Sok a szélhámos...

2015.03.29. 21:44

Rendszeresen nézek autó és kismotor hirdetéseket. Rengeteg a hamis, átverős hirdetés. Akármilyen még egy jónak látszó autó hirdetése esetén sem tudhatjuk előre biztosan, milyen szándékkal akarják eladni a járművet.

Van, amikor az eladó saját szavát üti például úgy, hogy hirdeti az autóját, helyhiány miatt adja el blabla felsorolja a dolgokat, majd a hirdetés közepe-vége fele feltűnik, hogy csere esetleg érdekli X típusú autóra.. Nóóórmális az ilyen..?! 

Aztán ami nem ritka például, hogy azt írja vezetett szervízkönyv. Ez sokmindent jelenthet. Lehet, hogy az autóban van 300 ezer km akár bevallottan is - bár ez ritka - de csak pl. 50-ezerig van vezetve. Ilyenkor mijazistennek írja bele, hogy vezetett szervízkönyv?? Ez a vicc kategóriája.

De tessék várni, van egy másik verzió is. A végig vezetett szervízkönyv - a könyve szerint hazai márkaszervizben. Na ilyen is megbukott már nálam. Leinformáltam, és 1-2 nem szerviz jellegű bejegyzés volt az autó előéletében és márkaszervizben ezen kívül egyáltalán nem járt. De a könyvében ott virított a márkaszervizes bélyegző. Jó, mi?! :) Eszembe jutott közben az az időszak, mikor láttam a neten, hogy XY szervizkönyv (márkaszerviz) pecsételés Pesten. Szóval valakik ezzel üzérkedtek. Nem szép dolog visszaélni a márkaszerviz bélyegzőjével és ebből hasznot szerezni, meg úgy egyáltalán...

Tehát akinek fontos dolog a vezetett szervizkönyv, az informálja le egy márkaképviseletnél az autót, hogy valóban járt-e ott, ez a legtisztább...

Egyelőre ennyi, lehet később írok ide még és bővítem.

Update 2015.04.01:

Ja, és nekem is vezetett szervizkönyvem van, én vezetem, saját magamnak! :) Bár megtehettem volna, hogy bepecsételek márkaszervizes bélyegzővel, de tudva ezt, hogy mivel én végeztem rajta el mindent és ezért nem készült róla szerviz számla, tehát nem kerül bele a rendszerbe, így feleslegesnek láttam beütni. De ha be is ütöttem volna, alapvetően különbség van eközött, és a fent leírt eset között, ahol valószínűleg csak a pecsételés történt meg és az autót nem, vagy ritkásan szervizelték.

 Update 2015.04.02:

http://olx.hu/hirdetes/gilera-typhon-IDoZHE.html 

Ez a hirdetés is érdekes. Azt írja lánchajtás, honnan veszi, nem tudom. Rá is írtam üzenetbe kérdést, hogy ez láncos?? megdöbbenve - mintha nem tudnám, hogy szíjas. Aztán írta is válaszba, hogy szíjas. De a hirdetést azóta sem írta át... Mire jó ez a kavarás? Meg olaj és szűrőcsere, mintha egy autó lenne, ebbe nem is kell "klasszikus" olajat (tehát motorolajat) cserélni, max a hajtásába hajtóműolajat, szűrő meg mi van benne? Egy levegőszűrő, amit általába elég kimosni, ha nincs elszakadva, sérülve, akkor tökéletes a tisztítás. De találkoztam már olyannal, aki vezérműszíjnak írta a robogókban található meghajtó fogasszíjat. Érzésem - és néhány tapasztalatom alapján - ezek az emberek vagy hazudnak, és nem volt semmi kicserélve, vagy ha igen, akkor maguk, de inkább valamelyik szomszédba a "haver" kókányolta nekik, ami szintén mellőz mindennemű hozzáértést.

Update 2015.04.03:

Ráírtam az előbbi hirdetőre, hogy akkor miért nem javítja a hirdetését, aminek eredményeképpen törölte a láncos részt.

A bejegyzés trackback címe:

https://gaborjozsef.blog.hu/api/trackback/id/tr327318104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása