatás, és fékfolyadék csere. Próba. Még csak az utcába mentem vele, sisakom nincs itthon, biztosítást holnap kötök. Így végsebességét nem tudom, de a motor járása letisztult, szép lett, ég és föld a különbség, ahhoz képest, mint mikor megvettem, most már magaménak érzem! Gyakorlatilag majdnem kész.

Bár utálok szerelés közbe fotózni - hiszen legtöbbször koszos a kezem -, néhányat azért elsütöttem a kis közönségem kedvéért, ha egyáltalán van. :D Legjobb talán az előtte-utána kép (dzsuva)

Itt megtekinthetitek őket!

Mikor megvettem, apu mondta, hogy "ennek nincs olyan jó hangja, mint a másik motorodnak". Valójában ez azt jelentette, hogy szar hangja van fiam - csak nem akarta így megmondani. Ezzel én is tisztában voltam. De ma mikor befejeztem a munkát, szóltam neki, hallgassa meg most! És ámult, tetszett neki, kérdezte is, hogy csináltam.

Videón egy kicsit zörgős hangja érződik, de valójába szép hanjga van, teljesen normális 2T hang, a többi jó állapotú járgányé is ilyen:)

Kulcsot kell még másoltatnom, pénteken nem tudták lemásolni. Hajtómű olajat cserélek. Tavasszal veszek bele akksit. Szutykos időbe inkább ezt használom, a Vitalitymet jobban kímélem így :) Kíváncsi leszek a végsebességére most, hogy 100%-os. 

Örülök, hogy két, valamennyire egyedi motorom van, mégse kell félnem, hogy elromlik, vagy alkatrész nincs hozzá.

A Vitality nekem nagyon tetszik, és gyakorlatilag nincs is a használtautón ilyen hirdetés jelenleg. 2 ütemű Agilityt sem láttam még. Meg hát ez nem is sima Agility, hanem RS, az is ritka nálunk :)

Úgyhogy ha valaki, akkor én igazán Kymco-barát vagyok. :)

Persze jó lenne, egy Agility City, négyütemben, az egy célom, talán jövőre ezt lecserélem arra, de a Vitality az tuti, hogy nálam marad örökre. :) 

9000 km

2015.10.06. 16:16

Nem jellemző tőlem az ilyen poszt, csak a Dánieltől :) De ma pont így sikerült leállnom, és akkor már a megszokott módon - minden 1000 km-enként - feltöltöttem maximumra 2T olajjal a jószágot.

9000km.jpg

Így állunk, 9000 km, szép állapotban, kellemes motorhanggal. Problémák nem igazán voltak a megtorpanást leszámítva, ami miatt a kipufogó is szét volt vágva sajnos (és újra összehegesztve - nem látszik rajta külsőleg a megbontás), de a gyertya alacsony hőértéke okozta. Másik gyertya és azóta panaszmentes. Úgyhogy hibátlan, legnagyobb bűne, ha hidegindítás után kell neki egy kis idő míg "magához tér", néha le is fullad ilyenkor. A fogyasztás 3 liter / 100 km körül alakul, ami teljesen jó.

Itt egy tavaszi videó még, amikor alapjáraton ketyeg a kis műszer. Azóta megtanultam azt, hogy oldalsztenderen nem szerencsés járatni így a motort, mint a videón, mert szerintem akkor kerül inkább a levegőszűrőbe üzemanyag-olaj keverék. És ennek következménye, hogy ahol tároltam a motort mindig ejtett egy cseppet a légszűrőház aljánál. Jómúltkor kimostam és nem járattam azóta így, egyelőre nem hagy maga után ilyen olajos cseppet.

ITT EGY VIDEÓ A KORÁBBI VITALITYMRŐL, bár ez egy lestrapáltabb darab volt teljesen ismeretlen előélettel, de a motorja ugyanolyan precízen járt mint a mostanié, azzal teljesen megegyezően. Ezen nem csak alapjáraton hallhatjátok, de alapjáraton az is hallható, hogy a két motor hangja is teljesen egyező.  

Elmondhatom, hogy mióta nálam van ugyanazzal a fullszintetikus 2T olajjal jár, aminek egyébként imádom az illatát (ezt persze csak akkor érzem, mikor jár a motor, de nem rajta ülök, vagy megállok és épp úgy fújja a szél a levegőt).

Hát ennyi, szeretem ezt a gépet :)  Gazdaságos, és praktikus főleg a városban.

Töltőtoll és kézírás...

2015.09.30. 20:04

Nem helyes megfogalmazás! Így nevezik pedig őket, de ezek illegális betolakodók! 

Már jöttek Gyékényes, Surd, Nagykanizsa, de a horvátok is jól kibasztak velünk, mert Letenyére elhozták őket.

Nincsenek szabályok, nincsen rend, bármit lehet, ingyen ellátás, buszt ingyen kapnak!

Ma éjjel aludni sem tudtam, mert folyton ezen szorongtam, hogy ezek elárasztanak bennünket, és én nem tudok mit tenni!

Felháborító, hogy ez így mehet!

De komolyan ha ezek a jobb élet reményében ide jöttek, belegondoltak-e már, hogy hol fognak lakni, és miből fognak élni, mert ezeket foglalkoztatni senki nem fogja okmányok, bizonyítványok nélkül, a lakosságnak enélkül is van munkanélküli rétege, és nyilván nem az "alja" népet fogják foglalkoztatni! Sajátjukon kívül más nyelvet kevesen beszélnek, képzetlenek. Ha ezek "mekenültek" lennének, akkor letelepednének az első adandó alkalommal hazájukhoz közel, ahol békesség van! De nem! Ezek csak mennek, és pusztítanak, káoszt okoznak!

Szóval ez számomra abszolút érthetetlen!

Ahogyan azt sem értem, ha egy országba háború van és nincs jólét, miért népesedik túl, miért születik annyi gyerek?!

Ez valahol ellentmondás, nem? És ha valaki felhozná a magyarországi cigányokat, mert ők is csak szaporodnak, ez igaz! Csak nekik jó életük van itt, nincsenek fenyegetve semmitől! 

De ezeknek a keleti sötét népeknek elvileg azért kell ide jönniük, mert fenyegetve vannak, és már nem bírják! Hú-ha! Azért van túlnépesedés?!

Miért van az, hogy nőket alig látok, szinte mind életerős "harcedzett" férfiak jönnek? Ráadásul mind olyan rondák, hogy elmegy tőlük az ember élet kedve! Nem Európába valók!!!

Meg kéne látni, hogy ez egy újfajta háború, és birkák hagyják, hogy jöjjenek, leigázzák őket.

Nagyon rossz érzés, hogy én itt vagyok egy senki, és nem tudok mit tenni ez ellen!

Inkább nem írom le, én mit tettem volna! 

(felmerülnek további kérdések: ennyi cuccal, mihez kezdenek? Alig van náluk valami, táska, vagy ilyesmi.. És vajon mi van benne?!?! És egyáltalán: Honnan tudják az utat, hogy merre kell menni?! Hova tartanak?!)

Türelmetlen faszkalap

2015.08.21. 09:27

Nem írtam mostanában. Mert bármiről nem akarok, az autó műszaki állapotát illetően meg elég eseménytelenül telnek a napok, hónapok, évek, teszi a dolgát szépen. Túl van már a 160.000 km-en.

Hosszú távon 85 km/h-s tempó környékén 5 liter körüli átlagfogyasztás érhető el.

Nem is éri meg sokkal jobban száguldozni, mert főleg éjszaka már ez a tempós se túl biztonságos a vadak észlelése/reagálás szempontjából. Tehát a takarékos vezetés nem csak az üzemanyagfogyasztásra nézve hasznos, hanem az autó épségére is, kisebb az ütközés veszélye.

 Mivel elég sokat megyek, mindig megfordul a fejemben a dízel autó, nézem is a hirdetéseket, mert vannak tartós konstrukciók, de aztán lebeszélem magam róla. Biztos vagyok benne, hogy jó áron el lehetne adni a Corollát, ahogy a Swiftet is, de utána bármilyen jónak tűnő autót is vennék, nagy lenne a bizonytalanság a múltját, így a jövőjét is illetően. Meg más érzés egy olyan autóba ülni, amibe tudom, hogy került bele az a százezer feletti futásteljesítmény, mert a sajátunk volt, és más érzés lenne, amiről nem tudok semmit.

 Így vigasztalom magam azzal, hogy van egy patika autóm, ami nem fogyaszt ugyan sokat, de lehetne kevesebb, meg kicsit erősebb is, de cserébe 100% megbízhatóságot és finom kellemes, lágy, szinte hangtalan járást produkál, és a vezérlése is tartós, láncos.

A héten Bocskán dolgozott az út mentén két közmunkás, mikor arra mentem. Egyik damilos kaszával vágta az út mentén a füvet, a másik egy nagy "lap"-ot tartott mellette, ahogy szokták, hogy ne menjen az útra, vagy az közlekedőknek a szemét/kavics. Ennek ellenére ezek a balfaszok mégis úgy csinálták, hogy kaptam oldalról egy követ, hallottam is, meg látom az ajtón a helyét. Nem akarok csúnya lenni, de ezek az emberek ha ennyire nem képesek figyelni, akkor megértem, hogy miért képtelenek önerőből munkát találni. Múltkor meg Hahóton láttam két barmot, akik védőszemüveg nélkül nyírták szintén damilossal az árokpartot, láttam hunyorogva, na ezeknek sem volt sok eszük, a védőfelszerelésük nem tudom hol volt, mert így elég nagy a sérülés veszélye, és az ember szeme nem játék. Nekik a saját szemük világa sem fontos úgy látszik.

A Kymco járművem is jól van, ezt sem tervezem eladni.

itk988.jpg

Így augusztus 20 környékén elég sokan vannak Balatonbogláron. Néztem a programokat, elég komoly fellépők vannak. Kinéztem tegnap este, már 18 óra körül annyian voltak, hogy a rendezvénytől kb 2 km távolságban, 20-25 perc sétával álltam meg. Aki ismer tudja, hogy én nem vagyok az a fajta barom, aki bemegy a bolyba, mert nem szeretem azt a nyüzsgést, figyelmetlenséget, ingerültséget, ami a tömegbe van, mikor az autósok nem tudnak haladni, és a gyalogosok tömegesen lépnek le az útra, vagy mennek az úton, hely meg gyalog is alig van, nemhogy autóval. De gyalogosan besétálva is látható volt, hogy nem lett volna közelebb hely, csak ha véletlenül valaki épp elmegy.

Ennek ellenére persze sokan vannak, akik értelmetlenül megpróbálnak még közelebb helyet vadászni, mintha fél óra séta olyan fárasztó lenne :) 

Igazából sokat nem voltam kint, mert annyian voltak, hogy számomra élvezhetetlen volt az egész. Gyalog is alig lehetett haladni a tömegben, a kajáért sorbanállás volt, és -mivel írtam is, hogy tömeg volt - leülni is lehetetlen lett volna, hogy kulturáltan egyen-igyon az ember, sőt, így is a nyakába lett volna minden nép. Nekem ez nem jön be. Így hamar hazajöttünk.

Ekkor készült hazafelejövet Fonyódnál a fenti kép. Nem szoktam ilyet csinálni, de mégis létrehoztam itt ezt a kis szégyenfalat neki. Fényjelző berendezés irányítja a parton a forgalmat, piros jelzése volt, én leállítottam a motort már korábban, de közben valamiért kb 10 métert előre ment az előttem levő autó. Természetesen nem indítottam el emiatt az autót. Ez a barom meg csak nyomta a kürtöt rám ahelyett, hogy kikerült volna, ha nem tetszik neki. Csak ugye úgy a seggembe állt meg, és lehet a mögötte levő is az övébe, hogy talán nem volt lehetősége kikerülni :) Még egy kicsit haladt előre a sor a piros ellenére, de ekkor már beindítottam az autót és komótosan elindultam, hát hova siessek? Messze voltunk akkor még a lámpától. És utána készítettem ezt a művészi képet. 

Thaliás barátunk most büszke lehet magára, biztos előbb fog megérkezni :) Inkább abba fektetne energiát, hogy a rendszámtábla világítását megjavítja, mert bizony egyik sem égett. És próbálna meg kulturáltan közlekedni. 

Az ilyen seggfej barmokat, akik ennyire türelmetlenek, hogy pár méter előbbre jutás miatt már áll a faszuk, a pokolba tudom kívánni.

A közút nem versenypálya és nem is iskola, hogy másokat próbáljunk nevelni. Csak kulturáltan, egymást elfogadva kellene tudni közlekedni. És az ésszerűséget előre helyezni a legtöbb helyzetben.

 

Ennyi. Ahhoz képest, hogy nem akartam írni, elég sok lett.

Korábban írtam már egy bejegyzésben, hogy vettem a MOL akció keretében Osram halogén izzót az autóba, azzal egyébként elégedett vagyok (egyelőre..) a fényereje jó - remélem annyit kibír, amennyit ki kell neki.

kapcsoljoncsucsminosegre.jpg

 Akkor vásároltam a szobámba is két darab OSRAM 10W-os LED-et, és abból már mind meghaltak, pár hónap alatt úgy, hogy párszáz órát sem világítottak. 

osramledfb.jpg

Az ismerősi körben és a neten körülnézve is azt látom, hogy ezek a "csúcsminőségű" ledek sorra mennek/mentek tönkre mindenkinél. Az Osramnál szépen hallgatnak, illetve szerintem nem győzik cserélni ezeket a fényforrásokat. Nem tudom mi a baj egyébként ezekkel az égőkkel, hogy kivétel nélkül tönkremennek, de ahogy a facebookon is írta egy felhasználó, ezzel a Molos Osram akcióval rendesen leégette magát a gyártó. Igazából nem zavarna ez a dolog annyira, ha nem csúcsminőségű ledként reklámozták volna, hanem úgy lett volna a piacra dobva, mint valami béta verzió, teszteljétek parasztok... 

Igazából máig nem értem, hogy adhatott ki az Osram ennyi hulladék Ledet, mert bár a gyártó saját dolga, hogy mennyi selejtet gyárt, de én nem hiszem el, hogy a szigorú minőségbiztosítási előírások betartásával ennyi selejtet ki lehetett volna engedni a piacra. Itt valaki annak ellenére engedte ki ezeket a szarokat, hogy tudhatta milyen... Ezzel felbecsülhetetlen kárt okozva az Osramnak. Mert aki befürdött, nem biztos, hogy fog ezek után Osramot vásárolni. Ahogy én sem. Még a LED-től is elment a kedvem.fenycso.jpg

Mivel ma olyan világot élünk, hogy a jónak hitt márkák közül is egyre több lesz vállalhatatlan, előfordul, hogy olcsóbban lehet jobb minőséghez jutni. De ezt már írtam. A régi jól bevált dolgok közül van néhány, ami nagyon tartós, szinte örök életű, vagy ki tudja; lehet az is. Épp ezért visszacsavartam a szobámba a régi kompakt fénycsöveket, íme egy kép az egyikről. Ez még az "első széria", abból a korszakból, amikor újdonság volt a kompakt. Erre a Tungsram csőre nagyon büszke vagyok, mert bár a legrégebbi, de mégis ez a fajta nem ment még tönkre. Csak azért is bírja, pedig ez korábban előszobába volt, ahol sűrűn kapcsolgatva is volt. Annyi csak a kompromisszum, hogy kell neki egy kis idő, míg begyújt, aztán egy perc, mire erősen világít, de ez a legkevesebb. Büszke vagyok erre a fajta fénycsőre, még ha eléggé szerencsétlenül is néz ki, nem valami szép szegény. De minden tiszteletem az övé! Energiatakarékosságba meg csak minimálisan marad el a ledtől.

Egyáltalán miért vettem én Osram Ledet? Mert hülye voltam. Mert az akció, az köll... Ez győzött meg igazából, meg az, hogy a LED-nek állítólag nem ártok a kapcsolgatással.

Szól még mellette ezen kívül is pár érv, csak ezek elhanyagolhatóak. Pl. elektroszmog mentesek, ami megfoghatatlan dolog számomra, így nem is foglalkozom vele; főleg, hogy a fénycső sem problémás, ha nem közvetlen a feje mellett van az embernek. Aztán ami még felhozható, hogy a lednek azonnal erős fénye van, de ez megint csak egy apró dolog, 1 perc alatt nem dől össze a világ.

Szumma szummáron régen írtam már, és kellett ide valamin filóznom, megszültem.

Kymco Vitality 2T

2015.04.05. 16:14

Ez a bejegyzés csak a jelenlegi robogóm iránti szeretetből született, illetve hogy még a témát kicsit körüljárjuk. Volt jó pár robogóm. Nem mondom, hogy ez a legjobb, de ez olyan kedves, szerethető kis járgány. Egyszerű, mint az egyszer egy és ez a jó benne.

kymco06.jpg

Tegnap egyébként szerveztem egy "randit" a valaha tulajdonomban lévő fehér Piaggio NRG MC4-es vízhűtéses robogó gazdájával, és cseréltünk is egy körre robogót, mert én főleg kíváncsi voltam, Kymcozás után mennyire érzem másnak. Hamarosan le is fogom írni a tapasztalataimat. Egyébként az NRG-ben huszonnégyezer valahányszáz km van, kb. kétezerrel több, mint tavaly tavasz óta, mikor eladtam. Tehát nem ment vele sokat a srác. Egyébként teljesen jó állapotú, csak kicsit mocskos volt :) Nem bánt, mert megértem, hogy nem mindenki ér rá állandóan motort mosni, meg ápolgatni. 

Igazából azt kell mondjam ha minden szempontot figyelembe veszek, ez a Piaggio NRG volt a legjobb robogóm az eddigiek közül. El is árulom miért, bár már szerintem írtam régebben. Szép, dögös (pl ledes hátsó lámpacsík), kényelmes, gyors, megbízható, stabil, sárvédő véd, világítás is rendben, műszerfalon minden látszik; digitálisan vízhőfok csíkok, üzemanyagszint, kilométeróra számlálóval, óra, és egy analóg fordulatszámmérő. 

A Yamaha Aeroxot is jó motornak tartom (hiszen volt már 3 aeroxom), de az a külsejét leszámítva mégsem ér fel egy ilyen NRG-vel, mivel az aerox lámpája gyenge, a sárvédő nem véd rendesen és csúnya is, a műszerfal évjárattól függően változó tudású és nem mutat ennyi mindent, sőt; az újabbak csak kilométeróraként funkcionálnak. A legrosszabb az egész motorban számomra, hogy az ülés bazira kényelmetlen. Aeroxba inkább a technikai megoldásait, szerelhetőségét tartom igazi értéknek az általános értékei mellett.

Most jöjjön a Kymcoval egy kis összehasonlítás. Szóval az NRG még kényelmesebb volt, nem gondoltam volna. Teljesítménybe természetesen jobb, de mégsem érezni olyan eget verőnek, ámbár ráfért volna az NRG-re pár könnyebb görgő és sokkal jobban ugrott volna, ezzel tisztában vagyok. Aztán ami feltűnő, hogy nagyon stabil a kormánya, nehezebb kitéríteni, így a Kymco útfekvése kicsit játékszernek tűnik az NRG-hez képest. 

És hogy az NRG-re is mondjak rosszat, bár nem egyszerű, de típushiba az első teleszkópszárak zsírja folyamatosan verődik ki. Ettől függetlenül jó lenne újra egy ilyen robogó, mert egy igazi dögös, kényelmes, megbízható, biztonságos robogó.

Itt térnék ki egy érdekességre, mert mikor tavaly nézegettem használt motorokat Kaposváron egy férfi, aki kereskedik velük, meg szereli őket, ő igen leszólta ezeket az új piaggio blokkokat, ami az én motoromban is volt - mert hogy sokminden elromlik és szar szerelni. Aláírom, rosszabb lehet szerelni, ha pl. vízpumpa csere miatt is szét kell húzni a blokkot, de nálam semmi baja nem volt, ezért meg is lepődtem, mikor ezt mondta, hogy elektronikával is ilyen-olyan bajok vannak. Nálam nem volt, hogy véletlen-e? Nem hiszem. De meglepne, ha ezek mind szarok lennének, és én fogtam volna ki csak a jót. Neki is elmondtam, hogy nálam semmi gond, és ilyen robogóm van, mondta, hogy nekem akkor szerencsém volt vele :) 

Videó:

És a Kymcoba mit szeretek? Leginkább a csendes, hihetetlenül kellemes lágy járását, de nagyon szeretem, hogy jó a világítás, és szép elnyújtott hátsó lámpája van, vagy hogy kattog indexeléskor hangosan - minden motornál ilyennek kéne lennie. Baráti a fogyasztása, és 60-ig szépen gyorsul. Egyszerűbb, igénytelenebb szerkezet, mint egy folyadékhűtéses robogó. Tehát ezt az egyszerűségét szeretem, meg azt, hogy minden porcikájában érződik, hogy jót akartak csinálni, és ez boldogsággal tölt el. Csak egy apró példa: ennek a teleszkópszárain gumiharang van, így nem juthat be a por és nem mennek tönkre a telók. Továbbá azt is szeretem, hogy egyedi lehetek; kevés ilyen van az országban, de nem kell félni, mert a kopóalkatrészek beszerezhetőek teljesen normális árakon. A szerelhetősége meg abszolút racionális. Az olaszok ilyet nem tudnak, vagy nem akarnak. 

Tettem fel néhány képet is a szép kis járgányomról, akit érdekel kattintson ide. Nem nagyon van itt az országban ilyen szép állapotú vitality, mint ez.

Sok a szélhámos...

2015.03.29. 21:44

Rendszeresen nézek autó és kismotor hirdetéseket. Rengeteg a hamis, átverős hirdetés. Akármilyen még egy jónak látszó autó hirdetése esetén sem tudhatjuk előre biztosan, milyen szándékkal akarják eladni a járművet.

Van, amikor az eladó saját szavát üti például úgy, hogy hirdeti az autóját, helyhiány miatt adja el blabla felsorolja a dolgokat, majd a hirdetés közepe-vége fele feltűnik, hogy csere esetleg érdekli X típusú autóra.. Nóóórmális az ilyen..?! 

Aztán ami nem ritka például, hogy azt írja vezetett szervízkönyv. Ez sokmindent jelenthet. Lehet, hogy az autóban van 300 ezer km akár bevallottan is - bár ez ritka - de csak pl. 50-ezerig van vezetve. Ilyenkor mijazistennek írja bele, hogy vezetett szervízkönyv?? Ez a vicc kategóriája.

De tessék várni, van egy másik verzió is. A végig vezetett szervízkönyv - a könyve szerint hazai márkaszervizben. Na ilyen is megbukott már nálam. Leinformáltam, és 1-2 nem szerviz jellegű bejegyzés volt az autó előéletében és márkaszervizben ezen kívül egyáltalán nem járt. De a könyvében ott virított a márkaszervizes bélyegző. Jó, mi?! :) Eszembe jutott közben az az időszak, mikor láttam a neten, hogy XY szervizkönyv (márkaszerviz) pecsételés Pesten. Szóval valakik ezzel üzérkedtek. Nem szép dolog visszaélni a márkaszerviz bélyegzőjével és ebből hasznot szerezni, meg úgy egyáltalán...

Tehát akinek fontos dolog a vezetett szervizkönyv, az informálja le egy márkaképviseletnél az autót, hogy valóban járt-e ott, ez a legtisztább...

Egyelőre ennyi, lehet később írok ide még és bővítem.

Update 2015.04.01:

Ja, és nekem is vezetett szervizkönyvem van, én vezetem, saját magamnak! :) Bár megtehettem volna, hogy bepecsételek márkaszervizes bélyegzővel, de tudva ezt, hogy mivel én végeztem rajta el mindent és ezért nem készült róla szerviz számla, tehát nem kerül bele a rendszerbe, így feleslegesnek láttam beütni. De ha be is ütöttem volna, alapvetően különbség van eközött, és a fent leírt eset között, ahol valószínűleg csak a pecsételés történt meg és az autót nem, vagy ritkásan szervizelték.

 Update 2015.04.02:

http://olx.hu/hirdetes/gilera-typhon-IDoZHE.html 

Ez a hirdetés is érdekes. Azt írja lánchajtás, honnan veszi, nem tudom. Rá is írtam üzenetbe kérdést, hogy ez láncos?? megdöbbenve - mintha nem tudnám, hogy szíjas. Aztán írta is válaszba, hogy szíjas. De a hirdetést azóta sem írta át... Mire jó ez a kavarás? Meg olaj és szűrőcsere, mintha egy autó lenne, ebbe nem is kell "klasszikus" olajat (tehát motorolajat) cserélni, max a hajtásába hajtóműolajat, szűrő meg mi van benne? Egy levegőszűrő, amit általába elég kimosni, ha nincs elszakadva, sérülve, akkor tökéletes a tisztítás. De találkoztam már olyannal, aki vezérműszíjnak írta a robogókban található meghajtó fogasszíjat. Érzésem - és néhány tapasztalatom alapján - ezek az emberek vagy hazudnak, és nem volt semmi kicserélve, vagy ha igen, akkor maguk, de inkább valamelyik szomszédba a "haver" kókányolta nekik, ami szintén mellőz mindennemű hozzáértést.

Update 2015.04.03:

Ráírtam az előbbi hirdetőre, hogy akkor miért nem javítja a hirdetését, aminek eredményeképpen törölte a láncos részt.

süti beállítások módosítása